GRY WIDEO W PROCESIE DYDAKTYCZNYM

Opublikowano:
Zapowiedź włączenia pierwszych dwóch gier wideo do podstawy programowej oraz ogłoszenie konkursu na kolejne 30 tytułów, z których będzie można korzystać w procesie dydaktycznym to główne zagadnienia poruszone podczas konferencji prasowej poświęconej kolejnemu etapowi unowocześniania polskiej szkoły.

W wydarzeniu uczestniczyli Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego Szymon Giżyński, Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej Justyna Orłowska, Dyrektor Biura Nowych Technologii w Instytucie Pamięci Narodowej Magdalena Hajduk, Przewodniczący Rady Fundacji Indie Games Polska Marek Czerniak oraz Dyrektor Komunikacji w firmie „11 Bit Studios” Paweł Miechowski.

- Ostatnie lata to potężne inwestycje w informatyzację, sprzęt komputerowy, przyłączenie wszystkich szkół bez wyjątku do szybkiego Internetu, dofinansowanie zakupu sprzętu komputerowego w okresie pandemii, a także wsparcie finansowe programu „Laboratoria przyszłości” - powiedział Minister Edukacji i Nauki.

Szef MEiN podkreślił, że kolejnym etapem procesu modernizacji szkół w Polsce jest włączanie gier wideo do podstawy programowej.

- Wchodzimy w nowy etap unowocześnienia edukacji, nie tylko od strony sprzętowej, ale także podstawy programowej. Dlatego rekomendujemy włączenie gier wideo do procesu dydaktyczny – podkreślił minister.

Gry "This War of Mine" autorstwa 11bitstudios i stworzona przez IPN "Gra szyfrów" jeszcze w tym roku zostaną wpisane do podstawy programowej jako treści rekomendowane – zapowiedział szef MEiN.

Jednocześnie Minister wyraził wdzięczność przedstawicielom firmy 11 bit studios za bezpłatne udostępnienie za pośrednictwem portalu www.gov.pl/web/grywedukacji/ jednej z najpopularniejszych gier video.

Podczas konferencji Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej Justyna Orłowska zapowiedziała zwiększenie bazy gier do 30 pozycji i zachęciła ich producentów do wzięcia udziału w konkursie: - Zapraszamy serdecznie wszystkich producentów gier wideo, którzy tworzą produkty o walorach edukacyjnych i są gotowi do ich bezpłatnego udostępnienia, do zgłaszania propozycji nowych tytułów, które zostaną włączone do podstawy programowej – dodała minister Justyna Orłowska.

Źródło: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja