Dr
Magdalena Maziarz
język niemiecki, edukacja medialna, edukacja cyfrowa, kształcenie nauczycieli, językoznawstwo, glottodydaktyka, translatoryka
Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny; Dodatkowo: Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Oławie
pracownik naukowo-dydaktyczny w IFG, Nauczyciel
Od października 2018 jestem pracownikiem w Instytucie Filologii Germańskiej UWr, gdzie zajmuję się głównie kształceniem przyszłych nauczycieli języka niemieckiego w duchu nowych technologii, refleksji nad relacjami w edukacji i otwartości na zmiany.
Jestem przede wszystkim germanistką, chociaż pracę doktorska napisałam z edukacji medialnej. Mam wieloletnie doświadczenie jako nauczyciel języka niemieckiego i edukacji medialnej, zajmowałam też stanowisko wicedyrektora. Pracowałam w mediach lokalnych i projektach edukacyjnych, jestem autorką innowacji pedagogicznej „Edukacja medialna i filmowa” w CKZiU w Oławie.
Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej, Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych, Stowarzyszenia Germanistów Polskich
Edukacja medialna- sprawianie, aby każdy rozumiał, że właściwa komunikacja jest kluczem do zrozumienia. Innowacyjne rozwiązania w edukacji - nie tylko te technologiczne, ale organizacyjne i programowe, otwarte myślenie o uczeniu się. Systemy edukacji, podstawy programowe, organizacja szkoły, innowacje i eksperymenty pedagogiczne, translatoryka i glottodydaktyka. Kształcenie nauczycieli języków obcych, w przyszłości mam nadzieję, że i edukacji medialnej.
- „Przewodnik po Ziemi Oławskiej/ Powiecie Oławskim - projekt realizacji ścieżek edukacyjnych angażujący uczniów całej szkoły i nauczycieli wielu przedmiotów”, Publikator Powiatowy nr 5, Oława 2004, S. 8 - 18
- „Rola mediów elektronicznych i edukacji medialnej w szkole. eTwinning, blogi i portale społecznościowe w komunikowaniu się z uczniem i przekazywaniu wiedzy”, w: Komunikowanie się w mediach elektronicznych. Język, edukacja, semiotyka, pod redakcją Mirosława Filiciaka i Grzegorza Ptaszka, WAiP, Warszawa 2009, s. 240 - 254
- „Jeszcze nie wszystko stracone. Edukacja medialna w dotychczasowej i nowej podstawie programowej. Próba podsumowania szans i rozczarowań”, w: Edukacja medialna. Nadzieje i rozczarowania pod redakcją Marka Sokołowskiego, Warszawa 2010, str. 70 – 89
- „Reportaż bez granic pozwala przekraczać granice…sali lekcyjnej, w: Reportaż bez granic? Teksty, warsztat reportera, zjawiska medialne, pod redakcją Igora Borkowskiego, Wrocław 2010, str. 135 – 144
- „Naprawdę jaka jest? Edukacja medialna i jej najbliższa przyszłość w polskiej szkole”, w: Dziennikarstwo i media 1, Przestrzenie Komunikowania, pod redakcją Igora Borkowskiego i Kariny Stasiuk – Krajewskiej, Wrocław 2010, str. 211 - 222