Dr hab.
Katarzyna Borawska-Kalbarczyk
dydaktyka ogólna, pedagogika medialna
Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytet w Białymstoku
adiunkt
Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie pedagogiki (stopień nadany uchwałą Rady Wydziału Pedagogicznego Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie w 2016 r.). Od momentu ukończenia studiów (kierunek pedagogika) pracuje w Zakładzie Dydaktyki Ogólnej Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku.
Jej zainteresowania naukowe łączą obszary edukacji informacyjnej, pedagogiki medialnej i dydaktyki ogólnej. W pracach badawczych szczególnie koncentruje się na problematyce kompetencji informacyjnych (information literacy) uczniów w kontekście zjawiska nadmiaru informacji i procesach rozwijania kompetencji informacyjnych. Bada także sposoby, uwarunkowania i skutki użytkowania technologii cyfrowych przez dzieci, młodzież i osoby dorosłe. Zajmuje się również analizą szkolnego środowiska uczenia i kierunków jego modernizacji się oraz przemian edukacji związanych z rozwojem cywilizacji informacyjnej. Autorka ponad 80 artykułów naukowych z zakresu problematyki kompetencji informacyjnych młodzieży, analizy procesu kształcenia i jego wielorakich uwarunkowań oraz kondycji ucznia i szkoły na tle przemian społeczeństwa informacyjnego.