Dr
Agnieszka Dwojak-Matras
Edukacja medialna, kompetencje cyfrowe, narzędzia google
Instytut Badań Edukacyjnych
Ekspert merytoryczny
Ekspert merytoryczny w zakresie nowych technologii w edukacji w Zespole Badań i Analiz Edukacyjnych IBE.
Lider międzynarodowego zespołu Innovation Management Team, w ramach projektu programu Horyzont 2020 – Kierownik projektu: Path2Integrity. Rotatory role-playing and role-models to enhance the research integrity culture (2019-2021).
Wykładowca akademicki (nieetatowy pracownik akademicki) Wydział Pedagogiczny UW. Posiada kilkuletnie doświadczenie w ramach prowadzenia zajęć z edukacji medialnej i nowych technologii w projektach edukacyjnych. Jest autorką programu kształcenia kompetencji cyfrowych w oparciu o szkolenia praktyczne i spotkania informacyjne z zakresu dostępnych technologii edukacyjnych, w tym aplikacji, robotów, AR, VR czy rozwiązań AI.
Uczestniczka spotkań i konferencji krajowych i międzynarodowych w obszarze nowych technologii i kompetencji cyfrowych.
Członek grupy roboczej „Edukacja” przy Ministerstwie Cyfryzacji opracowującej koncepcje strategii Sztucznej Inteligencji w Polsce, współautorka części „Edukacja” w raporcie: Założenia do strategii AI w Polsce, listopad 2019.
Ekspert grupy roboczej "Kompetencje Cyfrowe" przy Ministerstwie Cyfryzacji, od sierpnia 2018 – w trakcie opracowywania systemowego podejścia do wprowadzania kompetencji cyfrowych na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Członek grupy eksperckiej Sieci Edukacji Cyfrowej KOMET@, współautorka raportu pt.: „OGÓLNOPOLSKA SIEĆ EDUKACYJNA - czas na drugi etap. Rekomendacje ekspertów Sieci Edukacji Cyfrowej KOMET@”, styczeń 2019
Edukacja medialna, otwarte przestrzenie edukacyjne, kompetencje cyfrowe, narzędzia cyfrowe