Dr
Wojciech Czerski
Wydział Pedagogiki i Psychologii UMCS
adiunkt
Pracownik Instytutu Pedagogiki Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie. Doktor nauk społecznych z zakresu pedagogiki z 10 letnim stażem. Absolwent Wydziału Nauczycielskiego Politechniki Radomskiej, kierunek Edukacja techniczno-informatyczna. Pracę doktorską napisaną pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Waldemara Furmanka obronił na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie. Jest autorem książki pt.: "Gotowość nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych" oraz licznych artykułów o tematyce kompetencji informacyjnych i wykorzystania nowych technologii w edukacji, m. in. "Ewolucja katalogu kompetencji informacyjnych nauczycieli" [w:] "Dydaktyka informatyki", vol. 12, 2017, "Wiedza doradców metodycznych na temat tablic interaktywnych" [w:] "Edukacja - Technika - Informatyka", vol. 7, issue 3, 2016, "Edukacyjne zastosowanie drukarek 3D" [w:] "Edukacja - Technika - Informatyka", vol. 6, issue 2, 2015. Obecnie zajmuje się kompetencjami informacyjnymi różnych grup zawodowych oraz uzależnieniami behawioralnymi wśród studentów i młodzieży.
kompetencje nauczycieli, kompetencje informatyczne, kompetencje informacyjne, możliwości i ograniczenia nowoczesnych technologii w edukacji, uzależnienia behawioralne
Czerski W.: Gotowość nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2017, ISBN: 978-83-7784-981-1. Czerski W.: Ewolucja katalogu kompetencji informacyjnych nauczycieli, "Dydaktyka informatyki", vol. 12, 2017, ISSN: 2083-3156, s. 180-186. Czerski W., Wawer R., Popko A.: Edukacyjne zastosowanie drukarek 3D, "Edukacja - Technika - Informatyka", vol. 6, issue 2, 2015, ISSN: 2080-9069, s. 105-111.