Mgr
Marek Banaszak
edukacja medialna
Collegium da Vinci w Poznaniu
wykładowca
Wykładowca - praktyk w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów na Wydziale Nauk Społecznych Collegium da Vinci w Poznaniu oraz w Zakładzie Edukacji Dziecka na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Magister pedagogiki (edukacja medialna i technologie informacyjne), nauczyciel posiadający kwalifikacje i doświadczenie zawodowe w nauczaniu informatyki, fizyki, przyrody oraz wiedzy o społeczeństwie.
Absolwent Akademii Trenera oraz Organizacji i Zarządzania Placówkami Oświatowymi. Jego zainteresowania naukowe oscylują wokół metodyk szczegółowych wspieranych technologiami. Od kilku lat działa również w branży medialnej i jako praktyk interesuje się zagadnieniem reklamy natywnej.
Były członek redakcji n-magazynu telewizji N (dla ITI). Obecnie współpracuje z agencją interaktywną Smart55 w ramach projektu innowacyjnej reklamy natywnej smart-link, wdrażanej m. In. w serwisach polki.pl, wizaz.pl, se.pl, onet.pl, autocentrum.pl dla takich marek jak Zalando, Allegro, Empik, Link4, DOZ.pl
Interesuję się szczególnie wpływem mediów na rozwój mózgu oraz wykorzystaniem technologii informacyjnych w procesie dydaktycznym. W pracy naukowej zajmuję się tematem kształtowania kompetencji poznawczych (matematycznych, przyrodniczych oraz społecznych), metodą projektu wspieraną technologiami oraz funkcjonowaniem nauczyciela w świecie cyfrowym.
M. Banaszak, Zmiana w szkole i jej konsekwencje metodyczne, „Edukacja Humanistyczna”, 1 (36)/2017.
M. Banaszak, Język Internetu w kontekście rozwoju kompetencji komunikacyjnych dziecka. Od wzbogacania komunikacji tekstowej do spłaszczania języka?, [w:] Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka. Wybrane aspekty, red. M. Cywińska, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2016, s. 273-284.