Baza ekspertów

Mgr

Beata Zwierzyńska

Specjalizacja zawodowa:
Pedagogika, polityka oświatowa, pedeutologia
Miejsce pracy:
Dolnośląska Szkoła Wyższa
Biogram:

Doktorantka w Dolnośląskiej Szkole Wyższej w programie European Doctorate in Teacher Education (EDiTE).

Trenerka Centrum Edukacji Obywatelskiej, w latach 2000-2017. Nauczycielka j. angielskiego i zajęć komputerowych oraz dyrektorka szkół językowych i niepublicznej szkoły podstawowej.

Współtworzy grupy nauczycielskie na Facebooku np.: www.facebook.com/groups/ocenianieksztaltujace

Zainteresowania zawodowe:
Demokratyzacja szkoły i rola nauczyciela w tym procesie, badania w działaniu (online i offline), etnografia cyfrowa, myślenie krytyczne nauczycieli
Publikacje:
  1. Zwierzyńska, B. (2017). A Shortcut do Democracy. A Polish Case, [w:] L. Rasiński, T. Toth, J. Wagner (eds.), European Perspectives in Transfomative Education. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, pp. 262-273
  2. Zwierzyńska B.; Coaching w szkole [Coaching at school], Edunews.pl, 2015, http://www.edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/3117-coaching-w-szkole , accessed on 10.08.2015.
  3. Ostrowska M., Sterna D., Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki. [ICT technologies. Good practices examples] Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2015, pp. 129-149, pp. 209-213, http://www.ceo.org.pl/sites/default/files/tik_na_lekcjach_2015_06_02.pdf, accessed on 10.08.2015.
  4. Zwierzyńska B., Technologie Informacyjno-Komunikacyjne (TIK) [w:] Uczę w klasach młodszych. Przykłady oceniania rozwojowego w Szkołach Uczących Się, [ICT technologies. Teaching young learners. Examples of assessment for learning] editor: D. Sterna, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2015, pp. 98-103.
  5. Zwierzyńska B.; Psychopaci w szkole?, Edunews.pl, 2015, http://www.edunews.pl/systemedukacji/warto-przeczytac/2888-psychopaci-w-szkole [Psychopats at school], accessed on 10.08.2015.
  6. Zwierzyńska B., Technologie Informacyjno-Komunikacyjne (TIK) pomocne w udzielaniu informacji zwrotnej [w:] Oceniam, ucząc. Poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej [Manual for teachers: ICT helpfullin giving feedback], editor: D. Sterna, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2015, pp. 59-62.
  7. Zwierzyńska B., Niewypowiedziane życzenia się nie spełnią. Ocenianie wspierające rozwój uczniów z TIK [w:] TIK pod choinkę. Materiały na konferencję [Conference matherials] 4-5 grudnia 2014, pp. 11-15, http://www.ceo.org.pl/sites/default/files/news-files/ae_tik_pod_choinke.pdf, accessed on 10.08.2015.
  8. Zwierzyńska B.; Wszyscy jesteśmy dziwni, Edunews.pl, 2014, http://www.edunews.pl/badania-idebaty/opinie/2617-wszyscy-jestesmy-dziwni [We are all wierd], accessed on. 10.08.2015.
  9. Zwierzyńska B.; Cyfrowa zmiana, Edunews.pl, 2014, http://www.edunews.pl/nowoczesnaedukacja/ict-w-edukacji/2556-cyfrowa-zmiana  [Digital change], accessed on 10.08.2015.
  10. Zwierzyńska B., TIK po polsku i po angielsku [w:] Dobre praktyki wykorzystania TIK w szkole. Materiały na konferencję otwierającą [Conference matherials] 2-3 grudnia 2013, pp. 26-27, http://www.ceo.org.pl/sites/default/files/news-files/2-3.12.2013_-_konferencja_otwierajaca_0.pdf, accessed on 10.08.2015.
  11. Zwierzyńska B., O odpowiedzialności [w:] Dobre praktyki wykorzystania TIK w szkole. Materiały na konferencję otwierającą [Conference matherials] 2-3 grudnia 2013, pp. 33-34, http://www.ceo.org.pl/sites/default/files/news-files/2-3.12.2013_-_konferencja_otwierajaca_0.pdf, accessed on 10.08.2015.
  12. Zwierzyńska B.; Książki i komiksy. Samouczek programu Aktywna Edukacja [Books and comics manual], http://samouczki.ceo.org.pl/learn/index/17, accessed on 10.08.2015.
  13. Świtek M., Zwierzyńska B.; Prezentacje multimedialne. Samouczek programu Aktywna Edukacja [Interactive presentations quide] http://samouczki.ceo.org.pl/learn/index/18, accessed on 10.08.2015.
  14. Zwierzynska B; Mity związane z ocenianiem kształtującym, czyli „odczarowanie” informacji zwrotnej [Myths connected to assessment for learning], Horyzonty Anglistyki 10-11.2017, https://www.horyzontyanglistyki.pl/artykul/mity-zwiazane-z-ocenianiem-ksztaltujacym-czyliodczarowanie-informacji-zwrotnej, accessed on 2017.11.08
  15. Blog post: http://www.edite.eu/news/2017/10/national-conference-on-assessment-for-learning-and-teaching-for-school-change/ 

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja