Biblioteka Cyfrowa

Engineering of Learning: Conceptualizing e-Didacticsksiążka

Engineering of Learning: Conceptualizing e-Didactics

Mourat Tchoshanov

UNESCO Institute for Information Technologies in Education

Edukacja w dobie cyfrowych zmian stoi przed wieloma wyzwaniami. Musi dopasować system kształcenia do oczekiwań społeczeństwa XXI wieku. Tradycyjna pedagogika jest uzupełniana i rozszerzana o innowacyjne metody i narzędzia dydaktyczne, które zmieniają jej kształt nadając cyfrowy charakter. Współczesna edukacja przekształca się, ewoluuje, dokonuje rewizji tradycyjnych pojęć i tym samym zmienia podej...

Nowe media w szkole podstawowejartykuł naukowy

Nowe media w szkole podstawowej

Agata Banasik

Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej

Nowoczesne technologie są dziś obecne w różnych dziedzinach życia, wielu urodzonych w epoce cyfrowej młodych ludzi nie potrafi wyobrazić sobie życia bez komputera czy telefonu komórkowego. Bycie w sieci jest synonimem życia w społeczeństwie. W publikacji podjęto rozważania i dokonano analizy wyników badań dotyczących zarówno możliwości jak i sposobów wykorzystania technologii cyfrowych na etapie s...

Cyfrowy uczeń we współczesnej szkole – dyskusja o obecnym stanie edukacjiartykuł naukowy

Cyfrowy uczeń we współczesnej szkole – dyskusja o obecnym stanie edukacji

Grażyna Penkowska

Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej

Współczesne dzieci określane są mianem urodzonych z myszką w ręku. Rosną, wychowują się i rozwijają w otoczeniu cyfrowych technologii, które niemal od dzieciństwa wywierają na nie duży wpływ. Z wiekiem wydłuża się czas jaki dzieci poświęcają na bycie online i rozszerza się zakres aktywności jakie podejmują w sieci. W prezentowanej publikacji poruszono zagadnienia związane ze zjawiskiem przeciążeni...

Digital Didactics – Scaffolding a New Normality of Learningfragment książki

Digital Didactics – Scaffolding a New Normality of Learning

Isa Jahnke, Anders Norberg

OPEN EDUCATION 2030

Technologie cyfrowe wprowadzają wiele pozytywnych zmian w sposobie nauczania i uczenia się. Otwierają szeroki dostęp do informacji, ułatwiają komunikację, rozwijają kreatywność i twórcze myślenie u uczniów. Jak wynika z prowadzonych badań integracja cyfrowych narzędzi dydaktycznych w proces kształcenia aktywizuje uczniów i angażuje do pracy nie tylko na lekcji ale również poza nią. W publikacji do...

Digital Didactical Designs – Reimagining Designs for Teaching and Learningreferat, materiały konferencyjne

Digital Didactical Designs – Reimagining Designs for Teaching and Learning

Isa Jahnke, Eva Mårell-Olsson, Lars Norqvist, Andreas Olsson

The International Consortium for Educational Development

Postęp w dziedzinie nowych mediów zmienił podejście do wielu codzienne wykonywanych czynności, dzięki mogilnym narzędziom technologii cyfrowej możemy mieć niemal nieograniczony dostęp do informacji, zmienił się również sposób komunikacji. Ekspansja technologii otworzyła nowe możliwości w niemal wszystkich obszarach aktywności człowieka. W publikacji poruszono kwestie związane z integracją technolo...

Wizja szkoły XXI wieku: kluczowe kompetencje nauczyciela a nowa funkcja edukacjiartykuł naukowy

Wizja szkoły XXI wieku: kluczowe kompetencje nauczyciela a nowa funkcja edukacji

Sławomir Jabłoński, Julita Wojciechowska

Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu

Współczesna szkoła zmaga się dziś z wieloma wyzwaniami jakie stawia przed nią zmieniająca się rzeczywistość. Musi dopasować metody i formy pracy do oczekiwań społeczeństwa informacyjnego i przygotować młodych wchodzących w życie ludzi do życia w świecie dynamicznych zmian. W publikacji przedstawiono wizję szkoły jako środowiska dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów i nauczycieli. Autorzy po...

Urządzenia mobilne i ich udział w edukacji XXI wiekuartykuł naukowy

Urządzenia mobilne i ich udział w edukacji XXI wieku

Beata Kuźmińska-Sołśnia

Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

Wraz z ekspansją technologii na rynek rosną oczekiwania i potrzeby konsumentów. Prowadzone badania pokazują, że duża część społeczeństwa nie wyobraża sobie życia bez technologii a urządzenia mobilne uważa za najważniejsze narzędzia codziennego użytku. W artykule dokonano analizy wpływu TIK na codzienne życie człowieka oraz roli technologii w procesie edukacji w kontekście dynamiki przemian cywiliz...

Gotowość do zmiany nauczycieli szansą edukacji XXI wiekuartykuł naukowy

Gotowość do zmiany nauczycieli szansą edukacji XXI wieku

Grażyna Leśniewska

Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

Zmiany są elementami współczesnej rzeczywistości. Postęp technologiczny niemal wymusza dopasowanie się do trendów jakie kształtuje na rynku pracy, nauki i rozrywki. Jednym z obszarów w którym technologia odgrywa istotną rolą jest edukacja. Ekspansja technologii określa oczekiwania i stawia nowe wyzwania przed społeczeństwem a system oświaty ma za zadanie dopasować proces kształcenia do oczekiwań. ...

Digital technologies in the classroomopis dobrej praktyki

Digital technologies in the classroom

University of Cambridge Local Examinations Syndicate (UCLES)

Młodzi ludzie niemal od urodzenia są aktywnymi użytkownikami nowoczesnych technologii. Telefon i komputer to narzędzia, które dzieci wykorzystują na co dzień. Z wiekiem wydłuża się czas jaki spędzają w środowisku cyfrowym i zakres aktywności jakie podejmują. Współczesna szkoła dopasowuje program do potrzeb i oczekiwań społeczeństwa wprowadzając nowoczesne technologie do procesu dydaktycznego już n...

W stronę cyfrowej dydaktyki akademickiej XXI wieku. Próba rozpoznaniaartykuł naukowy

W stronę cyfrowej dydaktyki akademickiej XXI wieku. Próba rozpoznania

Mirosław Wobalis

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Temat kompetencji cyfrowych w kontekście współczesnej edukacji pojawia się niezwykle często zarówno w publikacjach naukowych, badaniach czy rozważaniach zarówno osób związanych z systemem oświaty jak i rodziców i opiekunów, którzy mają na uwadze dobro wkraczających na ścieżkę edukacji młodych ludzi. Autor artykułu poruszył kwestie złożoności środowiska nauczania i dydaktyki akademickiej, dokonał a...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja