Skills Requirements Across Task-Content Groups in Poland – What On-Line Job Offers Tell Us?
Lukasz Arendt, Ewa Gałecka-Burdziak, Fernando Nuñez, Robert Pater, Carlos Usabiaga
Elsevier Ltd.
Rynek pracy zmienia się ponieważ systematycznie zmienia się sytuacja gospodarcza kraju i potrzeby związane z kompetencjami pracowników. W publikacji dokonano analizy ogłoszeń on-line publikowanych w latach 2017-2019 na wybranych portalach pracy w Polsce. Wyniki obrazują potrzeby rynku i wskazują tendencje zmian. Autorzy wskazali zmiany jakie zachodzą w strukturze zawodowej i zobrazowali kompetencj...
Monitoring źródeł UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości
Ziemowit Socha, Anna Nikowska
Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości
Nowoczesne technologie cyfrowe i informacyjne zmieniają świat. Rozwój narzędzi wyznacza trendy na rynkach gospodarczych a tradycyjne modele biznesowe ewoluują zmieniając formy organizacyjne i metody pracy. Publikowany raport opracowany w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości zawiera przegląd strategii, inicjatyw i programów europejskich dotyczących umiejętności, kompetencji i kwalifika...
Monitoring źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości
Ziemowit Socha, Przemysław Wojdyła
Fundacja Patforma Przemysłu Przyszłości
Żyjemy w czasach zmian, w których integracja nowoczesnych narzędzi do gospodarki i codziennego życia ma poprawiać komfort życia i pracy ludzi. Publikacja dotyczy monitoringu źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości. Niniejszy raport powstał w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości powołanego przez Platformę Przemysłu Przyszłości. Materiał zawiera definicje klucz...
Blueprint for a 100% Digitally Included UK. For a post-COVID-19 economy
Good Things Foundation
Good Things Foundation
Nowoczesne technologie stały się elementem codzienności a narzędzia cyfrowe od lat ułatwiają i usprawniają wykonywanie wielu codziennych czynności. Nikt nie zakładał, że świat będzie w dobie cyfrowej będzie mierzył się z pandemią, która nagle i niespodziewanie zmieni życie ludzi i funkcjonowanie gospodarek. Sytuacja pandemiczna pokazała jak w rzeczywistości kształtuje się poziom kompetencji cyfro...
Poradnik dydaktyczny dla nauczycieli prowadzących zajęcia pozalekcyjne w ramach Projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020
Violetta Julkowska, Katarzyna Moskiewicz
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu
Projekt Cyfrowa Szkoła Wielkopolska 2020 był realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Projekt miał na celu podnoszenie kompetencji nauczycieli i uczniów wielkopolskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Publikowany poradnik opracowany w ramach projektu jest skierowany do nauczycieli prowadzących zajęcia pozalekcyjne. W pierwszej części publika...
Regulamin realizacji projektów edukacyjnych na rok szkolny 2010/2011 Szczegółowe zasady realizacji projektu edukacyjnego ...
Towarzystwo Salezjańskie
Towarzystwo Salezjańskie
Edukacja pełni niezwykle ważną rolę w życiu człowieka. Proces kształcenia odbywa się od wczesnego dzieciństwa i trwa przez wiele lat. Zmieniają się narzędzia i metody pracy jednak cel pozostaje ten sam, szkoła ma wspierać pełny rozwój młodego człowieka i przygotowywać go do życia i realizacji zadań jakie postawi przed nim dorosłość. Publikacja zawiera wytyczne dotyczące realizacji projektów edukac...
POLICY NOTE 1/2022: Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemii
Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz, Sylwia Wrona
Fundacja Naukowa Evidence Institute
Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania gospodarek. Z dnia na dzień system oświaty musiał zmienić metody i narzędzia pracy, żeby dopasować proces przekazywania wiedzy i umiejętności do możliwości i ograniczeń jakie pojawiły się wraz z rozprzestrzeniającym się wirusem zagrażającym zdrowiu i życiu. Badanie TICKS (Test for International Comparisons of Knowledge and Skill), zawiera informacje dotycząc...
Intel® Digital Readiness Programs. Empowering Lives with Technology
Intel Corporation
Intel Corporation
Nowoczesne technologie zmieniają świat. Cyfrowe narzędzia ułatwiają i usprawniają pracę, mają znaczący wpływ na sposób w jaki funkcjonują społeczeństwa i gospodarki wielu krajów. Rozwój technologiczny wymaga inwestycji w rozwój społeczny. Kształtowanie kompetencji cyfrowych jest jedną z kluczowych potrzeb jakie niesie cyfryzacja. W materiale wskazano problem luki cyfrowej w umiejętnościach, które ...
Al for Youth Technologia w służbie lepszego życia
Intel Corporation
Intel Corporation
Rozwój technologii zmienia sposób funkcjonowania ludzi i gospodarek, systematycznie rośnie zapotrzebowanie na nowe funkcje oferowane przez sztuczną inteligencję. Taka sytuacja rodzi potrzebę kształtowania i rozwijania kompetencji przyszłości, które umożliwią społeczeństwu dopasowanie umiejętności własnych do potrzeb gospodarki. W publikowanym materiale zdefiniowano Al, wskazano główny cele Firmy I...
Przestrzeń wirtualna i technologiczna. Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!
Marcin Polak
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
System oświaty wychodząc naprzeciw oczekiwaniom jakie niesie cyfryzacja rozszerzył narzędzia dydaktyczne o narzędzia cyfrowe, które znacznie ułatwiają i uatrakcyjniają realizację procesu dydaktycznego. W publikacji omówiono zalety wprowadzenia technologii do skostniałego systemu oświaty, wskazano narzędzia, za pomocą których szkoły mogą realizować w nowoczesny sposób proces kształcenia i zapropon...