Biblioteka Cyfrowa

Raport Końcowy. Badanie polskich uczelni wyższych prowadzących studia na kierunkach ICTraport z badań

Raport Końcowy. Badanie polskich uczelni wyższych prowadzących studia na kierunkach ICT

Maciej Maj, Joanna Jaworska

Ministerstwo Cyfryzacji, AI Tech Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych

Edukacja mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami. Musi przygotować młodych, wchodzących w życie ludzi do pełnienia roli odpowiedzialnych, kompetentnych pracowników w przyszłości. Wraz z rozwojem cywilizacyjnym zmieniają się narzędzia pracy, dlatego konieczne jest kształcenie umiejętności przyszłości, uwzględniających wykorzystanie narzędzi ICT w codziennym życiu. W publikowanym raporcie schar...

Raport porównawczy

Raport porównawczy

Nowoczesne technologie wchodzą dynamicznie na rynki społeczno-gospodarcze krajów. Dziś niemal wszyscy korzystają z narzędzi cyfrowych wykorzystując je w pracy, nauce i rozrywce. Publikowany raport jest częścią projektu, na który składają się badania stanu i zapotrzebowania na specjalistów ICT w Polsce, w szczególności w odniesieniu do obszarów dotyczących  sztucznej inteligencji, uczenia maszynowe...

Siła różnorodności. VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki

Siła różnorodności. VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki

Edukacja zazwyczaj kojarzy się z wiekiem szkolnym i wczesnym okresem życia człowieka jednak jak pokazuje współczesna rzeczywistość niemal każdy z nas przez długą część życia jest poddawany procesom kształcenia realizowanym w różnym czasie i w różnych formach. Wraz z rozwojem społeczno-gospodarczym zmieniło się podejście do kształcenia, które wydłuża się i rozszerza o nowe dziedziny wiedzy. Nowe ro...

W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej?

W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej?

Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej

Wirus SARS-CoV-2 wprowadził duże zmiany w sposobie funkcjonowania państw i społeczeństw. Pandemia wymusiła wprowadzenie izolacji, która na długie miesiące zamknęła ludzi w domach, zmieniła sposób komunikacji i wpłynęła na relacje międzyludzkie. Zmienił się sposób pracy, nauki i spędzania wolnego czasu. Autor publikacji dokonał analizy zmian jakie wiążą się z sytuacją pandemiczną, ocenie poddał wpł...

Remote education during the pandemic: the teacher's perspective

Remote education during the pandemic: the teacher's perspective

Edukacja w wielu krajach zmieniła się wraz z pojawieniem się zagrożenia epidemicznego wywołanego dynamiczną ekspansją wirusa SARS-COV-2. Dla wielu rządzących jedynym rozwiązaniem pozwalającym na ochronę przed zakażeniem było zatrzymanie jak największej ilości osób w domach. Publikowany raport zawiera informacje na temat tego, jak przeniesienie codziennych aktywności na platformy umożliwiające prac...

Identification and verification of the key methodology elements of measuring digital competences of ICT companies' customers.artykuł naukowy

Identification and verification of the key methodology elements of measuring digital competences of ICT companies' customers.

Anna Szwajlik

Elsevier B.V.

Nowoczesne technologie ułatwiają wykonywanie wielu czynności i systematycznie rośnie zapotrzebowanie na nowe narzędzia cyfrowe. Wiele przedsiębiorstw w cyfryzacji upatruje szansę na poprawę jakości i efektywności pracy, sukcesywnie wdraża nowości technologiczne i przykłada wagę do kształcenia kompetencji u swoich pracowników. W artykule dokonano analizy poziomu kompetencji cyfrowych klientów firm ...

The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Polandartykuł naukowy

The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland

Paulina Marchlik, Kamila Wichrowska, Ewelina Zubala

Springer Nature

COVID-19 zmienił sposób funkcjonowania placówek edukacyjnych. Zmiany dotknęły zarówno nauczycieli, uczniów jak i rodziców dzieci, które z dnia na dzień stanęły przed koniecznością realizowania obowiązku szkolnego w formie zdalnej. W publikowanym artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w Polsce podczas pierwszej fali pandemii, po zamknięciu większości placówek edukacyjnych. Wyniki badania ...

On the quality of quantitative instruments to measure digital competence in higher education: A systematic mapping study

On the quality of quantitative instruments to measure digital competence in higher education: A systematic mapping study

Kompetencje cyfrowe coraz częściej określane są mianem kompetencji kluczowych, umożliwiających aktywne uczestnictwo w społeczeństwie, determinujących jakość życia. Gospodarka zmienia się a trendy na światowych rynkach coraz częściej wyznaczają nowoczesne technologie, które aktywnie i dynamicznie wkraczają w kolejne obszary aktywności człowieka. Ważne jest aby umiejętności człowieka były dopasowane...

Ensuring equal access to education in future crises: Findings of the new Remote Learning Readiness Index

Ensuring equal access to education in future crises: Findings of the new Remote Learning Readiness Index

COVID-19 zmienił sposób funkcjonowania ludzi. Z dnia na dzień przestrzeń życiowa każdego z nas została znacznie ograniczona. Zamknięto zakłady pracy, szkoły instytucje. W publikacji dokonano analizy wyzwań z jakimi musiał się zmierzyć system oświaty wielu krajów w momencie przeniesienia procesu kształcenia na platformy e-learningowe. Wyniku raportu obrazują poziom przygotowania systemów oświaty kr...

Wyzwania dla edukacji w sytuacji pandemii COVID-19

Wyzwania dla edukacji w sytuacji pandemii COVID-19

Wydawnictwo «scriptum»

Nowoczesne technologie są elementem zmieniającej się rzeczywistości i na stałe wpisały się w codzienność każdego z nas. Trudno wyobrazić sobie dziś dzień bez dostępu narzędzi podłączonych do sieci. Pandemia COVID-19 przyspieszyła wdrażanie nowoczesnych technologii i postawiła przed koniecznością korzystania z nich tych, którzy na zmianę sposobu funkcjonowania nie byli jeszcze gotowi. W publikacji ...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja