Przyszłość edukacji. Scenariusze 2046
Edukacja to jeden z najważniejszych obszarów funkcjonowania. Niemal każdy człowiek pierwsze kroki dydaktyczne zaczyna już we wczesnym dzieciństwie i kontynuuje przez długie lata na różnych etapach edukacyjnych. Publikowany raport zawiera scenariusze przyszłości dla edukacji, które mają być odpowiedzią na potrzeby jakie niesie zmieniająca się cyfrowo rzeczywistość i związane z tym potrzeby edukacyj...
Fostering the digital transformations among individuals, firms and in the government
Nowoczesne technologie są współcześnie elementem codziennego życia. Ułatwiają pracę, pomagają w nauce, towarzyszą rozrywce. Transformacja cyfrowa napędza rozwój społeczno-gospodarczy i wspiera działania ukierunkowane na rozwój. W publikowanym rozdziale przybliżono trendy, które wyznaczają kierunki zmian zarówno dla firm, gospodarki jak i osób fizycznych mieszkających w Szwecji. W materiale dokonan...
Remote-first. Społeczeństwo i technologia w trakcie i po pandemii
Pandemia zmieniła współczesny świat i przyspieszyła proces transformacji cyfrowej, która od lat systematycznie wkraczała w kolejne obszary w jakich funkcjonuje człowiek, wyznaczała nowe trendy na rynkach i znacząco wpływała na funkcjonowanie społeczeństw. Publikowany raport jest kontynuacją badań nad rzeczywistością w obszarze związanym z pracą, z jaką mierzy się świat w dobie pandemii. Dokonano w...
Transformacja cyfrowa systemu oświaty w Wodzisławiu Śląskim
Krzysztof Głomb
Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”
Technologie cyfrowe są dziś nieodłącznym elementem rzeczywistości. Odpowiednio wykorzystywane wspierają różne dziedziny gospodarki, podnoszą efektywność działań i otwierają nowe perspektywy rozwoju. Tempo zmian jakie zachodzą w związku z ekspansją technologii zmieniło codzienne życie człowieka i podejście do procesu kształcenia. Komputer podłączony do Internetu stał się narzędziem komunikacji, a k...
Digital Transformation in Education during COVID–19: a Case Study
Transformacja cyfrowa zmienia codzienne życie człowieka, wpływa na sposób funkcjonowania, pracę, naukę i rozrywkę. Nowoczesne narzędzia technologii stały się narzędziami codziennego użytku, które pomagają w realizacji codziennych zadań. Dynamika z jaką wkraczamy w cyfrową rzeczywistość sprawiła, że konieczne stało się szukanie strategii umożliwiających integrację cyfrowych rozwiązań z tradycyjnymi...
Od zdalnej nauki do szkoły przyszłości. Jak samorządy i szkoły przechodzą cyfrową transformację z Microsoft
Współczesna szkoła zmienia się, rozszerza swoją tradycyjną formę o nowe innowacyjne metody kształcenia i wzbogaca gamę środków dydaktycznych o nowoczesne narzędzia cyfrowe, które wspomagają pracę, inspirują i uatrakcyjniają przekaz. W publikacji dokonano analizy roli technologii w procesie kształcenia i omówiono wyzwania z jakimi mierzy się współczesny system oświaty w kontekście włączania technol...
KOMPETENCJE 4.0 Część 2: Edukacja dla Przemysłu 4.0 - wyzwania dla Polski
System oświaty stoi dziś przed wieloma wyzwaniami jakie niesie transformacja cyfrowa i globalizacja. Technologie cyfrowe odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu środowiska pracy i nauki, konieczne jest więc monitorowanie stanu edukacji i analiza jej wpływu na proces kształcenia kompetencji przyszłości. W publikowanym raporcie dokonano oceny umiejętności cyfrowych Polaków i analizy możliwości ...
KOMPETENCJE 4.0 Część I: Cyfrowa transformacja rynku pracy i przemysłu w perspektywie roku 2030
Krzysztof Głomb
Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.
Transformacja cyfrowa i globalizacja dotyka wielu dziedzin życia, tworzy powiazania i zależności, które dynamicznie zmieniają rynek. Dynamika zmian jakie niesie rewolucja cyfrowa i tempo procesu globalizacji kreuje potrzebę kształcenia i doskonalenia kompetencji przyszłości, które umożliwią otwarcie się na zmiany. Studium obrazuje wyzwania z jakimi mierzy się współczesny świat, w którym technologi...
COMMISSION STAFF WORKING DOCUMENT: Digital Education action Plan 2021-2027. Resetting education and training for the digital age
W ostatnim czasie pandemia wywołana koronawirusem wprowadziła duże zamieszanie we wszystkich dziedzinach życia. Zmieniła rzeczywistość ludzi, którzy niemal z dnia na dzień musieli dopasować sposób funkcjonowania do ograniczeń epidemicznych, nałożonych w związku z wzrostem zakażeń wirusem SARS-CoV-2. Zmiany nie ominęły systemu oświaty. Edukacja stanęła przed olbrzymim wyzwaniem, jakie wiąże się ze ...
Digital Education Action Plan (2021-2027) - Resetting education and training for the digital age
Pandemia związana z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19, z którą boryka się dziś świat, zmieniła sposób funkcjonowania człowieka i gospodarki. Nowoczesne technologie, które systematycznie wkraczały w kolejne obszary, dziś stały się dziś kluczowymi elementami, które umożliwiają funkcjonowanie i rozwiązywanie codziennym problemów. Narzędzia technologii cyfrowej zmieniły sposób pracy, nauki i roz...