Biblioteka Cyfrowa

Digital literacy and e-learning experiences among the pre-service teachers dataraport z badań

Digital literacy and e-learning experiences among the pre-service teachers data

Łukasz Tomczyk

Elsevier Inc.

Ekspansja technologii cyfrowej sprawiła, że zmienił się sposób funkcjonowania człowieka w wielu obszarach życia. Kształcenie i doskonalenie kompetencji cyfrowych stało się koniecznym elementem warunkującym możliwość podejmowania aktywności na polu edukacyjnym, zawodowym i w obszarze stosunków społecznych. Dane zawarte w publikacji obrazują poziom przygotowania młodej kadry pedagogicznej do roli ed...

CDV-WAY#2 Sposób na ciekawy kurs e-learningowy. Poradnik metodyczny dla Treneraporadnik, podręcznik

CDV-WAY#2 Sposób na ciekawy kurs e-learningowy. Poradnik metodyczny dla Trenera

Marek Banaszak, Dagmara Moskwa, Łukasz Fojutowski

Collegium Da Vinci w Poznaniu

Publikowany poradnik jest drugą częścią poradnika omawiającego zagadnienia związane z edukacją zdalną. Jest skierowany do wykładowców i trenerów, którzy pracują zarówno w trybie stacjonarnym jak i zdalnym. Publikacja ma zachęcać do wykorzystania w przygotowaniu zajęć wytycznych, wypracowanych przez zespół ekspertów. Ułatwią one i umożliwią skonstruowanie ciekawego tematu zajęć, opracowanie celów z...

CDV-WAY#1 Sposób na ciekawy kurs e-learningowy. Przewodnik dla Treneraporadnik, podręcznik

CDV-WAY#1 Sposób na ciekawy kurs e-learningowy. Przewodnik dla Trenera

Marek Banaszak, Michał Grycz, Karolina Janiszewska, Jarosław Kowalczyk, Dominik Kurzawski, Dagmara Moskwa, Bartek Rycharski, Marta Szmyt, Tomasz Tyksiński, Katarzyna Walkowiak-Markiewicz, Łukasz Fojutowski

Collegium Da Vinci w Poznaniu

Pandemia sprawiła, że duża część aktywności człowieka została przeniesiona do przestrzeni wirtualnej. Ograniczenia w kontaktach międzyludzkich sprawiły, że realizacja kształcenia w tradycyjny sposób przestała być możliwa. Zarówno edukacja na poziomie szkół podstawowych i ponadpodstawowych jak szkolenia i kursy doszkalające są dziś w czasach zagrożenia epidemicznego realizowane w formie zdalnej. Pu...

e-Learning w szkoleartykuł naukowy

e-Learning w szkole

Maciej M. Sysło

e-mentor

Zmiany cywilizacyjne jakich systematycznie doświadczamy zmieniają narzędzia, metody oraz formy pracy i nauki do jakiej byliśmy przyzwyczajeni a ekspansja technologii w codzienne życie człowieka otwiera nowe możliwości. Pojawiają się nowe technologie, które uzupełniają i wspierają tradycyjne formy przekazu wiedzy i informacji. Duże zmiany w tym zakresie zaobserwować można w systemie oświaty. Platfo...

E-learning w dydaktyce szkoły wyższej - założenia, doświadczenia, rekomendacjeksiążka

E-learning w dydaktyce szkoły wyższej - założenia, doświadczenia, rekomendacje

Małgorzata Madej, Agnieszka Faron, Wojciech Maciejewski

Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu

Ekspansja technologii cyfrowych sprawiła, że coraz więcej aktywności jakie podejmuje na co dzień człowiek przenosi się do przestrzeni wirtualnej. Jednym z obszarów jest edukacja, która poddaje się przekształceniom i modyfikacjom dostosowując formę, metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającego się świata. Nowe trendy jakie narzuca postęp technologiczny i wymagania stawiane przez otoczenie dete...

Problemy nauczycieli zaangażowanych w kształcenie na odległość – wyniki terenowych badań jakościowych

Problemy nauczycieli zaangażowanych w kształcenie na odległość – wyniki terenowych badań jakościowych

Współczesna edukacja przybiera różne formy, które umożliwiają dopasowanie systemu kształcenia do wymagań i potrzeb środowiska. Jedną z możliwości jest edukacja na odległość. Ten innowacyjny sposób kontaktu uczeń – nauczyciel umożliwia realizację procesu uczenia i uczenia się poprzez dostępne dzięki ekspansji technologii nowoczesne narzędzia komunikacji. W publikacji poruszono zagadnienia związane ...

E-Learning Trends 2019artykuł naukowy

E-Learning Trends 2019

docebo

docebo

Technologie informacyjno – komunikacyjne stały się elementem dnia codziennego niemal każdego człowieka. Aktualnie, w dobie szybkiego rozwoju technologii przeprowadza się wiele badań i analiz dotyczących roli TIK na kolejnych etapach życia człowieka i w poszczególnych obszarach, wpływu na sposób funkcjonowania i postrzegania rzeczywistości, korzyści i zagrożeń związanych z korzystaniem z technologi...

Kompetencje cyfrowe. Program szkolenia e-lerningowego

Kompetencje cyfrowe. Program szkolenia e-lerningowego

Dynamika zmian jakich jesteśmy współcześnie świadkami stawia człowieka przed koniecznością dopasowania się do nich. Tempo wprowadzania innowacyjnych technologii jest tak duże, że niejednokrotnie człowiek pozostawiony sam sobie w obliczu wyzwań cyfrowego świata nie jest w stanie sobie poradzić. Podnoszenie i doskonalenie kompetencji stało się nie tyle możliwością co koniecznością. Programy szkoleni...

Studium przypadku: E-learning wspiera ewaluację wewnętrzną i procesowe rozwiązywanie problemówopis dobrej praktyki

Studium przypadku: E-learning wspiera ewaluację wewnętrzną i procesowe rozwiązywanie problemów

PCG Polska Sp. z o.o

Edukacja stoi dziś przed ogromnym wyzwaniem jakim jest dostosowanie metod i narzędzi dydaktycznych do oczekiwań współczesnego społeczeństwa. Dynamiczna ekspansja cyfrowych technologii, zmiany programowe, nowe reformy oświatowe wprowadziły wiele zamieszania w tradycyjny układ jaki do niedawna stanowił twarda podstawę systemu szkolnictwa. Zarówno placówki oświatowe jak i instytucje z nimi powiązane ...

Najnowsze teorie uczenia w epoce cyfrowej

Najnowsze teorie uczenia w epoce cyfrowej

Wiek XX przyniósł wiele zmian związanych z rozwojem mediów, tak więc rzeczywistość, w której wzrasta i wychowuje się współczesny człowiek jest zupełnie inna niż ta sprzed epoki nowoczesnych technologii. Z każdym upływającym rokiem ekspansja nowoczesnych technologii zmieniała sposób funkcjonowania człowieka, w tym sposób zdobywania informacji i wiedzy. Zmianom ulegać zaczęły koncepcje pedagogiczne,...