Biblioteka Cyfrowa

Monitoring źródeł spoza UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Monitoring źródeł spoza UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Niniejszy raport jest kolejną publikacją dotyczącą monitoringu źródeł międzynarodowych w zakresie kompetencji przyszłości. Materiał opracowany przez Platformę Przemysłu Przyszłości pokazuje kierunki zmian jakie zachodzą na rynkach pracy w krajach leżących poza wspólnotą UE. W raporcie dokonano analizy tendencji zmian jakie zachodzą na rynkach pracy, wskazano grupy zawodów, które dotykać będą nadch...

Monitoring źródeł UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Monitoring źródeł UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Nowoczesne technologie cyfrowe i informacyjne zmieniają świat. Rozwój narzędzi wyznacza trendy na rynkach gospodarczych a tradycyjne modele biznesowe ewoluują zmieniając formy organizacyjne i metody pracy. Publikowany raport opracowany w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości zawiera przegląd strategii, inicjatyw i programów europejskich dotyczących umiejętności, kompetencji i kwalifika...

Monitoring źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Monitoring źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Żyjemy w czasach zmian, w których integracja nowoczesnych narzędzi do gospodarki i codziennego życia ma poprawiać komfort życia i pracy ludzi. Publikacja dotyczy monitoringu źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości. Niniejszy raport powstał w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości powołanego przez Platformę Przemysłu Przyszłości. Materiał zawiera definicje klucz...

Blueprint for a 100% Digitally Included UK. For a post-COVID-19 economy

Blueprint for a 100% Digitally Included UK. For a post-COVID-19 economy

Nowoczesne technologie stały się elementem codzienności a narzędzia cyfrowe od lat ułatwiają i usprawniają wykonywanie wielu codziennych czynności. Nikt nie zakładał, że świat będzie w dobie cyfrowej będzie mierzył się z pandemią, która nagle i niespodziewanie zmieni życie ludzi i funkcjonowanie gospodarek.  Sytuacja pandemiczna pokazała jak w rzeczywistości kształtuje się poziom kompetencji cyfro...

Intel® Digital Readiness Programs. Empowering Lives with Technology

Intel® Digital Readiness Programs. Empowering Lives with Technology

Nowoczesne technologie zmieniają świat. Cyfrowe narzędzia ułatwiają i usprawniają pracę, mają znaczący wpływ na sposób w jaki funkcjonują społeczeństwa i gospodarki wielu krajów. Rozwój technologiczny wymaga inwestycji w rozwój społeczny. Kształtowanie kompetencji cyfrowych jest jedną z kluczowych potrzeb jakie niesie cyfryzacja. W materiale wskazano problem luki cyfrowej w umiejętnościach, które ...

Identification and verification of the key methodology elements of measuring digital competences of ICT companies' customers.

Identification and verification of the key methodology elements of measuring digital competences of ICT companies' customers.

Nowoczesne technologie ułatwiają wykonywanie wielu czynności i systematycznie rośnie zapotrzebowanie na nowe narzędzia cyfrowe. Wiele przedsiębiorstw w cyfryzacji upatruje szansę na poprawę jakości i efektywności pracy, sukcesywnie wdraża nowości technologiczne i przykłada wagę do kształcenia kompetencji u swoich pracowników. W artykule dokonano analizy poziomu kompetencji cyfrowych klientów firm ...

The outcomes of gaining digital skills for young people’s lives and wellbeing: A systematic evidence review

The outcomes of gaining digital skills for young people’s lives and wellbeing: A systematic evidence review

Rozwój technologii cyfrowych otwiera wiele nowych możliwości i jest szansą na rozwój globalny państw i gospodarek. Systematyczna ekspansja nowoczesnych narzędzi zmienia podejście do codziennie wykonywanych czynności związanych z praca i nauką. Zmiany powodowane cyfryzacją stawiają nowe wyzwania związane z potrzebą ciągłego doskonalenia umiejętności, które umożliwią aktywne wykorzystanie dostępnych...

Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?

Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?

Jędrzej Witkowski

Szkoła dla innowatora to projekt, który wspiera placówki oświatowe w rozwijaniu kompetencji przyszłości u uczniów, nauczycieli i dyrektorów. Publikowane opracowanie zawiera rekomendacje i wnioski z projektu. W materiale znalazły się odpowiedzi na  pytanie, jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości – kompetencje proinnowacyjne (współpracę, zarządzanie sobą, rozwią...

On the quality of quantitative instruments to measure digital competence in higher education: A systematic mapping study

On the quality of quantitative instruments to measure digital competence in higher education: A systematic mapping study

Kompetencje cyfrowe coraz częściej określane są mianem kompetencji kluczowych, umożliwiających aktywne uczestnictwo w społeczeństwie, determinujących jakość życia. Gospodarka zmienia się a trendy na światowych rynkach coraz częściej wyznaczają nowoczesne technologie, które aktywnie i dynamicznie wkraczają w kolejne obszary aktywności człowieka. Ważne jest aby umiejętności człowieka były dopasowane...

Home-school communication on children’s digital skills development. Based on interviews with experts from the education sector

Home-school communication on children’s digital skills development. Based on interviews with experts from the education sector

Kształcenie kompetencji cyfrowych jest jednym z elementów edukacji, na który szkoły kładą duży nacisk. Wraz z pojawieniem się pandemii COVID-19 zmienił się sposób kształcenia i poziom umiejętności cyfrowych zaczął odgrywać znaczącą rolę. W publikowanym raporcie zawarto opinie i poglądy ekspertów na temat poziomu kompetencji cyfrowych uczniów, wskazano w nim najistotniejsze problemy z jakimi boryka...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja