3P PROJEKT - poznaję, potrafię, pomagam
Poznańskie Centrum Superkomputerowo Sieciowe
W dobie cyfrowych zmian kształcenie i doskonalenie kompetencji jest koniecznym elementem procesu edukacji. W szkołach już na wczesnym etapie nauczania wdrażane są elementy informatyki i edukacji medialnej, która ma przygotować młodych do edukacji całożyciowej i umożliwić aktywne funkcjonowanie w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. W zdecydowanie trudniejszej sytuacji znajduje się pokolenie os...
Internet w szkole
Nowoczesne technologie otwierają wiele nowych możliwości. Są obecne w niemal wszystkich obszarach życia człowieka i towarzyszą mu niemal od urodzenia do późnej starości. Narzędzia cyfrowe są coraz bardziej dostępne i powszechnie stosowane do pracy, nauki i rozrywki, niestety dostęp do nich mają nie tylko odpowiedzialni, znający możliwości i zagrożenia użytkownicy ale również nieświadomi odbiorcy ł...
Relacja dziecko–rodzic w perspektywie gry Użytkowników komputerowej . Wyniki badania nad obecnością gier wideo w rodzinie
Damian Gałuszka
Wydawnictwo Adam Marszałek
Gry wideo są współcześnie istotnym elementem kultury i gospodarki. Wraz z rozwojem technologii branża gier wideo rozrasta się i rośnie grono fanów-użytkowników. Coraz młodsza część pokolenia sięga po taką formę rozrywki i poświęca jej dużą część czasu. W publikacji dokonano analizy problematyki związanej z rolą gier wideo w codziennym życiu człowieka i poruszono zagadnienia dotyczące socjalizacji ...
Bridging the digital divide in the G20: skills for the new age
Technologie cyfrowe na stale wpisały się w ramy społeczno - gospodarcze i przyczyniają się do rozwoju państw i społeczeństw. Pobudzają gospodarkę, tworzą nowe rynki i aktywizują ludzi do podejmowania działań umożliwiających dopasowanie umiejętności do aktualnych potrzeb. Duża część społeczeństwa na co dzień doświadcza ekspansji technologii i ma świadomość dotyczącą konieczności dostosowywania się ...
Basic Computer Skills of Primary School Teachers and Directors
Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, w którym technologie informacyjno-komunikacyjne są integralnym elementem determinującym jakość życia człowieka. Nowoczesne narzędzia ułatwiają wykonywanie wielu codziennych czynności, dostęp do informacji jest szybki i prosty, zmienił się również sposób komunikacji społecznej. W publikacji na podstawie prowadzonego badania dokonano weryfikacji umiejętności cy...
Technologie Informacyjno-Komunikacyjne (TIK) w rozwijaniu kompetencji zawodowych i społecznych osób z mniejszymi szansami
Informatyzacja jakiej doświadczamy na co dzień wymaga systematycznego dostosowywania wiedzy i umiejętności w obszarze TIK. Nie tylko modne, ale konieczne stało się life wide learning, uczenie przez całe życie, które umożliwia człowiekowi dostosowanie się do wymagań współczesnego świata. Żyjemy w dobie szybkich zmian, umiejętność dopasowywania się do nich jest współcześnie jedną z podstawowych komp...
Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji muzycznej XXI wieku
Nowoczesne technologie towarzyszą współczesnemu człowiekowi na co dzień. Są elementem otaczającej go rzeczywistości. Narzędzia cyfrowe znajdują zastosowanie w wielu obszarach aktywności, ułatwiając, usprawniając i uatrakcyjniając wiele podejmowanych działań. Zmiany jakie wprowadza ekspansja technologii nie ominęły edukacji, obszaru, który w oczach wielu postrzegany był do niedawna jako tradycyjny ...
Wirtualna rzeczywistość w edukacji
Wirtualna rzeczywistość to coraz częściej rzeczywistość w jakiej funkcjonuje współczesne pokolenie młodych ludzi. To często pięknie wykreowany poprzez nowoczesne technologie obraz uzupełniający doświadczenia życia w świecie realnym. Pojęcie wirtualnej rzeczywistości pojawiające się do niedawna głównie w zestawieniu z branżą rozrywkową, wraz z rozwojem technologii zaczęło nabierać szerszego znaczen...
Fenomen dojrzałego gracza
Gry od zawsze stanowiły atrakcyjną formę rozrywki, grali w nie dziadkowie, rodzice, dzieci. Gry stanowiły wspaniałą rozrywkę, która angażowała całe, niejednokrotnie wielopokoleniowe rodziny. Zmieniały się pokolenia i zmieniała się forma ich gier. Wraz z pojawieniem się komputerów gry planszowe i sportowe zaczęły ustępować tym nowocześniejszym. Pojawiły się pierwsze gry komputerowe, które początko...
Working Group on Education: digital skills for life and work
Raport działającej w ramach UNESCO Komisji Szerokopasmowej na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (Broadband Commission for Sustainable Development) uwydatnia potrzebę rozwijania umiejętności cyfrowych przez ludzi z grup w niekorzystnej sytuacji na całym świecie. W raporcie "Cyfrowe umiejętności w zakresie życia i pracy" opracowanym przez Grupę Roboczą ds. Edukacji Komisji Szerokopasmowej analizuje się, ...