Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?
Szkoła dla innowatora to projekt, który wspiera placówki oświatowe w rozwijaniu kompetencji przyszłości u uczniów, nauczycieli i dyrektorów. Publikowane opracowanie zawiera rekomendacje i wnioski z projektu. W materiale znalazły się odpowiedzi na pytanie, jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości – kompetencje proinnowacyjne (współpracę, zarządzanie sobą, rozwią...
Jak pracować metodą projektów w szkole?
System oświaty wykorzystuje wiele metod pracy i narzędzi dydaktycznych, systematycznie wzbogaca zasoby aby stworzyć najlepsze warunki dla wszechstronnego rozwoju uczniów. Jedną z innowacyjnych możliwości, która otwiera nowe drzwi do świata wiedzy jest metoda projektów. Angażuje uczniów, aktywizuje do podejmowania działań i uczy umiejętności samodzielnego rozwiazywania problemów. W publikacji omówi...
Jak stosować metodę projektu — poradnik dla nauczyciela i ucznia
Gmina Gorlice
Metoda projektu jest jedną z nowatorskich metod kształcenia, która umożliwia osiąganie wysokich efektów, zarówno wychowawczych, jak i dydaktycznych. Publikowany poradnik skierowano do nauczycieli i uczniów, którzy chcą wykorzystywać innowacje w celu poprawy jakości nauczania i uczenia się. W materiale omówiono rodzaje projektów w podziale na: rodzaj wykonywanych działań, liczbę uczestników i...
Praca metodą projektu. Materiały szkoleniowe
Metoda projektu jest jedną z metod kształcenia, która w swoich strategiach kładzie duży nacisk na aktywizację ucznia w procesie nabywania wiedzy i umiejętności. Publikowane materiały szkoleniowe zawierają wiele cennych informacji dotyczących wdrażania metody projektu do dydaktyki, pokazują możliwości wykorzystania metody w praktyce i sposób planowania pracy, która ma przynieść zamierzone efekty ed...
Projekt edukacyjny w ośmiu krokach. Miniporadnik dla nauczycieli. Jakie życiowe kompetencje pomaga kształtować praca metodą projektu?
Katarzyna Czeczott-Łukasik, Barbara Podgórska
Nowa Era Spółka z o.o.
Praca metodą projektu jest coraz chętniej wykorzystywana w procesie kształcenia. Po to innowacyjne narzędzie sięga coraz szersze grono pedagogów, którzy chcą w aktywny sposób włączyć uczniów w proces zdobywania wiedzy i umiejętności. Publikowany poradnik zawiera praktyczne wskazówki i przykłady projektów realizowanych w rożnych szkołach w Polsce. W materiale omówiono założenia metody projektu, zal...
Przestrzeń, w której dobrze się uczy. Jak to osiągnąć w naszej szkole?
Szkoła to miejsce, które od najmłodszych lat uczy i wspomaga wychowanie. Każde dziecko spędza w niej dużą część swojego codziennego dnia, powinna więc być miejscem przyjaznym uczniowi. Jak stworzyć przestrzeń dopasowaną do indywidualnych potrzeb każdego ucznia? W publikacji omówiono kwestie związane rolą edukacji w procesie nabywania wiedzy i umiejętności, dokonano analizy przygotowania placówek d...
Metoda projektów jako metoda dydaktyczna : materiały pomocnicze dla nauczycieli
Szkoła jest miejscem, w którym zachodzi proces dydaktyczny przygotowujący młodych ludzi do aktywnego, pełnego życia w przyszłości. Nauczyciele stosują wiele metod, które mają umożliwić zdobywanie wiedzy i umiejętności na miarę potrzeb. W publikacji omówiono jedną z metod nauczania - metodę projektów, która aktywizuje uczniów do samodzielnej realizacji zadań wyznaczonych przez nauczyciela. Pozwala ...
Jak aktywizować uczniów – metoda projektu edukacyjnego
Kształcenie jest procesem, który wielu przysparza problemów. Mozolne, systematyczne dochodzenie do wiedzy i umiejętności wymaga cierpliwości, zaangażowania i wsparcia. W publikowanym artykule podjęto rozważania na temat motywowania uczniów i angażowania w działania, które przyczynią się do wspierania procesu kształcenia i będą stanowić wsparcie w dążeniu do osiągania indywidualnych sukcesów edukac...
Cyfrowe wędrówki. Autorski program nauczania informatyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii wprowadził zmiany w systemie oświaty. Dziś edukacja w zakresie nowoczesnych technologii jest stałym elementem programu dydaktycznego i wchodzi w skład programu nauczania. Proponowana publikacja jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W dokumencie zawarto wytyczne, które pomogą nauczycielom w przygotowaniu programu nauczania info...
Jacy ludzie, taka szkoła. Osobiste doświadczenia z pandemii
Pandemia wprowadziła światowy chaos. Z dnia na dzień zmienił się sposób pracy, nauki i komunikacji. Wszyscy musieli dopasować się do zmienionej covidowo rzeczywistości i podjąć aktywne działania na rzecz kształcenia i doskonalenia umiejętności odpowiadających na potrzeby rynku. W publikacji dokonano analizy stanu psychicznego zarówno nastolatków, którzy musieli odnaleźć się w nowym cyfrowym środow...