Educational Robotics for Inclusive Education
Dziecko od najmłodszych lat rozwija się pod wpływem bodźców jakie dostarcza mu otoczenie. Dziś stosunkowo wcześnie zaczyna być poddawane wpływom środowiska, zarówno rodziny, grupy rówieśniczej jak i instytucji wychowawczo-edukacyjnych, które w zamierzony i planowany sposób kształtują u młodego człowieka procesy poznawcze. Już na wczesnym etapie życia dziecka można dostrzec, że każde jest inne, w i...
Investing in skills pays off. The economic and social cost of low-skilled adults in the EU
Rynek pracy systematycznie zmienia się. Wraz z rozwojem technologicznym pojawiają się nowe wyzwania, kształtowane poprzez aktualne tendencje związane z globalizacja i cyfryzacją społeczno-gospodarczą. Zmieniają się statystyki dotyczące zatrudnienia i bezrobocia oraz czynniki determinujące stan rynku pracy i pracownika. Prezentowana publikacja porusza kwestie dotyczące ekonomicznych i społecznych a...
Aktywna edukacja Moduł IV dla Nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej... TIK na zajęciach przedmiotowych. Dobre praktyki
Program „ Aktywna edukacja” ma na celu wyposażenie dyrektorów i nauczycieli placówek edukacyjnych w wiedzę i umiejętności wprowadzania TIK do procesu nauczania tak, aby przyczynić się do poprawy jakości kształcenia i wspierania uczniów w procesie dochodzenia do wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi dydaktycznych. W prezentowanym materiale wskazano różne modele wykorzystywania T...
Kompetencje cyfrowe. Program szkolenia e-lerningowego
Dynamika zmian jakich jesteśmy współcześnie świadkami stawia człowieka przed koniecznością dopasowania się do nich. Tempo wprowadzania innowacyjnych technologii jest tak duże, że niejednokrotnie człowiek pozostawiony sam sobie w obliczu wyzwań cyfrowego świata nie jest w stanie sobie poradzić. Podnoszenie i doskonalenie kompetencji stało się nie tyle możliwością co koniecznością. Programy szkoleni...
KRK w kontekście potrzeb pracodawców
Instytut Badań Edukacyjnych jest jednostką prowadzącą badania naukowe dotyczące funkcjonowania i efektywności edukacji w Polsce. Instytut bierze udział w wielu projektach zarówno krajowych jak i międzynarodowych badawczych i wdrożeniowych. Raporty oraz ekspertyzy z przeprowadzanych badań są wykorzystywane jako źródło informacji umożliwiające efektywne wsparcie polityki edukacyjnej. IBE w 2013 zorg...
Technologie informacyjne i komunikacyjne w edukacji włączającej. Rozwój dziedziny i nowe możliwości w państwach europejskich
Technologie informacyjno – komunikacyjne są elementem współczesnej rzeczywistości. Zastosowanie ich w różnych obszarach aktywności człowieka poprawia jakość życia i ułatwia wykonywanie wielu codziennych czynności. Ekspansja TIK wprowadziła narzędzia cyfrowe również do edukacji, która do niedawna oparta była na tradycyjnym przekazie wiedzy i umiejętności. Dzieci chętnie korzystają z nowoczesnych te...
Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE na przykładzie rządowego programu rozwijania kompetencji...
Szkoła chcąc sprostać wymaganiom, jakie stawia przed nią rzeczywistość zmienia się. Zmiany dotyczą wielu aspektów, jednym z ważniejszych jest wprowadzanie nowoczesnych technologii do procesu nauczania i uczenia się. Zmieniają się nie tylko narzędzia, ale również metody, formy a przede wszystkim mentalność edukatorów, która powoli otwiera się na potrzeby społeczeństwa. Jednym z wyzwań jakie od lat ...
Program operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój. Podnoszenie kompetencji cyfrowych e-administracji.
Współczesny człowiek funkcjonuje w społeczeństwie medialnym, dlatego kluczowym zadaniem edukacji jest kształcenie i podnoszenie kompetencji cyfrowych. W materiale autorzy prezentują projekt, który ma na celu podnoszenie kompetencji cyfrowych e-administracji w zakresie kształcenia i doskonalenia zawodowego geodetów i kartografów. W pierwszej części ustalony został zakres szkoleń oraz dobór form, me...
- 1
- 2