Biblioteka Cyfrowa

Dezinformacja oczami Polaków| 2022raport z badań

Dezinformacja oczami Polaków| 2022

Internet to bogate źródło informacji, z którego korzysta duża część społeczeństwa. Niestety w zalewie treści jest wiele takich, które nie stanowią żadnej wartości a często zdarzają się również takie, które mają wprowadzać w błąd nieświadomego zagrożeń czytelnika. Internet i informacje w nim zawarte kreują rzeczywistość dlatego tak ważne jest kształtowanie kompetencji cyfrowych, w tym umiejętności ...

EUROPEJCZYCY CENIĄ SOBIE KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH ORAZ USTAWICZNE KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWEraport z badań

EUROPEJCZYCY CENIĄ SOBIE KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH ORAZ USTAWICZNE KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE

Rozwój gospodarczy napędza rynki pracy i sprawia, że proces kształcenia zmienia formę a szkoła dopasowuję metody i narzędzia pracy do potrzeb rynku. Zmieniło się podejście do edukacji. Coraz częściej proces kształcenia wydłuża się i dotyczy również osób dorosłych. W publikacji omówiono rolę procesu kształcenia w edukacji osób dorosłych, wskazano korzyści wynikające z podnoszenia kompetencji i dosk...

IEA International Computer and Information Literacy Study 2018 Assessment Frameworkraport z badań

IEA International Computer and Information Literacy Study 2018 Assessment Framework

Kompetencje cyfrowe są współcześnie jednymi z kluczowych, ponieważ pozwalają na efektywne, kreatywne i jednocześnie bezpieczne wykorzystywanie technologii cyfrowych w codziennym życiu. Publikacja przedstawia ramy oceny dla Międzynarodowego Badania Kompetencji Informatycznych i Informacyjnych IEA (ICILS) 2018, które ma na celu ocenę, poziomu przygotowania uczniów do nauki, pracy i życia w cyfrowym ...

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (maj 2022)raport z badań

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (maj 2022)

Nowoczesne technologie są dziś ogólnodostępne. Można korzystać ze zdobyczy technologicznych bez ograniczeń zarówno w domu, pracy czy szkole. Współczesne narzędzia cyfrowe są kompaktowe i poręczne więc można je mieć zawsze w zasięgu ręki. Niezbędnym elementem umożliwiającym efektywne wykorzystanie technologii  na co dzień jest kształcenie i doskonalenie kompetencji cyfrowych. Publikowany raport, je...

Stan i możliwości rozwoju kadr specjalistów IT w Polsceraport z badań

Stan i możliwości rozwoju kadr specjalistów IT w Polsce

Branża IT jest najszybciej rozwijającą się branżą gospodarczą ostatnich lat. Systematycznie rośnie popyt na specjalistów IT, którzy wypełnią luki na rynku pracy. W publikacji wskazano czynniki wpływające na liczbę pracowników IT na rynku oraz poziom ich kompetencji,  dokonano analizy wyników badań dotyczących zatrudnienia w zawodach związanych z branżą ICT, określono stan zatrudnienia oraz poziom ...

Nowoczesna edukacja w Europie i na świecie w kontekście pandemii COVID-19 – przegląd danychraport z badań

Nowoczesna edukacja w Europie i na świecie w kontekście pandemii COVID-19 – przegląd danych

Rozwój kompetencji cyfrowych jest współcześnie tematem priorytetowym, nad którym pochylają się wszyscy zainteresowani pozytywnymi efektami kształcenia w zmienionej przez pandemię rzeczywistości szkolnej. Autorzy publikacji pokazują wyniki badań dotyczących poziomu kompetencji cyfrowych uczniów zamieszkujących kraje Europy, stosunek kadry pedagogicznej do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i probl...

Nowa wizja edukacji. Przyszłość uczenia (się)raport ekspercki

Nowa wizja edukacji. Przyszłość uczenia (się)

Wraz z pojawieniem się pandemii związanej z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-COV-2 świat zmienił się, zmienił się sposób funkcjonowania gospodarek i codzienne życie obywateli. Jednym z obszarów najbardziej dotkniętych zmianami jest edukacja. Tradycyjny system, który od lat funkcjonował w stały sposób musiał poddać się radykalnym zmianom. W publikacji pokazano kolejne etapy transform...

Raport z badań empirycznych w zakresie kompetencji i zawodów przyszłościraport z badań

Raport z badań empirycznych w zakresie kompetencji i zawodów przyszłości

Justyna Łapińska, Agata Sudolska, Marek Zinecker

Obserwatorium Kompetencji Przyszłości Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości

Wraz z rozwojem cywilizacyjnym rośnie potrzeba nabywania i doskonalenia kompetencji, które otwierają drzwi do przyszłości. Raport opracowany w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości stanowi podsumowanie pierwszego etapu działań badawczych, nad którym pracowali eksperci Obserwatorium. W ramach badań zbierali oni informacje na temat modeli wsparcia...

SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. COUNTRY PROFILE: POLANDraport z badań

SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. COUNTRY PROFILE: POLAND

System oświaty w Polsce wszedł w nową erę, w której narzędzia cyfrowe odgrywają ważną rolę dydaktyczną. Coraz częściej i coraz chętniej nowoczesne technologie są wykorzystywane jako narzędzia wsparcia dydaktycznego w procesie nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. W publikowanym raporcie opracowanym przez European Schoolnet i University of Liège dokonano analizy roli ICT w polskim system...

How technology is shaping learning in higher educationraport z badań

How technology is shaping learning in higher education

Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania systemu oświaty i wprowadziła wiele zmian, które na trwałe zakorzeniły się jako nowe metody i formy nauczania. Badanie przeprowadzone przez McKinsey w 2021 r. pokazuje, jak funkcjonuje szkolnictwo wyższe po zmianach jakie wniosła cyfryzacja systemu oświaty. Analiza wyników pokazuje jak zmieniło się nauczanie, uczenie i sposób oceny w dobie pandemii. Wyniki b...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja