Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje
Damian Gałuszka
Wydawnictwo LIBRON – Filip Lohner
Człowiek od pokoleń poszukiwał różnych form rozrywki. Gry z uwagi na szeroki wachlarz możliwości jakie oferują stanowiły jedną z nich. Każdy niezależnie od wieku i zainteresowań mógł znaleźć coś dla siebie. Dużą popularnością cieszyły się zarówno gry, które angażowały gracza fizycznie jak i te, które wymuszały aktywność umysłową. Dziś popularną formą urozmaicania czasu stały się gry komputerowe, k...
E-learning w dydaktyce szkoły wyższej - założenia, doświadczenia, rekomendacje
Małgorzata Madej, Agnieszka Faron, Wojciech Maciejewski
Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
Ekspansja technologii cyfrowych sprawiła, że coraz więcej aktywności jakie podejmuje na co dzień człowiek przenosi się do przestrzeni wirtualnej. Jednym z obszarów jest edukacja, która poddaje się przekształceniom i modyfikacjom dostosowując formę, metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającego się świata. Nowe trendy jakie narzuca postęp technologiczny i wymagania stawiane przez otoczenie dete...
Rekomendacje dotyczące realizacji działań: „Zakup sprzętu ICT, wg standardów ujętych w programie rządowym „Cyfrowa szkoła” (...)
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
W dobie dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych kształtowanie kompetencji w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnej jest priorytetowym zadaniem systemu oświaty. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym rządzący dokładają starań aby dopasować programy nauczania i narzędzia dydaktyczne do wymogów zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Publikowany dokument zawiera rekomendacje dotycz...
Badania gier wideo z perspektywy edukacji medialnej. Analiza i rekomendacje
Damian Gałuszka, Agnieszka Teper
Polskie Towarzystwo Badania Gier
Gry są jedną z najbardziej atrakcyjnych form rozrywki nie tylko dla dzieci ale również dla młodzieży czy osób starszych. Przez lata ta forma spędzania wolnego czasu i oderwania się od codziennych obowiązków zyskiwała na popularności. Dziś zmienił się model gier. Tradycyjne zostały zastąpione nowoczesnym, którym charakter nadaje postęp technologiczny. W publikacji poruszono kwestie związane z wykor...
Proposal for a COUNCIL RECOMMENDATION on Key Competences for Lifelong Learning
Współczesne społeczeństwo i gospodarki krajów musza mierzyć się z wyzwaniem, jakie stawia przed nimi postęp technologiczny. Zmiany dotyczą niemal wszystkich, ponieważ zachodzą w wielu obszarach życia na rożnych jego etapach. W materiale zawarto rekomendacje w sprawie kluczowych kompetencji w uczeniu się przez cale życie. Proponowane zalecenia maja na celu poprawę działań w zakresie rozwoju kluczow...
Szkoła oczami uczniów: relacje z nauczycielami i kolegami oraz przemoc szkolna. Raport z badania jakościowego
Szkoła jest miejscem, gdzie współczesny nastolatek spędza dużą część swojego dnia. Poza zajęciami wynikającymi z obowiązku szkolnego podejmuje wiele aktywności społecznych, wchodzi w interakcje z rówieśnikami, nauczycielami, realizuje swoje pasje, zainteresowania i zadania zarówno związane z nauką jak i zabawą. Celem prezentowanego raportu z badań było określenie klimatu szkoły z perspektywy uczni...
Diagnoza i rekomendacje w obszarze kompetencji cyfrowych społeczeństwa i przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu w kontekście zaprogramowania wsparcia
Dominik Batorski, Adam Płoszaj
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Jednym z głównych czynników determinujących rozwój społeczno-gospodarczy jest rozwój i umasowienie nowoczesnych technologii. Dziś stały się one narzędziami codziennego użytku, które wspierają działania podejmowane w pracy, zwiększając jej efektywność, dostarczają rozrywki i ułatwiają komunikację międzyludzką. Współczesny człowiek nie wyobraża sobie życia bez udziału w nim zdobyczy nowoczesnych tec...
Kompetencje medialne osób w wieku 50+. Bariery i rekomendacje
Dominik Batorski, Paweł Kubicki
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Polski Komitet do spraw UNESCO
Współczesne społeczeństwo to w dużej mierze społeczeństwo informacyjne. Rozwój nowoczesnych technologii ułatwił wykonywanie wielu podejmowanych codziennie czynności. Wraz z ekspansją nowych mediów wzrosło zapotrzebowanie na podnoszenie umiejętności ułatwiających funkcjonowanie w cyfrowym świecie. Głównym celem prezentowanej publikacji jest wskazanie konieczności podejmowania działań edukacyjnych s...
Diagnoza i rekomendacje w obszarze kompetencji cyfrowych społeczeństwa i przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu w kontekście zaprogramowania wsparcia
Dominik Batorski, Adam Płoszaj
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Nowoczesne technologie zmieniły sposób funkcjonowania współczesnego człowieka, są tylko narzędziami, z których korzystamy w pracy czy nauce, często chcemy je po prostu mieć, niezależnie od tego w jakim stopniu są przydatne. W dobie technologii cyfrowych ulegamy panującym modom, a chęć posiadania skłania do doskonalenia umiejętności w zakresie ich obsługi i podnoszenia wiedzy na ich temat. Możliwoś...
Bezpieczna szkoła cyfrowa. Zalecenia i rekomendacje dla samorządów - realizatorów projektów w ramach unijnej perspektywy budżetowej 2014-2020.
Krzysztof Głomb, Anna Borkowska , Andrzej Grzybowski, Michał Jaworski, Barbara Kędzierska, Tomasz Kruk, Tomasz Kuczyński, Michał Sołtan, Agnieszka Wrońska
Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”
Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne otworzyły współczesnemu człowiekowi okno na świat. Możliwość komunikacji na odległość, łatwy dostęp do informacji sprawiły, że zaczynamy być uczestnikami globalnego, połączonego siecią internetową społeczeństwa. Pierwotne założenia dotyczące możliwości wykorzystania Internetu zdecydowanie rozszerzyły swój zakres. Upowszechnienie i dynamiczny rozwój...