Biblioteka Cyfrowa

Cyfrowe Usługi Finansowe a Seniorzyraport z badań

Cyfrowe Usługi Finansowe a Seniorzy

SeniorHub Instytut Polityki Senioralnej

Pandemia wprowadziła wiele zmian, które dotknęły niemal wszystkich członków społeczeństwa. Przeniesiono wiele obszarów działalności do przestrzeni online. Nie wszyscy jednak byli przygotowani na zmiany i posiadali umiejętności umożliwiające realizację codziennych czynności i obowiązków za pośrednictwem narzędzi cyfrowych. Seniorzy są grupą społeczną, która najbardziej doświadczyła problemu wyklucz...

W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej?artykuł naukowy

W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej?

Jacek Pyżalski

Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej

Wirus SARS-CoV-2 wprowadził duże zmiany w sposobie funkcjonowania państw i społeczeństw. Pandemia wymusiła wprowadzenie izolacji, która na długie miesiące zamknęła ludzi w domach, zmieniła sposób komunikacji i wpłynęła na relacje międzyludzkie. Zmienił się sposób pracy, nauki i spędzania wolnego czasu. Autor publikacji dokonał analizy zmian jakie wiążą się z sytuacją pandemiczną, ocenie poddał wpł...

Remote education during the pandemic: the teacher's perspectiveraport z badań

Remote education during the pandemic: the teacher's perspective

Alek Tarkowski, Magdalena Biernat, Agnieszka Urbańska, Teresa Nobre, Maja Bogataj

Fundacja Centrum Cyfrowe

Edukacja w wielu krajach zmieniła się wraz z pojawieniem się zagrożenia epidemicznego wywołanego dynamiczną ekspansją wirusa SARS-COV-2. Dla wielu rządzących jedynym rozwiązaniem pozwalającym na ochronę przed zakażeniem było zatrzymanie jak największej ilości osób w domach. Publikowany raport zawiera informacje na temat tego, jak przeniesienie codziennych aktywności na platformy umożliwiające prac...

Edukacyjne drogowskazyksiążka

Edukacyjne drogowskazy

Monika Schmeichel-Zarzeczna

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

Współczesna edukacja stoi u progu zmian. Globalizacja i cyfryzacja stawia przed anachronicznym systemem oświaty nowe wyzwania, które mają zmienić oblicze szkoły. Załączona publikacja stanowi zbiór tekstów, które odnoszą się do zachodzącej wokół nas transformacji, mają inspirować do kreowania i wprowadzania zmian wynikających z potrzeb społecznych. W pierwszym rozdziale publikacji omówiono warsztat...

Identification and verification of the key methodology elements of measuring digital competences of ICT companies' customers.artykuł naukowy

Identification and verification of the key methodology elements of measuring digital competences of ICT companies' customers.

Anna Szwajlik

Elsevier B.V.

Nowoczesne technologie ułatwiają wykonywanie wielu czynności i systematycznie rośnie zapotrzebowanie na nowe narzędzia cyfrowe. Wiele przedsiębiorstw w cyfryzacji upatruje szansę na poprawę jakości i efektywności pracy, sukcesywnie wdraża nowości technologiczne i przykłada wagę do kształcenia kompetencji u swoich pracowników. W artykule dokonano analizy poziomu kompetencji cyfrowych klientów firm ...

Transformacja edukacji: Empowering the students of today to create the world of tomorrowksiążka

Transformacja edukacji: Empowering the students of today to create the world of tomorrow

Imogen Dall, Dof Dickinson, Rodney Payne, Sean Tierney

Microsoft Education

Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu.  W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie preze...

Transforming Education.  Empowering the students of today to create the world of tomorrowksiążka

Transforming Education. Empowering the students of today to create the world of tomorrow

Imogen Dall, Dof Dickinson, Rodney Payne, Sean Tierney

Microsoft Education

Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu. W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie prezen...

The outcomes of gaining digital skills for young people’s lives and wellbeing: A systematic evidence reviewartykuł naukowy

The outcomes of gaining digital skills for young people’s lives and wellbeing: A systematic evidence review

Giovanna Mascheroni, Sonia Livingstone, Mariya Stoilova

SAGE Publishing

Rozwój technologii cyfrowych otwiera wiele nowych możliwości i jest szansą na rozwój globalny państw i gospodarek. Systematyczna ekspansja nowoczesnych narzędzi zmienia podejście do codziennie wykonywanych czynności związanych z praca i nauką. Zmiany powodowane cyfryzacją stawiają nowe wyzwania związane z potrzebą ciągłego doskonalenia umiejętności, które umożliwią aktywne wykorzystanie dostępnych...

Education disrupted. The second year of the COVID-19 pandemic and school closuresbroszura

Education disrupted. The second year of the COVID-19 pandemic and school closures

UNICEF

Pandemia, z jaką mierzy się świat od listopada 2019 roku zmieniła szkolnictwo. Izolacja, którą narzucili rządzący w ramach ochrony przed rozprzestrzeniającym się wirusem zamknęła w domach dzieci młodzież i dorosłych. Wszyscy niemal z dnia na dzień musieli przenieść swoje codzienne aktywności do przestrzeni wirtualnej, która dla wielu stanowiła obszar nieznany, z którym wcześniej nie mieli doświadc...

Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?poradnik, opis dobrej praktyki

Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?

Rafał Lew-Starowicz, Jędrzej Witkowski

Centrum Edukacji Obywatelskiej

Szkoła dla innowatora to projekt, który wspiera placówki oświatowe w rozwijaniu kompetencji przyszłości u uczniów, nauczycieli i dyrektorów. Publikowane opracowanie zawiera rekomendacje i wnioski z projektu. W materiale znalazły się odpowiedzi na  pytanie, jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości – kompetencje proinnowacyjne (współpracę, zarządzanie sobą, rozwią...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja