Biblioteka Cyfrowa

Skills for Smart Industrial Specialisation and Digital Transformation. Final Reportraport z badań

Skills for Smart Industrial Specialisation and Digital Transformation. Final Report

Laurent Probst, Bertrand Pedersen, Jill Wenger

Publications Office of the European Union

Wraz z rozwojem cywilizacyjnym zmienia się zapotrzebowanie na nowe umiejętności. Zawody związane z branżą IT zyskują na popularności a technopolizacja sprawia, że rośnie zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie. Konkurencyjność przemysłu w dużej mierze zależy od wiedzy, kompetencji i kreatywności pracowników, dlatego wszelkie niedobory i luki w umiejętnościach w połączeniu z niedopasowanie...

Learning Ecosystems: An Emerging Praxis For The Future Of Educationraport z badań, książka

Learning Ecosystems: An Emerging Praxis For The Future Of Education

Jessica Spencer-Keyse, Pavel Luksha, Joshua Cubista

Moscow School of Management SKOLKOVO & Global Education Futures

Edukacja stanowi niezwykle ważny element życia człowieka. Towarzyszy każdemu od wczesnego dzieciństwa do późnych lat. Każdy kto chce nadążyć za zmianami cywilizacyjnymi poprzez edukację dopasowuje swoje umiejętności do zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji omówiono złożone i współzależne wyzwania środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i kulturowe, przed którymi stoi ludzkość. Analiza raportu...

Thinking Now - Critical, Creative and Digitalraport z badań

Thinking Now - Critical, Creative and Digital

Karen Butler, Paul Clapton -Caputo

Digital Learning and Communications Team, Learning Improvement Division, DECD

Współczesny rynek pracy mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja i automatyzacja. Dynamika zmian jest duża i konieczne jest podejmowanie działań skoncentrowanych na rozwój i doskonalenie kompetencji umożliwiających szybkie dopasowanie się pracownika do wymagań rynku pracy i potrzeb społeczno-gospodarczych. W trudnej sytuacji znajdują się obywatele Południowej Australii, którzy stoją...

Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? Jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji?raport z badań

Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? Jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji?

Jędrzej Witkowski, Magdalena Fac-Skhirtladze, Michał Tragarz, Elżbieta Krawczyk, Sylwia Żmijewska-Kwiręg

Centrum Edukacji Obywatelskiej

Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania szkół. Przez wiele miesięcy zarówno uczniowie, nauczyciele jak i rodzice zmuszeni byli do realizowania obowiązku szkolnego w zmienionej covidowo rzeczywistości. W publikowanym raporcie przedstawiono wyniki badania przeprowadzonego wśród nauczycieli i uczniów w pierwszych dniach po powrocie do szkoły. Raport składa się z trzech części, w których dokonano anal...

Jak przeciwdziałać wykluczeniom w edukacji? Rekomendacje dla sektora prywatnego, pozarządowego i samorządów lokalnych.raport ekspercki, materiały konferencyjne, opis dobrej praktyki

Jak przeciwdziałać wykluczeniom w edukacji? Rekomendacje dla sektora prywatnego, pozarządowego i samorządów lokalnych.

Fundacja Katalyst Education

Fundacja Katalyst Education

Szkoła jest miejscem, w którym każde dziecko powinno uzyskać dostęp do wiedzy i umiejętności , które przygotują go do dorosłego, dojrzałego życia w społeczeństwie. Pomimo, iż system oświaty systematycznie dąży do realizacji swoich zadań, w rzeczywistości na każdym etapie edukacyjnym, w każdej szkole i klasie spotkać można zarówno pojedyncze jak i grupowe przypadki, w których uczniowie mierzą się z...

Między pasją a zawodem. Raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021raport z badań

Między pasją a zawodem. Raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021

Anna Buchner, Maria Wierzbicka, Katarzyna Fereniec-Błońska

Fundacja ORANGE

Edukacja jest ważnym elementem życia każdego człowieka. Proces kształcenia zaczyna się już we wczesnym dzieciństwie i trwa do późnego wieku. W publikowanym raporcie dokonano oceny pracy nauczycieli. Fundacja Orange, która przeprowadziła badania przedstawiła wyniki, które obrazują jak pracę w tym zawodzie oceniają zarówno rodzice, uczniowie jak i sami nauczyciele. Każda szkoła pełni wiele funkcji w...

Defining the skills citizens will need in the future world of workraport z badań

Defining the skills citizens will need in the future world of work

Julia Klier, Marco Dondi, Frederic Panier, Jörg Schubert

McKinsey & Company

Nowoczesne narzędzia wspierają codziennie ludzi w pracy i nauce. Stały się elementem, bez którego trudno sobie wyobrazić życie. Dynamika z jaką wkraczają na rynki nabiera z każdym rokiem tempa a potrzeby użytkowników systematycznie rosną. Konieczne stało się definiowanie kluczowych umiejętności, potrzebnych na rynku pracy w zmieniającym się cyfrowo świecie. W publikowanym badaniu dokonano analizy ...

Do Age and Educational Stage Influence No-Mobile- Phone Phobia?artykuł naukowy

Do Age and Educational Stage Influence No-Mobile- Phone Phobia?

Antonio-Manuel Rodríguez-García, José Antonio Marín Marín, Juan Antonio López Núñez, Antonio José Moreno Guerrero

MDPI

Nowoczesne technologie otwierają przed użytkownikami wiele możliwości, są jednak również źródłem zagrożeń. Postęp technologiczny jest obecny w niemal wszystkich obszarach w jakich funkcjonuje człowiek, wyznacza nowe trendy i poprawia efektywność działań podejmowanych na co dzień. Jednym z podstawowych narzędzi, bez którego wielu nie wyobraża sobie życia jest telefon komórkowy. Ułatwia on komunikac...

Building workforce skills at scale to thrive during—and after—the COVID-19 crisisraport z badań

Building workforce skills at scale to thrive during—and after—the COVID-19 crisis

Bill Schaninger, Fabian Billing, Aaron De Smet, Angelika Reich

McKinsey & Company

Covid-19 wywołał światowy kryzys w wielu obszarach aktywności człowieka, zaburzył funkcjonowanie krajów i działanie gospodarek. Wraz z pandemią i zmianą modelu pracy, nauki i rozrywki pojawiło się zapotrzebowanie na nowe umiejętności, które umożliwią funkcjonowanie w zmienionej przez wirusa rzeczywistości. Dynamika wdrażania nowoczesnych technologii narzuciła tempo ludziom, którzy musieli przestaw...

Usługi publiczne w kryzysie: edukacja do zmianyraport z badań

Usługi publiczne w kryzysie: edukacja do zmiany

Hanna Cichy, Monika Helak

Polityka Insight, Warszawa

Edukacja jest jednym z najważniejszych obszarów, w których funkcjonuje człowiek, ponieważ proces nauczania wielu towarzyszy nam od wczesnego dzieciństwa i trwa poprzez całe życie. Pandemia Covid-19 wprowadziła nowe zasady, które zmieniły sposób zarówno nauczania jak i uczenia się. Niemal z dnia na dzień szkoły zostały przeniesione z tradycyjnej przestrzeni klasowo-lekcyjnej do wirtualnego środowis...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja