Młodzież w świecie online a ich kompetencje internetowe
Ewa Krzyżak-Szymańska, Andrzej Szymański
Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie
Dynamiczny rozwój technologii komunikacyjnych powoduje, że coraz więcej naszych aktywności przenosi się do sieci. Z tego powodu posiadanie kompetencji informatycznych nabiera coraz większego znaczenia. Jest warunkiem koniecznym pozwalającym na korzystanie z zasobów cyberprzestrzeni i przez to decyduje w znacznej mierze o jakości życia jednostki. Dostrzegają to również instytucje wspólnotowe odpowi...
Wybrane meandry procesów cyfryzacji polskiej oświaty
Nowoczesne technologie wykorzystywane są współcześnie w wielu dziedzinach życia. Komputery stały się narzędziem użytku codziennego. Coraz częściej narzędzia cyfrowe zastępują i usuwają poza margines te tradycyjne, dotychczas wykorzystywane. Przed współczesnym społeczeństwem stanęło wiele wyzwań związanych z rozwojem technologii cyfrowych. Zmiany nie ominęły również oświaty. Jak wynika z badań p...
Kompetencje cyfrowe polskich uczniów i nauczycieli – kierunek zmian
Goretta Siadak
Ogrody Nauk i Sztuk
„Ogrody Nauk i Sztuk” to – jak określają je redaktorzy – czasopismo internetowe przeznaczone dla promowania młodych polskich talentów naukowych z obszaru wszystkich nauk z wyjątkiem przyrodniczych i ścisłych. W roczniku 2016 znajdziemy publikację Goretty Siadak z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy traktującą o zagadnieniu kompetencji cyfrowych. W pierwszej części artykułu autorka zajm...
Badanie potencjału wdrażania edukacji medialnej w warszawskich szkołach
Tytułowe badanie potencjału edukacji medialnej w Warszawie zostało zainicjowane przez Fundację Nowoczesna Polska wraz z Biurem Edukacji Miasta Społecznego Warszawy. Zrealizowane zostało przez Pracownię Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” w 2015 roku. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące możliwości wprowadzenia do warszawskich szkół edukacji medialnej. Raport z badani...