Dezinformacja. Jak się przed nią chronić?
Otwarte zasoby internetowe są bogatym źródłem informacji. Sięga do nich duża część społeczeństwa, traktując jako skarbnicę wiedzy. Niestety w sieci znajdują się zarówno informacje wartościowe jak i bezużyteczne, które wprowadzają jedynie chaos informacyjny, ponieważ są nieprawdziwe, zmanipulowane lub nieaktualne. W publikowanym poradniku poruszono problematykę związaną z dezinformacją, czyli infor...
W cyfrowej szkole
Kwartalnik „W cyfrowej szkole” jest adresowany do osób zainteresowanych cyfryzacją edukacji i możliwością wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych we współczesnym systemie oświaty. W publikowanym numerze poruszono tematy związane z Laboratoriami Przyszłości, programem rządowym, który ma na celu rozwijanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W kolejnych...
Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II - Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport z I edycji badań
Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa stoi przed wieloma wyzwaniami, które mają wpływ na jej funkcjonowanie. W dobie dynamicznych przemian związanych z cyfryzacją kolejnych obszarów w jakich funkcjonuje człowiek zmieniają się czynniki kształtujące branżę. W publikowanym raporcie przedstawiono sytuację polskiej branży telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa w kontekście globalnych zmian techno...
Siła różnorodności. VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki
Edukacja zazwyczaj kojarzy się z wiekiem szkolnym i wczesnym okresem życia człowieka jednak jak pokazuje współczesna rzeczywistość niemal każdy z nas przez długą część życia jest poddawany procesom kształcenia realizowanym w różnym czasie i w różnych formach. Wraz z rozwojem społeczno-gospodarczym zmieniło się podejście do kształcenia, które wydłuża się i rozszerza o nowe dziedziny wiedzy. Nowe ro...
Wnioski dla pracy szkół płynące z badań oświatowych realizowanych podczas pandemii
Edukacja jest ważnym elementem życia każdego człowieka. Dziś w dobie cyfryzacji i dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych zarówno placówki oświatowe jak i osoby z nimi związane – dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice mierzą się z wieloma wyzwaniami. Poziom kompetencji ludzi często odbiega niosą zmiany. Problem związany z pojawieniem się pandemii COVID-19 pokazał z jak dużymi deficytami w...
Monitoring źródeł UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości
Nowoczesne technologie cyfrowe i informacyjne zmieniają świat. Rozwój narzędzi wyznacza trendy na rynkach gospodarczych a tradycyjne modele biznesowe ewoluują zmieniając formy organizacyjne i metody pracy. Publikowany raport opracowany w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości zawiera przegląd strategii, inicjatyw i programów europejskich dotyczących umiejętności, kompetencji i kwalifika...
Monitoring źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości
Żyjemy w czasach zmian, w których integracja nowoczesnych narzędzi do gospodarki i codziennego życia ma poprawiać komfort życia i pracy ludzi. Publikacja dotyczy monitoringu źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości. Niniejszy raport powstał w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości powołanego przez Platformę Przemysłu Przyszłości. Materiał zawiera definicje klucz...
POLICY NOTE 1/2022: Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemii
Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania gospodarek. Z dnia na dzień system oświaty musiał zmienić metody i narzędzia pracy, żeby dopasować proces przekazywania wiedzy i umiejętności do możliwości i ograniczeń jakie pojawiły się wraz z rozprzestrzeniającym się wirusem zagrażającym zdrowiu i życiu. Badanie TICKS (Test for International Comparisons of Knowledge and Skill), zawiera informacje dotycząc...
Przestrzeń wirtualna i technologiczna. Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!
System oświaty wychodząc naprzeciw oczekiwaniom jakie niesie cyfryzacja rozszerzył narzędzia dydaktyczne o narzędzia cyfrowe, które znacznie ułatwiają i uatrakcyjniają realizację procesu dydaktycznego. W publikacji omówiono zalety wprowadzenia technologii do skostniałego systemu oświaty, wskazano narzędzia, za pomocą których szkoły mogą realizować w nowoczesny sposób proces kształcenia i zapropon...
Cyfrowe Usługi Finansowe a Seniorzy
Pandemia wprowadziła wiele zmian, które dotknęły niemal wszystkich członków społeczeństwa. Przeniesiono wiele obszarów działalności do przestrzeni online. Nie wszyscy jednak byli przygotowani na zmiany i posiadali umiejętności umożliwiające realizację codziennych czynności i obowiązków za pośrednictwem narzędzi cyfrowych. Seniorzy są grupą społeczną, która najbardziej doświadczyła problemu wyklucz...