Biblioteka Cyfrowa

Dezinformacja. Jak się przed nią chronić?

Dezinformacja. Jak się przed nią chronić?

Otwarte zasoby internetowe są bogatym źródłem informacji. Sięga do nich duża część społeczeństwa, traktując jako skarbnicę wiedzy. Niestety w sieci znajdują się zarówno informacje wartościowe jak i bezużyteczne, które wprowadzają jedynie chaos informacyjny, ponieważ są nieprawdziwe, zmanipulowane lub nieaktualne. W publikowanym poradniku poruszono problematykę związaną z dezinformacją, czyli infor...

W cyfrowej szkole

W cyfrowej szkole

Kwartalnik „W cyfrowej szkole” jest adresowany do osób zainteresowanych cyfryzacją edukacji i możliwością wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych we współczesnym systemie oświaty. W publikowanym numerze poruszono tematy związane z Laboratoriami Przyszłości, programem rządowym, który ma na celu  rozwijanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W kolejnych...

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II - Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport z I edycji badań

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II - Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport z I edycji badań

Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa stoi przed wieloma wyzwaniami, które mają wpływ na jej funkcjonowanie. W dobie dynamicznych przemian związanych z cyfryzacją kolejnych obszarów w jakich funkcjonuje człowiek zmieniają się czynniki kształtujące branżę. W publikowanym raporcie przedstawiono sytuację polskiej branży telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa w kontekście globalnych zmian techno...

Siła różnorodności. VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki

Siła różnorodności. VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki

Edukacja zazwyczaj kojarzy się z wiekiem szkolnym i wczesnym okresem życia człowieka jednak jak pokazuje współczesna rzeczywistość niemal każdy z nas przez długą część życia jest poddawany procesom kształcenia realizowanym w różnym czasie i w różnych formach. Wraz z rozwojem społeczno-gospodarczym zmieniło się podejście do kształcenia, które wydłuża się i rozszerza o nowe dziedziny wiedzy. Nowe ro...

Wnioski dla pracy szkół płynące z badań oświatowych realizowanych podczas pandemii

Wnioski dla pracy szkół płynące z badań oświatowych realizowanych podczas pandemii

Edukacja jest ważnym elementem życia każdego człowieka. Dziś w dobie cyfryzacji i dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych zarówno placówki oświatowe jak i osoby z nimi związane – dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice mierzą się z wieloma wyzwaniami. Poziom kompetencji ludzi często odbiega niosą zmiany. Problem związany z pojawieniem się pandemii COVID-19 pokazał z jak dużymi deficytami w...

Monitoring źródeł UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Monitoring źródeł UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Nowoczesne technologie cyfrowe i informacyjne zmieniają świat. Rozwój narzędzi wyznacza trendy na rynkach gospodarczych a tradycyjne modele biznesowe ewoluują zmieniając formy organizacyjne i metody pracy. Publikowany raport opracowany w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości zawiera przegląd strategii, inicjatyw i programów europejskich dotyczących umiejętności, kompetencji i kwalifika...

Monitoring źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Monitoring źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Żyjemy w czasach zmian, w których integracja nowoczesnych narzędzi do gospodarki i codziennego życia ma poprawiać komfort życia i pracy ludzi. Publikacja dotyczy monitoringu źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości. Niniejszy raport powstał w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości powołanego przez Platformę Przemysłu Przyszłości. Materiał zawiera definicje klucz...

POLICY NOTE 1/2022: Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemii

POLICY NOTE 1/2022: Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemii

Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania gospodarek. Z dnia na dzień system oświaty musiał zmienić metody i narzędzia pracy, żeby dopasować proces przekazywania wiedzy i umiejętności do możliwości i ograniczeń jakie pojawiły się wraz z rozprzestrzeniającym się wirusem zagrażającym zdrowiu i życiu. Badanie TICKS (Test for International Comparisons of Knowledge and Skill), zawiera informacje dotycząc...

Przestrzeń wirtualna i technologiczna. Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!

Przestrzeń wirtualna i technologiczna. Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!

System oświaty wychodząc naprzeciw oczekiwaniom jakie niesie cyfryzacja rozszerzył narzędzia dydaktyczne o narzędzia cyfrowe, które znacznie ułatwiają i uatrakcyjniają realizację procesu dydaktycznego. W publikacji omówiono zalety wprowadzenia technologii do skostniałego systemu oświaty, wskazano narzędzia, za pomocą których szkoły mogą realizować w nowoczesny sposób proces kształcenia i  zapropon...

Cyfrowe Usługi Finansowe a Seniorzy

Cyfrowe Usługi Finansowe a Seniorzy

Pandemia wprowadziła wiele zmian, które dotknęły niemal wszystkich członków społeczeństwa. Przeniesiono wiele obszarów działalności do przestrzeni online. Nie wszyscy jednak byli przygotowani na zmiany i posiadali umiejętności umożliwiające realizację codziennych czynności i obowiązków za pośrednictwem narzędzi cyfrowych. Seniorzy są grupą społeczną, która najbardziej doświadczyła problemu wyklucz...