Biblioteka Cyfrowa

SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. COUNTRY PROFILE: POLAND

SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. COUNTRY PROFILE: POLAND

System oświaty w Polsce wszedł w nową erę, w której narzędzia cyfrowe odgrywają ważną rolę dydaktyczną. Coraz częściej i coraz chętniej nowoczesne technologie są wykorzystywane jako narzędzia wsparcia dydaktycznego w procesie nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. W publikowanym raporcie opracowanym przez European Schoolnet i University of Liège dokonano analizy roli ICT w polskim system...

How technology is shaping learning in higher education

How technology is shaping learning in higher education

Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania systemu oświaty i wprowadziła wiele zmian, które na trwałe zakorzeniły się jako nowe metody i formy nauczania. Badanie przeprowadzone przez McKinsey w 2021 r. pokazuje, jak funkcjonuje szkolnictwo wyższe po zmianach jakie wniosła cyfryzacja systemu oświaty. Analiza wyników pokazuje jak zmieniło się nauczanie, uczenie i sposób oceny w dobie pandemii. Wyniki b...

Digitalisation of Schools from the Perspective of Teachers’ Opinions and Experiences: The Frequency of ICT Use in Education ...

Digitalisation of Schools from the Perspective of Teachers’ Opinions and Experiences: The Frequency of ICT Use in Education ...

Cyfryzacja jest elementem rozwoju cywilizacyjnego i dotyka coraz szerzej kolejnych obszarów społeczno-gospodarczych. Coraz dynamiczniej wkracza również w obszar edukacji, która do niedawna  opierała się na tradycyjnych narzędziach i metodach pracy.  Choć cyfryzacja edukacji stała się faktem wciąż budzi kontrowersje i ma zarówno zwolenników jak i przeciwników. W publikacji dokonano analizy postaw j...

Bring Your Own Device for Schools: Technical Advice for School Leaders and IT Administrators

Bring Your Own Device for Schools: Technical Advice for School Leaders and IT Administrators

Współcześnie nowoczesne narzędzia technologii cyfrowej stały się elementem procesu kształcenia. Coraz częściej urządzenia cyfrowe zastępują tradycyjne narzędzia dydaktyczne i coraz szerszym zakresie są wykorzystywane w procesie nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. W publikacji omówiono zagadnienia związane z udziałem technologii w procesie kształcenia, omówiono w  jaki sposób technolog...

KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ A ROZWÓJ KOMPETENCJI CYFROWYCH UCZNIÓW I ICH RODZICÓW W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ – W KIERUNKU NOWEJ SZKOŁY

KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ A ROZWÓJ KOMPETENCJI CYFROWYCH UCZNIÓW I ICH RODZICÓW W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ – W KIERUNKU NOWEJ SZKOŁY

Pandemia zmieniła oblicze edukacji i wprowadziła wiele zmian w sposobie kształcenia. Zmieniły się metody i narzędzia pracy dydaktycznej. Czy ta sytuacja miała również wpływ na efekty kształcenia? Pytanie to zadaje sobie wielu tych, którym zależy na tym aby dzisiejsi uczniowie otrzymali wykształcenie i nabyli umiejętności, które umożliwią im pełne i efektywne życie w przyszłości. W niniejszej publi...

Teachers’ Digital Skills Readiness During COVID-19 Pandemic

Teachers’ Digital Skills Readiness During COVID-19 Pandemic

Nauczyciel,  to zawód wymagający od osób wykonywujących go kształcenia się przez całe życie zawodowe. W dzisiejszych czasach, kiedy pandemia zmieniła sposób dochodzenia do wiedzy i umiejętności wprowadzając  nowoczesne technologie jako narzędzia dydaktyczne, wielu nauczycieli stanęło przed trudnym wyzwaniem. W publikacji omówiono problemy z jakimi mierzą się nauczyciele realizujący proces kształce...

Raport Końcowy. Badanie potencjalnych kandydatów na studia projektu AI Tech

Raport Końcowy. Badanie potencjalnych kandydatów na studia projektu AI Tech

Nowoczesne narzędzia są elementem współczesnej rzeczywistości. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych rośnie potrzeba kształcenia i doskonalenia kompetencji umożliwiających aktywne i efektywne wykorzystanie ich w codziennym życiu. Publikowane badanie zostało zrealizowane w celu rozpoznania stanu, potrzeb i barier rynku z perspektywy uczelni predysponowanych do prowadzenia studiów projektu AI Tech. ...

Raport Końcowy. Badanie polskich uczelni wyższych prowadzących studia na kierunkach ICT

Raport Końcowy. Badanie polskich uczelni wyższych prowadzących studia na kierunkach ICT

Edukacja mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami. Musi przygotować młodych, wchodzących w życie ludzi do pełnienia roli odpowiedzialnych, kompetentnych pracowników w przyszłości. Wraz z rozwojem cywilizacyjnym zmieniają się narzędzia pracy, dlatego konieczne jest kształcenie umiejętności przyszłości, uwzględniających wykorzystanie narzędzi ICT w codziennym życiu. W publikowanym raporcie schar...

Raport porównawczy

Raport porównawczy

Nowoczesne technologie wchodzą dynamicznie na rynki społeczno-gospodarcze krajów. Dziś niemal wszyscy korzystają z narzędzi cyfrowych wykorzystując je w pracy, nauce i rozrywce. Publikowany raport jest częścią projektu, na który składają się badania stanu i zapotrzebowania na specjalistów ICT w Polsce, w szczególności w odniesieniu do obszarów dotyczących  sztucznej inteligencji, uczenia maszynowe...

W cyfrowej szkole

W cyfrowej szkole

Kwartalnik „W cyfrowej szkole” jest adresowany do osób zainteresowanych cyfryzacją edukacji i możliwością wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych we współczesnym systemie oświaty. W publikowanym numerze poruszono tematy związane z Laboratoriami Przyszłości, programem rządowym, który ma na celu  rozwijanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W kolejnych...