Poza deklaracje. Zalety i konsekwencje perspektywy zadaniowej w badaniu kompetencji medialnych i informacyjnych
Wiele uwagi poświęca się dziś tematyce kompetencji medialnych. Nowoczesne technologie otworzyły przed współczesnym użytkownikiem możliwości tworzenia globalnej wspólnoty, nowej przestrzeni funkcjonowania człowieka w społeczeństwie. Jak naprawdę kształtują się kompetencje medialne pokolenia sieci? Na to pytanie ciągle próbuje się znaleźć odpowiedź. Autor publikacji przytacza wyniki badania „Diagnoz...
Badanie potencjału wdrażania edukacji medialnej w warszawskich szkołach
Tytułowe badanie potencjału edukacji medialnej w Warszawie zostało zainicjowane przez Fundację Nowoczesna Polska wraz z Biurem Edukacji Miasta Społecznego Warszawy. Zrealizowane zostało przez Pracownię Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” w 2015 roku. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące możliwości wprowadzenia do warszawskich szkół edukacji medialnej. Raport z badani...