Biblioteka Cyfrowa

Lekcje z komputerem. Podręcznik do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowejporadnik

Lekcje z komputerem. Podręcznik do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Nowoczesne technologie zrewolucjonizowały rynek. Stały się nieodłącznym elementem współczesnej rzeczywistości. Znajdują zastosowanie niemal we wszystkich dziedzinach życia. W związku ekspansją technologii w życie każdego człowieka jakiej jesteśmy świadkami, koniecznością stało się podejmowanie i realizowanie działań zmierzających do nabywania i rozwijania umiejętności związanych z wykorzystaniem i...

Zagrożenia online: klasyfikacja i rozpowszechnienie wśród dzieci w wieku 9-16 lat

Zagrożenia online: klasyfikacja i rozpowszechnienie wśród dzieci w wieku 9-16 lat

Świat współczesnych dzieci to w dużej mierze świat wirtualny, kreowany przez technologie cyfrowe, które wpływają na kształtujący się charakter w sposób systematyczny i ciągły. Dzieci za pośrednictwem rodziców coraz wcześniej zaczynają korzystać z elektronicznych urządzeń, a kontakt ten z czasem wydłuża się i przybiera charakter stały. Media nierzadko odgrywają kluczową rolę w hierarchii wartości n...

Kurs podstawowy z obsługi komputera i Internetu dla osób 60+poradnik, książka

Kurs podstawowy z obsługi komputera i Internetu dla osób 60+

Justyna Dubanik

Fundacja Zaczyn

Współczesny senior to coraz częściej człowiek samodzielny, aktywny, zaangażowany społecznie, odczuwający potrzebę uczestnictwa w życiu społecznym, realizacji planów i zamierzeń, na które nie mógł sobie pozwolić wcześniej. Autorzy prezentowanego kursu obsługi komputera i Internetu dla osób 60+ chcą pomóc seniorom odnaleźć się w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Materiały zawarte w publikacji...

Korzystnik internauty: podręcznik dla osób 50+

Korzystnik internauty: podręcznik dla osób 50+

Postęp cywilizacyjny, jakiego systematycznie doświadczamy sprawił, że współczesny człowiek żyje w świecie zdominowanym przez nowoczesne technologie, w którym narzędzia cyfrowe odgrywają ważna rolę, a nowe media w pewnym sensie kształtują świat i światopogląd. Nie można mieć złudzeń, że tę ekspansję da się zatrzymać. Pojawiła się przepaść pomiędzy młodymi, tzw. cyfrowymi tubylcami, a ludźmi urodzon...

Wykorzystanie gry komputerowej w przeprowadzeniu zajęć dydaktycznychreferat

Wykorzystanie gry komputerowej w przeprowadzeniu zajęć dydaktycznych

Karol Kowalczuk

Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Współczesny świat zdominowany jest przez nowoczesne technologie, które wkroczyły niemal we wszystkie obszary życia człowieka. Narzędzia cyfrowe ułatwiają wykonanie wielu podejmowanych codziennie działań, umożliwiają kontakty na odległość, zapewniają rozrywkę w czasie wolnym. Obniżył się znacząco wiek inicjacji dzieci z cyfrowymi technologiami i zwiększyło się spektrum możliwości jakie im one dają....

Niebezpieczne gry komputerowe? – stereotypy i uprzedzeniareferat

Niebezpieczne gry komputerowe? – stereotypy i uprzedzenia

Karol Kowalczuk

Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Współczesny świat dziecka to świat mediów. Młodzi ludzie spędzają coraz więcej czasu przed ekranem monitora ucząc się i bawiąc często jednocześnie. Wielu dorosłych nie potrafi zrozumieć fenomenu technologii cyfrowych i traktują czas spędzony przez dziecko przed komputerem jako stracony, bezowocny i bezproduktywny. Nie zdają sobie sprawy, że młodzi kreują w wirtualnym świecie swoją własną rzeczywis...

Komputer w edukacji przedszkolnejfragment książki

Komputer w edukacji przedszkolnej

Natalia Walter

PTTiME

Komputer jest dziś narzędziem towarzyszącym człowiekowi w wielu podejmowanych działaniach zarówno w pracy, rozrywce jak i nauce. Dzieci mają z nim kontakt od wczesnych lat, ucząc się jego obsługi intuicyjne poprzez doświadczenie wspierane działaniami rodziców skierowanymi na rzecz podnoszenia umiejętności związanych z ich obsługą. Współczesna edukacja wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społeczeństwa...

Kompetencje cyfrowe gimnazjalistów Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych ICILS 2013raport z badań

Kompetencje cyfrowe gimnazjalistów Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych ICILS 2013

Instytut Badań Edukacyjnych

Kompetencje komputerowe i informacyjne są jednymi z kluczowych w dzisiejszym zcyfryzowanym świecie. Współczesne dzieci przebywają w świecie mediów od wczesnych dziecięcych, poznając jego tajniki naturalnie poprzez doświadczenie. Radzą sobie z nowoczesnymi technologiami zdecydowanie lepiej niż pokolenie rodziców. W przygotowanym materiale przedstawiono wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Ko...

Komputer jako znaczący towarzysz rodzinyreferat

Komputer jako znaczący towarzysz rodziny

Anna Kawula

Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie

Współczesny człowiek żyje w świecie, w którym media odgrywają zasadniczą rolę. Ekspansja cyfrowych technologii wprowadziła wiele zmian w sposób postrzegania i przyjmowania rzeczywistości, zaburzyła tradycyjny model rozwoju i sposobu funkcjonowania człowieka. Do niedawna najważniejszą instytucją budującą światopogląd człowieka była rodzina, nieodłączna część społeczeństwa, niezwykle ważna z racji r...

Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce Raport z międzynarodowego badania kompetencji komputerowych i informacyjnych ICILS 2013raport z badań

Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce Raport z międzynarodowego badania kompetencji komputerowych i informacyjnych ICILS 2013

Maciej M. Sysło, Justyna Jasiewicz, Kamil Sijko, Krzysztof Biedrzycki, Radosław Kaczan, Tomasz Piechociński , Piotr Rycielski, Ludmiła Rycielska

Instytut Badań Edukacyjnych

Kształtowanie i doskonalenie kompetencji cyfrowych jest jednym z głównych zadań współczesnej edukacji. Rozwój technologii trwa nieprzerwanie, a nowoczesne narzędzia wprowadzane na rynek ułatwiają wiele podejmowanych w codziennym życiu czynności, dlatego coraz chętniej wykorzystywane są w już nie tylko przez wychowane w środowisku cyfrowym dzieci i młodzież ale również nauczycieli, którzy z racji n...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja