Biblioteka Cyfrowa

Młodzi w szkole. Raport z badańraport z badań

Młodzi w szkole. Raport z badań

Anna Dęboń, Robert Strzała, Elżbieta Nowak, Anna Cieplak

Stowarzyszenie dO!PAmina Lab

Obowiązek szkolny dotyczy członków społeczeństwa w wieku od 7 roku życia oraz trwa do ukończenia szkoły podstawowej, nie dłużej jednak niż do ukończenia 18 roku życia. To długi okres, w trakcie którego człowiek zdobywa podstawowe kompetencje, przygotowuje się do dorosłego życia i pracy. Stowarzyszenie dO!PAmina Lab przeprowadziło badania, które pokazują jaki uczniowie mają stosunek do placówek ośw...

Sektor IT. Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiegoraport z badań

Sektor IT. Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego

Branża IT jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Wraz z rozwojem technologii zmienia się gospodarka, rynek pracy i zapotrzebowanie na nowe umiejętności pracownicze. Publikowany raport zawiera wyniki pierwszej edycji Branżowego Bilansu Kapitału Ludzkiego w sektorze IT. Badania prowadzone były we współpracy z Sektorową Radą do spraw Kompetencji IT i przyczyniły się do wypra...

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II – branża usług rozwojowych. Raport podsumowujący I edycję badań realizowanych w latach 2020–2021raport z badań, książka

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II – branża usług rozwojowych. Raport podsumowujący I edycję badań realizowanych w latach 2020–2021

Iwona Kania, Janusz Kornecki, Anna Łubińska, Monika Stec, Anna Szatanowska

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Publikowany raport zawiera wyniki badania pierwszej edycji Branżowego Bilansu Kapitału Ludzkiego II w branży usług rozwojowych. Badania prowadzono od października 2020 r. do listopada 2021 r. Obrazują one trendy w branży, stan na dziś i kierunki rozwoju w branży usług rozwojowych. Badania pokazują aktualne zapotrzebowanie na kompetencje w tym zakresie i wpływ pandemii na sektor oraz wskazują na za...

Raport Końcowy. Badanie pracodawców z branży ICTraport z badań

Raport Końcowy. Badanie pracodawców z branży ICT

Maciej Maj, Joanna Jaworska, Oliwia Mazan

Ministerstwo Cyfryzacji, AI Tech Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych

Branża IT jest prężnie funkcjonującym działem gospodarki, który systematycznie rozrasta się i otwiera nowe możliwości. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rośnie zapotrzebowanie na specjalistów posiadających kompetencje na miarę potrzeb. Niniejszy raport jest częścią projektu, na który składają się badania stanu i zapotrzebowania na specjalistów ICT w Polsce, w szczególności w odniesieniu do ...

Raport Końcowy. Badanie potencjalnych kandydatów na studia projektu AI Techraport z badań

Raport Końcowy. Badanie potencjalnych kandydatów na studia projektu AI Tech

Maciej Maj, Joanna Jaworska, Justyna Wojtun

Ministerstwo Cyfryzacji, AI Tech Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych

Nowoczesne narzędzia są elementem współczesnej rzeczywistości. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych rośnie potrzeba kształcenia i doskonalenia kompetencji umożliwiających aktywne i efektywne wykorzystanie ich w codziennym życiu. Publikowane badanie zostało zrealizowane w celu rozpoznania stanu, potrzeb i barier rynku z perspektywy uczelni predysponowanych do prowadzenia studiów projektu AI Tech. ...

Raport Końcowy. Badanie polskich uczelni wyższych prowadzących studia na kierunkach ICTraport z badań

Raport Końcowy. Badanie polskich uczelni wyższych prowadzących studia na kierunkach ICT

Maciej Maj, Joanna Jaworska

Ministerstwo Cyfryzacji, AI Tech Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych

Edukacja mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami. Musi przygotować młodych, wchodzących w życie ludzi do pełnienia roli odpowiedzialnych, kompetentnych pracowników w przyszłości. Wraz z rozwojem cywilizacyjnym zmieniają się narzędzia pracy, dlatego konieczne jest kształcenie umiejętności przyszłości, uwzględniających wykorzystanie narzędzi ICT w codziennym życiu. W publikowanym raporcie schar...

Raport porównawczyraport z badań

Raport porównawczy

Maciej Maj, Joanna Jaworska, Oliwia Mazan

Ministerstwo Cyfryzacji, AI Tech Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych

Nowoczesne technologie wchodzą dynamicznie na rynki społeczno-gospodarcze krajów. Dziś niemal wszyscy korzystają z narzędzi cyfrowych wykorzystując je w pracy, nauce i rozrywce. Publikowany raport jest częścią projektu, na który składają się badania stanu i zapotrzebowania na specjalistów ICT w Polsce, w szczególności w odniesieniu do obszarów dotyczących  sztucznej inteligencji, uczenia maszynowe...

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II - Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport z I edycji badańraport z badań

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II - Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport z I edycji badań

Daniel Mider, Adrian Kargul, Jakub Wróblewski, Wojciech Terlikowski, Konrad Kuźma

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa stoi przed wieloma wyzwaniami, które mają wpływ na jej funkcjonowanie. W dobie dynamicznych przemian związanych z cyfryzacją kolejnych obszarów w jakich funkcjonuje człowiek zmieniają się czynniki kształtujące branżę. W publikowanym raporcie przedstawiono sytuację polskiej branży telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa w kontekście globalnych zmian techno...

ADDRESSING THE EU CYBERSECURITY SKILLS SHORTAGE AND GAP THROUGH HIGHER EDUCATIONraport z badań

ADDRESSING THE EU CYBERSECURITY SKILLS SHORTAGE AND GAP THROUGH HIGHER EDUCATION

Nowoczesne technologie wchodzą na rynek w dynamicznym tempie i niewątpliwie pomagają w wielu obszarach działalności zwiększać efektywność pracy i obniżać koszty produkcji. Korzyści wynikające z wdrażania narzędzi cyfrowych uwidoczniły się zwłaszcza w dobie pandemii, okazało się, że umożliwiły funkcjonowanie przedsiębiorstw i instytucji w czasie lockdownu. Sytuacja pandemiczna ujawniła jak istotny ...

Reviewing Computational Thinking in Compulsory Educationraport z badań

Reviewing Computational Thinking in Compulsory Education

Nowoczesne technologie wyznaczają trendy i odpowiadają za dynamicznie zmieniające się potrzeby na rynkach społeczno-gospodarczych. Wraz z rozwojem cyfryzacji pojawiła się paląca potrzeba rozwoju kompetencji cyfrowych, które otwierają użytkownikom nowe możliwości. Edukacja mierzy się z wyzwaniami związanymi z kształceniem w zakresie TIK i dopasowywaniem umiejętności do potrzeb rynku i użytkowników....