Biblioteka Cyfrowa

Skuteczność samoregulacji służących ochronie dzieci w telewizji i internecieraport z badań, raport ekspercki

Skuteczność samoregulacji służących ochronie dzieci w telewizji i internecie

Agnieszka Wąsowska, Monika Trochimczuk, Rafał Świątek

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

Środki masowego przekazu są elementem kultury masowej. Mają do nich nieograniczony dostęp niemal wszyscy członkowie społeczeństwa. Grupa odbiorców jest bardzo zróżnicowana pod względem wieku, dlatego ważna jest edukacja medialna i informacyjna, która przyczynić się ma do kształtowania kompetencji umożliwiających właściwe i świadome korzystanie z dostępnych treści. Krajowa Rady Radiofonii i Telewiz...

O potrzebie edukacji medialnej w Polsceksiążka

O potrzebie edukacji medialnej w Polsce

Michał Federowicz, Sławomir Ratajski

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Polski Komitet do spraw UNESCO

Współczesna szkoła zmienia się, dopasowuje metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Dziś społeczeństwo jest w dużej mierze społeczeństwem informacyjnym, w którym duże znaczenie odgrywa dostęp do informacji, dlatego edukacja medialna i kształcenie kompetencji cyfrowych stało się ważnym elementem procesu dydaktycznego. W publikacji poruszono wiele istotnych wątków...

The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Polandartykuł naukowy

The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland

Paulina Marchlik, Kamila Wichrowska, Ewelina Zubala

Springer Nature

COVID-19 zmienił sposób funkcjonowania placówek edukacyjnych. Zmiany dotknęły zarówno nauczycieli, uczniów jak i rodziców dzieci, które z dnia na dzień stanęły przed koniecznością realizowania obowiązku szkolnego w formie zdalnej. W publikowanym artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w Polsce podczas pierwszej fali pandemii, po zamknięciu większości placówek edukacyjnych. Wyniki badania ...

List Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowejdokument

List Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej

Justyna Orłowska

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Cyfryzacja jest elementem współczesności. W Polsce systematycznie nabiera tempa i wyznacza nowe trendy jednak nadal odbiega od standardów jakie można dostrzec w innych krajach Europy. Publikowany list zawiera deklarację Pełnomocnika Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej dotyczącą przyspieszenia cyfryzacji poprzez utworzenie Laboratoriów Przyszłości, w ramach których uczniowie otrzym...

On the quality of quantitative instruments to measure digital competence in higher education: A systematic mapping studyartykuł naukowy

On the quality of quantitative instruments to measure digital competence in higher education: A systematic mapping study

Rafael Saltos Rivas, Rocío Serrano, Pavel Novoa-Hernández

plos.org

Kompetencje cyfrowe coraz częściej określane są mianem kompetencji kluczowych, umożliwiających aktywne uczestnictwo w społeczeństwie, determinujących jakość życia. Gospodarka zmienia się a trendy na światowych rynkach coraz częściej wyznaczają nowoczesne technologie, które aktywnie i dynamicznie wkraczają w kolejne obszary aktywności człowieka. Ważne jest aby umiejętności człowieka były dopasowane...

Promising practices for equitable remote learning. Emerging lessons from COVID-19 education responses in 127 countriesbroszura

Promising practices for equitable remote learning. Emerging lessons from COVID-19 education responses in 127 countries

Suguru Mizunoya, Thomas Dreesen, Spogmai Akseer, Matt Brossard, Pragya Dewani, Juan-Pablo Giraldoi, Akito Kamei, Suguru Mizunoyai, Javier Santiago Ortiz

UNICEF

Pandemia wywarła duży wpływ na sposób funkcjonowania wielu Państw. W celu ograniczenia negatywnych skutków jakie niósł rozprzestrzeniający się dynamicznie wirus zamknięto szkoły, zakłady pracy, instytucje, placówki kultury. Aktywność ludzka została przeniesiona do przestrzeni wirtualnej, która umożliwiała realizację codziennych obowiązków. Publikacja zawiera dane z badań, które pokazują jak system...

Jak rozwiązać problem luki w umiejętnościach ery cyfrowejraport z badań, raport ekspercki

Jak rozwiązać problem luki w umiejętnościach ery cyfrowej

Piotr Mieczkowski, Nell Przybylska

DigitalPoland Foundation

Umiejętności cyfrowe determinują współcześnie jakość życia człowieka, cyfryzacja jest elementem zmieniającej się rzeczywistości a rozwój gospodarczy kształtuje rynek ICT. W publikowanym raporcie dokonano analizy potrzeb wynikających z cyfryzacji rynku w korelacji do umiejętności jakie posiadają ludzie w wieku produkcyjnym. Raport ma dać odpowiedź na pytania dotyczące poziomu kompetencji, określić ...

Ensuring equal access to education in future crises: Findings of the new Remote Learning Readiness Indexraport z badań, raport ekspercki

Ensuring equal access to education in future crises: Findings of the new Remote Learning Readiness Index

Garen Avanesian, Sakshi Mishra, Suguru Mizunoya, Enrique Delamónica, Yixin Wang, Thomas Dreesen, Haogen Yao

UNICEF

COVID-19 zmienił sposób funkcjonowania ludzi. Z dnia na dzień przestrzeń życiowa każdego z nas została znacznie ograniczona. Zamknięto zakłady pracy, szkoły instytucje. W publikacji dokonano analizy wyzwań z jakimi musiał się zmierzyć system oświaty wielu krajów w momencie przeniesienia procesu kształcenia na platformy e-learningowe. Wyniku raportu obrazują poziom przygotowania systemów oświaty kr...

Edukacja zdalna w czasie pandemii COVID-19 w Polsce – mapa głównych szans i zagrożeńraport z badań

Edukacja zdalna w czasie pandemii COVID-19 w Polsce – mapa głównych szans i zagrożeń

Jacek Pyżalski, Natalia Walter

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Edukacja w czasach pandemii mierzy się z wieloma wyzwaniami. Konieczność dostosowania metod nauczania do nowych form przekazu wiedzy i umiejętności przysporzyła wielu problemów zarówno nauczycielom, uczniom jak i rodzicom. Problemem okazał się zarówno dostęp do narzędzi umożliwiających realizację edukacji online jak i poziom kompetencji uczestników procesu kształcenia realizowanego w formie zdalne...

Home-school communication on children’s digital skills development. Based on interviews with experts from the education sectorraport z badań

Home-school communication on children’s digital skills development. Based on interviews with experts from the education sector

Verónica Donoso, Nike Retzmann, Leen d’Haenens, Mai Beilmann, Signe Opermann, Veronika Kalmus

KU Leuven

Kształcenie kompetencji cyfrowych jest jednym z elementów edukacji, na który szkoły kładą duży nacisk. Wraz z pojawieniem się pandemii COVID-19 zmienił się sposób kształcenia i poziom umiejętności cyfrowych zaczął odgrywać znaczącą rolę. W publikowanym raporcie zawarto opinie i poglądy ekspertów na temat poziomu kompetencji cyfrowych uczniów, wskazano w nim najistotniejsze problemy z jakimi boryka...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja