Biblioteka Cyfrowa

The Impact of Artificial Intelligence on Learning, Teaching, and Educationraport ekspercki, dokument Komisji Europejskiej

The Impact of Artificial Intelligence on Learning, Teaching, and Education

Ilkka Tuomi

Publications Office of the European Union

Nowoczesne technologie są nieodzownym elementem współczesnej rzeczywistości społeczno-gospodarczej. Narzędzia cyfrowe stały się narzędziami codziennego użytku i wchodzą w rynek zastępując człowieka. Niniejszy raport opisuje aktualny stan wiedzy w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI) i jej potencjalny wpływ na uczenie się, nauczanie i edukację. Zapewnia koncepcyjne podstawy dla świadomej pracy zo...

The future of work in Europe. Automation, workforce transitions, and the shifting geography of employmentraport ekspercki

The future of work in Europe. Automation, workforce transitions, and the shifting geography of employment

James Manyika, Susan Lund, Sven Smit, Tilman Tacke, Lea Thiel

McKinsey Global Institute

Transformacja cyfrowa jakiej doświadczamy na przełomie ostatnich lat zmieniła sposób funkcjonowania ludzi. Kompetencje cyfrowe stały się kompetencjami kluczowymi, które umożliwiają aktywne uczestnictwo w zmieniającej się rzeczywistości. Państwa Europy opracowują strategie, które mają na celu wspierać rozwój krajów. W publikacji wskazano trendy, na których należy budować cyfrową przyszłość. W preze...

Nauczanie zdalne. Jak zmieniło się na przestrzeni czasu. Raport nr 2raport z badań

Nauczanie zdalne. Jak zmieniło się na przestrzeni czasu. Raport nr 2

Librus

Sytuacja epidemiologiczna związana z COVID-19, z jaką mamy do czynienia wprowadziła wiele zmian w sposobie funkcjonowania człowieka. Ograniczenia z jakimi musi mierzyć się społeczeństwo w dobie pandemii zmuszają do szybkiej adaptacji do nowych warunków. Portal LIBRUS prowadził badania,  których celem była analiza i diagnoza nauczania zdalnego oraz wyzwań, które zostały postawione przed wszystkimi:...

Promoting effective digital-age learning. A European framework for digitally-competent educational organisationsraport z badań, dokument Komisji Europejskiej

Promoting effective digital-age learning. A European framework for digitally-competent educational organisations

Yves Punie, Panagiotis Kampylis, Jim Devine

Publications Office of the European Union

Technologie cyfrowe są włączane w codzienne życie każdego człowieka. To ten element edukacji, z którym chętnie zapoznają się uczniowie zarówno w edukacji szkolnej jak i pozaszkolnej. Nowinki technologiczne z zapałem i ekscytacją przyjmują ludzie w każdym wieku. Aby skonsolidować postęp oraz zapewnić zrównoważony rozwój, instytucje edukacyjne muszą dokonać przeglądu swoich strategii organizacyjnych...

Edukacja cyfrowa w szkołach w Europieraport z badań

Edukacja cyfrowa w szkołach w Europie

Ania Bourgeois, Peter Birch, Olga Davydovskaia

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Komisja Europejska, Education, Audiovisual and Culture Executive Agency, Eurydice, Wydawnictwo FRSE

Współczesna rzeczywistość szkolna jest dziś inna niż jeszcze kilkanaście lat temu. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele muszą mierzyć się z wieloma wyzwaniami jakie pojawiają się wraz z ekspansją technologii w system edukacyjny. Innowacje technologiczne wyznaczają nowe trendy i nadają kierunek zmianom jakie w systemach oświaty zachodzą. Publikowany raport rzuca światło na dwie różne, ale uzupełniaj...

Alert samorządowy 3. Jak uruchomić oświatęraport ekspercki

Alert samorządowy 3. Jak uruchomić oświatę

Paweł Churski, Agnieszka Dawydzik, Rafał Dutkiewicz, Joanna Erbel, Jerzy Hausner, Adam Korta, Grzegorz Kubalski, Michał Kudłacz, Andrzej Łoś, Krzysztof Szałucki, Michał Wolański, Igor Zachariasz

Open Eyes Economy, Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Alert Samorządowy

Epidemia COVID-19 z jaką borykają się niemal wszystkie kraje na całym świecie zmieniła sposób funkcjonowania gospodarek i wpłynęła codzienne życie obywateli. Na rządzących spoczęła odpowiedzialność za stworzenie zabezpieczeń umożliwiających sprawne funkcjonowanie gospodarki a na obywatelach troska o zdrowie i życie w dobie pandemii. Obostrzenia jaki wymusiła pandemia dały się we znaki wszystkim. O...

Alert edukacyjny 8. Uczeń - obywatel to partner dla nauczycieli, a jako dorosły – dla wspólnoty społecznejraport ekspercki

Alert edukacyjny 8. Uczeń - obywatel to partner dla nauczycieli, a jako dorosły – dla wspólnoty społecznej

Jerzy Wiśniewski, Przemysław Czapliński, Krystyna Dynowska-Chmielewska, Michał Federowicz, Anna Giza-Poleszczuk, Oktawia Gorzeńska, Anna Karwińska, Paweł Kudzia, Robert Traba, Marcin Zwierżdżyński

Open Eyes Economy, Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Alert Edukacyjny

System edukacji od lat boryka się z problemem dostosowania metod i form kształcenia do potrzeb i oczekiwań zmieniającej się rzeczywistości społeczno-gospodarczej. Publikowany alert edukacyjny jest odpowiedzią na pytania dotyczące edukacji, jej współczesnego modelu i roli w czasach pandemii. Autorzy wskazują wiodące trendy w oświacie XXI wieku, i omawiają problemy z jakimi system musi się aktualnie...

Alert edukacyjny 5. Potrzebny plan – nieprzygotowanego przedwczesnego otwarcia szkół obawiają się rodzice, uczniowie i nauczycieleraport ekspercki

Alert edukacyjny 5. Potrzebny plan – nieprzygotowanego przedwczesnego otwarcia szkół obawiają się rodzice, uczniowie i nauczyciele

Jerzy Wiśniewski, Przemysław Czapliński, Krystyna Dynowska-Chmielewska, Michał Federowicz, Anna Giza-Poleszczuk, Oktawia Gorzeńska, Anna Karwińska, Paweł Kudzia, Robert Traba, Marcin Zwierżdżyński

Open Eyes Economy, Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Alert Edukacyjny

Choć z pandemią borykamy się już od kilku miesięcy nadal zaskakuje nas zwrotami związanymi ze spadkami i wzrostami zachorowań. Podjęte działania prewencyjne przyniosły połowiczny efekt ochronny jednak wciąż nie ma skutecznej metody na walkę z wirusem. Stoimy przed zamkniętymi drzwiami, nie mając wiedzy co się wydarzy po ich otwarciu. System oświaty po kilku miesiącach doświadczeń z nauką zdalną pr...

Alert edukacyjny 3. Jeśli edukacja ma sprawnie działać potrzebna jest wyższa subwencja oświatowaraport ekspercki

Alert edukacyjny 3. Jeśli edukacja ma sprawnie działać potrzebna jest wyższa subwencja oświatowa

Jerzy Wiśniewski, Przemysław Czapliński, Krystyna Dynowska-Chmielewska, Michał Federowicz, Anna Giza-Poleszczuk, Oktawia Gorzeńska, Anna Karwińska, Paweł Kudzia, Marcin Zwierżdżyński, Marcin Kędzierski

Open Eyes Economy, Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Alert Edukacyjny

Pandemia COVID-19, z jaką mamy do czynienia współcześnie  załamała światowe rynki gospodarcze i odbiła piętno na codziennym życiu każdego człowieka. Stała się elementem życia, który nadaje mu charakter i formę. Obostrzenia związane z sytuacją epidemiczna potęgują lęk przed najbliższą przyszłością i obawy o zdrowie i sytuację ekonomiczną. Jeden mały wirus zmienił punkt widzenia i priorytety. W publ...

Alert edukacyjny 2. Nie zmieniajmy rodziców w nauczycieli i korepetytorówraport ekspercki

Alert edukacyjny 2. Nie zmieniajmy rodziców w nauczycieli i korepetytorów

Jerzy Wiśniewski, Przemysław Czapliński, Krystyna Dynowska-Chmielewska, Michał Federowicz, Anna Giza-Poleszczuk, Oktawia Gorzeńska, Anna Karwińska, Paweł Kudzia, Marcin Zwierżdżyński, Marcin Kędzierski

Open Eyes Economy, Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Alert Edukacyjny

W związku z panującą sytuacją epidemiczną nauczanie zdalne stało się  faktem, z który zmierzyć się musieli zarówno nauczyciele, uczniowie jak i rodzice. W opublikowanym  Alercie, przygotowanym przez Open Eyes Economy Summit oraz Kolegium w Krakowie dokonano analizy sytuacji rodziców, na których przerzucone zostały obowiązki związane z nauczaniem dzieci. Jak wynika z analiz prowadzonych w tym zakre...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja