Stanowisko polskich wydawców podręczników zrzeszonych w Polskiej Izbie Książki zaniepokojonych kształtem pilotażu programu „Cyfrowa Szkoła”
Przedstawione 3 kwietnia 2012 roku stanowisko polskich wydawców podręczników, członków Polskiej Izby Książki jest wyrazem obaw związanych z kształtem przyjętego w tym samym dniu rządowego programu pilotażowego „Cyfrowa Szkoła”. Autorzy podkreślając, iż popierają ideę unowocześnienia polskiej szkoły poprzez wprowadzenie do niej elementów technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), jednocześnie ...
Badanie potencjału wdrażania edukacji medialnej w warszawskich szkołach
Tytułowe badanie potencjału edukacji medialnej w Warszawie zostało zainicjowane przez Fundację Nowoczesna Polska wraz z Biurem Edukacji Miasta Społecznego Warszawy. Zrealizowane zostało przez Pracownię Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” w 2015 roku. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące możliwości wprowadzenia do warszawskich szkół edukacji medialnej. Raport z badani...
Nastolatki wobec internetu
Instytut badawczy NASK od lat prowadzi badania dotyczące zachowań i postaw w sieci. Publikacja Nastolatki wobec Internetu pod redakcją Macieja Tanasia to naukowe i eksperckie spojrzenie na specyfikę funkcjonowania nastolatków, cyfrowych tubylców, dla których życie online stanowi istotną część ich rzeczywistości. Książka podzielona została na dwie części. Pierwsza nosi tytuł Nastolatki 2.0 i w zna...
Fake news, czyli jak kłamstwo rządzi światem
Żyjemy w czasach, gdy nadinterpretacja, zafałszowania i brak rzetelnej wiedzy stały się realnym narzędziem wpływu. Nie jest do tego już potrzebne Ministerstwo Prawdy, stworzone przez Georga Orwella. O tym, co jest prawdą, może już decydować każdy, przedstawiając dowolną wersję rzeczywistości. Coraz bardziej istotnym sposobem jej kreowania jest tworzenie i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacj...