Distance Learning in Vocational High Schools during the COVID-19 Pandemic in West Java Province, Indonesia
Budi Mulyanti, Wawan Purnama, Roer Eka Pawinanto
Universitas Pendidikan Indonesia
Covid-19 zmienił sposób funkcjonowania ludzi i gospodarek krajów. Nikt nie spodziewał się, że w dobie nowoczesnych technologii, dostępu do wiedzy medycznej i narzędzi cyfrowych niewidoczny okiem ludzkim wirus wprowadzi tak duże zamieszanie. Izolacja stała się jedyną skuteczną metodą ograniczającą rozprzestrzenianie się pandemii. Świat z jednej strony zwolnił, zamknięto szkoły, instytucje państwowe...
Teachers’ training and use of information and communications technology in the face of the COVID-19 crisis
OECD
OECD Publishing
Technologie komunikacyjne w dobie pandemii niewątpliwie pomogły w realizacji zadań szkoły i pracy dydaktycznej. Stały się elementem codzienności, który umożliwił funkcjonowanie. Niestety poziom umiejętności użytkowników korzystających z narzędzi cyfrowych nie zawsze pokrywa się z potrzebami jakie niesie cyfryzacja. Publikowany dokument zawiera informacje dotyczące kompetencji nauczycieli, środowis...
Negatywne doświadczenia młodzieży w trakcie pandemii. Raport z badań ilościowych
Skutki trwającej od wiosny 2020 roku pandemii, wywołanej pojawieniem się niebezpiecznego dla zdrowia i życia ludzi wirusa będą miały daleko idące negatywne skutki społeczno-gospodarcze. Izolacja, strach przed jutrem i niepewność to czynniki, które powodują falę niepożądanych społecznie zachowań. Publikowane badanie miało na celu określenie skali występowania różnych form krzywdzenia młodzieży, oce...
The Economic Impacts of Learning Losses
Współczesna edukacja mierzy się z trudnym wyzwaniem jakim jest realizacja procesu kształcenia w formie zdalnej. Zmiana formy nauczania i przeniesienie zajęć z tradycyjnej sali lekcyjnej do przestrzeni wirtualnej przysporzyła wielu problemów. Dla jednych problemem są braki kompetencyjne dla innych problemy sprzętowe, są też tacy, którzy nie posiadają ani narzędzi ani umiejętności umożliwiających re...
Understanding progress in the 2020/21 academic year. Interim findings
Pandemia wywołana dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 zmieniła obraz edukacji. Tradycyjny system kształcenia uległ całkowitej przemianie, w ramach której zajęcia prowadzone w tradycyjnej sali lekcyjnej przeniesione zostały na platformy e-learningowe, do przestrzeni wirtualnej. Taka zmiana wprowadziła duże zamieszanie. Zarówno uczniowie, nauczyciele jak i rodzice stanęli przed wielo...
The post pandemic economy. The future of work after COVID‑19. Executive summary
Pandemia, z która mierzy się dziś niemal cały świat wprowadziła duże zamieszanie w funkcjonowaniu państw i gospodarkach krajów. Z dnia na dzień zmienił się rynek pracy i polityka społeczno-gospodarcza. W ramach walki z wirusem wprowadzono obostrzenia, które wywróciły do góry nogami gospodarkę i codzienne życie ludzi. Niniejsze badanie dotyczy wpływu COVID-19 na pracę w obszarach i gospodarkach o z...
Teacher survey: Learning loss is global— and significant
Pandemia wywołana pojawieniem się wirusa Covid-19 zmieniła sposób funkcjonowania ludzi. Niemal z dnia na dzień wiele podejmowanych aktywności przeniesiono do wirtualnej przestrzeni, która pozwala w izolacji realizować codzienne zadania. Jednym z ważnych obszarów, który musi mierzyć się z wyzwaniami jakie niesie praca w trybie on-line jest edukacja i system oświaty. Wspólny cyfrowy język musiały zn...
Policy Brief: Education during COVID-19 and beyond
Organizacja Narodów Zjednoczonych - United Nations
Edukacja jest niezwykle ważnym elementem życia człowieka, wpływa na jego rozwój, kształtuje charakter i przygotowuje do życia w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Zakłócenie tego procesu może mieć poważne skutki. To jak będzie wyglądało dorosłe życie człowieka w dużej mierze zależy od sukcesów edukacyjnych, które motywują, podnoszą samoocenę ucznia, zachęcają do podejmowania kolejnych wy...
How many children and young people have internet access at home? Estimating digital connectivity during the COVID-19 pandemic.
United Nations Children’s Fund and International Telecommunication Union
UNICEF DATA
Edukacja w dobie pandemii mierzy się z wieloma wyzwaniami. Przeniesienie procesu kształcenia do przestrzeni wirtualnej okazało się dużym wyzwaniem, z którym mierzą się zarówno nauczyciele, uczniowie jak i rodzice. Problemy sprzętowe, kompetencyjne i lokalowe nakładają się na siebie, powodując frustrację wszystkich zaangażowanych w proces nauczania na odległość. W publikowanym raporcie zawarto dane...
COVID-19: Are children able to continue learning during school closures?
Suguru Mizunoya, Karen Avanesyan, Diogo Amaro, Yanhong Zhang, Claudia Cappa
UNICEF DATA
Pandemia z jaką zmaga się dziś niemal cały świat wprowadziła duże zamieszanie w wielu obszarach. Z dnia na dzień zamknięto placówki oświatowe, instytucje państwowe i wiele prywatnych działalności. Dużą część aktywności przeniesiono do przestrzeni wirtualnej, która pozwala w bezpieczny sposób kontynuować pracę i naukę z zachowaniem izolacji, która ogranicza rozprzestrzenianie się zagrażającego zdro...