Agresywność, agresja, przemoc, bullying i cyberbullying jako problemy opiekuńczo-wychowawcze XXI wieku
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Współczesny świat charakteryzuje się dynamiką zmian, która poprzez rozwój cyfrowy napędza gospodarkę i zmienia życie człowieka. Cyfryzacja niesie wiele możliwości ale stwarza również zagrożenia, które często niezidentyfikowane w odpowiednim czasie przysparzają wielu problemów. Jednymi z najbardziej poważnych z zagrożeń, na które narażeni są jest współcześnie ludzie są zjawiska związane z różnego r...
Representing a Body of Knowledge for Teaching, Learning and Assessment
Nowoczesne technologie są dziś elementem rzeczywistości, współtworzą środowisko pracy i nauki. System oświaty poddaje się trendom panującym na rynku i dopasowuje narzędzia dydaktyczne i metody pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. W publikacji wskazano rolę informatyki w edukacji, zdefiniowano pojęcia związane z tematem i omówiono czynniki mające wpływ na planowanie i zarzadz...
HIGHER EDUCATION: IN-PERSON OR ONLINE?
Edukacja zmienia się dostosowując formy i metody pracy do potrzeb zmieniającego się rynku. Dziś w dobie pandemii system oświaty mierzy się z wieloma nowymi wyzwaniami, które pojawiły się wraz z ograniczeniami epidemicznymi jakie wprowadzone zostały w ramach walki z rozprzestrzeniającym się wirusem COVID-19. Ankieta Ipsos przeprowadzona na Światowym Forum Ekonomicznym obrazuje jak postrzegane są zm...
Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Sp. z o.o.
Edukacja zmienia się dostosowując formy, metody i narzędzia pracy do potrzeb jakie niesie zmieniająca się rzeczywistość. Pandemia wywołana pojawieniem się groźnego dla zdrowia i życia ludzi wirusa Covid-19 zmieniła wiele w życiu ludzi i funkcjonowaniu społeczeństw, w tym sposób zdobywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. Niemal z dnia na dzień przeniesiono proces kształcenia z tradycyjnej ła...
Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives
Pandemia związana z pojawieniem się i dynamicznym rozprzestrzenianiem wirusa Covid-19 zmieniła oblicze systemu oświaty i edukacji. W publikowanym artykule omówiono zagadnienia związane z realizacją procesu kształcenia w czasach pandemii w szkolnictwie wyższym w Pakistanie. Jak wskazują wyniki prowadzonych badań sytuacja epidemiczna z jaką mierzy się świat nie wpływa korzystnie na realizację proce...
The European Foundational ICT Body of Knowledge. Version 1.0
Komisja Europejska
Nowoczesne technologie są dziś elementem codziennego życia. Ułatwiają i usprawniają wykonywanie codziennych czynności. Konieczne jest kształcenie i doskonalenie umiejętności, które umożliwią pełne wykorzystanie dostępnych narzędzi ICT. W publikacji zawarto wiele cennych informacji na temat e-umiejętności, obszarów wiedzy ICT i wymagań jakie stawia współcześnie rozwój technologiczny i cyfryzacja. P...
Parental Supervision: Predictive Variables of Positive Involvement in Cyberbullying Prevention
Jose M. Martín-Criado, Jose A. Casas, Rosario Ortega-Ruiz
MDPI
Rodzice są pierwszymi edukatorami, którzy wpływają na rozwój dziecka we wszystkich sferach życia. Od wczesnego dzieciństwa starają się tworzyć sprzyjające dla rozwoju warunki i kierują wszelkie starania aby wychowywać i uczyć. To oni również jako pierwsi wprowadzają dziecko w świat nowoczesnych technologii, które z każdym rokiem dynamicznie wchodzą w kolejne obszary w jakich funkcjonuje człowiek. ...
e-skills, soft skills & social skills - students' competences on a digital age
Rozwój technologii zmienia świat i codzienne życie człowieka. Wraz z dynamiczną ekspansją nowoczesnych narzędzi zmieniają się wymagania dotyczące umiejętności koniecznych do podejmowania aktywności związanych z wykorzystaniem dostępnych na rynku narzędzi. W publikacji omówiono zmiany jakie niesie cyfryzacja i wskazano kompetencje kluczowe, które determinują jakość życia. Autorzy podkreślają koniec...
Kompetencje cyfrowe a zachowania informacyjne studentów kierunków informatologicznych. Studium przypadku Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
Kompetencje cyfrowe warunkują dziś sprawne i aktywne uczestnictwo w codziennej rzeczywistości. Szum medialny, zalew informacyjny i szeroki dostęp do informacji rodzi konieczność kształtowania umiejętności filtrowania i oceny treści oraz rzetelnej weryfikacji wiarygodności przekazu. Autorzy publikacji poddali analizie kompetencje cyfrowe studentów zdobywających wiedzę i umiejętności na Uniwersyteci...
Cyberbullying, zjawisko, konteksty, przeciwdziałanie
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi
Technologie cyfrowe są dziś elementem rzeczywistości. Dziś dzieci od wczesnego dzieciństwa mają kontakt z nowoczesnymi technologiami i narzędziami cyfrowymi, których uczą się intuicyjne i wykorzystują na kolejnych etapach rozwoju do zabawy i nauki. Taka sytuacja otwiera wiele możliwości, integruje młodych ze zdobyczami technologii, otwiera dostęp do wiedzy i informacji, niesie też jednak wiele zag...