Biblioteka Cyfrowa

W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej?

W jaki sposób możliwe były główne edukacyjne relacje w edukacji zdalnej?

Wirus SARS-CoV-2 wprowadził duże zmiany w sposobie funkcjonowania państw i społeczeństw. Pandemia wymusiła wprowadzenie izolacji, która na długie miesiące zamknęła ludzi w domach, zmieniła sposób komunikacji i wpłynęła na relacje międzyludzkie. Zmienił się sposób pracy, nauki i spędzania wolnego czasu. Autor publikacji dokonał analizy zmian jakie wiążą się z sytuacją pandemiczną, ocenie poddał wpł...

Remote education during the pandemic: the teacher's perspective

Remote education during the pandemic: the teacher's perspective

Edukacja w wielu krajach zmieniła się wraz z pojawieniem się zagrożenia epidemicznego wywołanego dynamiczną ekspansją wirusa SARS-COV-2. Dla wielu rządzących jedynym rozwiązaniem pozwalającym na ochronę przed zakażeniem było zatrzymanie jak największej ilości osób w domach. Publikowany raport zawiera informacje na temat tego, jak przeniesienie codziennych aktywności na platformy umożliwiające prac...

Edukacyjne drogowskazy

Edukacyjne drogowskazy

Współczesna edukacja stoi u progu zmian. Globalizacja i cyfryzacja stawia przed anachronicznym systemem oświaty nowe wyzwania, które mają zmienić oblicze szkoły. Załączona publikacja stanowi zbiór tekstów, które odnoszą się do zachodzącej wokół nas transformacji, mają inspirować do kreowania i wprowadzania zmian wynikających z potrzeb społecznych. W pierwszym rozdziale publikacji omówiono warsztat...

Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?

Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?

Szkoła dla innowatora to projekt, który wspiera placówki oświatowe w rozwijaniu kompetencji przyszłości u uczniów, nauczycieli i dyrektorów. Publikowane opracowanie zawiera rekomendacje i wnioski z projektu. W materiale znalazły się odpowiedzi na  pytanie, jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości – kompetencje proinnowacyjne (współpracę, zarządzanie sobą, rozwią...

Skuteczność samoregulacji służących ochronie dzieci w telewizji i internecie

Skuteczność samoregulacji służących ochronie dzieci w telewizji i internecie

Środki masowego przekazu są elementem kultury masowej. Mają do nich nieograniczony dostęp niemal wszyscy członkowie społeczeństwa. Grupa odbiorców jest bardzo zróżnicowana pod względem wieku, dlatego ważna jest edukacja medialna i informacyjna, która przyczynić się ma do kształtowania kompetencji umożliwiających właściwe i świadome korzystanie z dostępnych treści. Krajowa Rady Radiofonii i Telewiz...

O potrzebie edukacji medialnej w Polsce

O potrzebie edukacji medialnej w Polsce

Współczesna szkoła zmienia się, dopasowuje metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Dziś społeczeństwo jest w dużej mierze społeczeństwem informacyjnym, w którym duże znaczenie odgrywa dostęp do informacji, dlatego edukacja medialna i kształcenie kompetencji cyfrowych stało się ważnym elementem procesu dydaktycznego. W publikacji poruszono wiele istotnych wątków...

List Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej

List Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej

Cyfryzacja jest elementem współczesności. W Polsce systematycznie nabiera tempa i wyznacza nowe trendy jednak nadal odbiega od standardów jakie można dostrzec w innych krajach Europy. Publikowany list zawiera deklarację Pełnomocnika Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej dotyczącą przyspieszenia cyfryzacji poprzez utworzenie Laboratoriów Przyszłości, w ramach których uczniowie otrzym...

Jak rozwiązać problem luki w umiejętnościach ery cyfrowej

Jak rozwiązać problem luki w umiejętnościach ery cyfrowej

Umiejętności cyfrowe determinują współcześnie jakość życia człowieka, cyfryzacja jest elementem zmieniającej się rzeczywistości a rozwój gospodarczy kształtuje rynek ICT. W publikowanym raporcie dokonano analizy potrzeb wynikających z cyfryzacji rynku w korelacji do umiejętności jakie posiadają ludzie w wieku produkcyjnym. Raport ma dać odpowiedź na pytania dotyczące poziomu kompetencji, określić ...

NASTOLATKI 3.0 Raport z ogólnopolskiego badania uczniów - 2021

NASTOLATKI 3.0 Raport z ogólnopolskiego badania uczniów - 2021

NASK – Państwowy Instytut Badawczy od kilku lat realizuje projekty, w ramach których dokonuje analizy zachowań polskich nastolatków w sieci. Publikowany raport zawiera wyniki badań zrealizowanych w grudniu 2020 roku. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące aktywności online. Wyniki pokazują do jakich celów młodzi wykorzystują media, obrazują, jaką mają świadomość na temat możliwości i zagroże...

Postawy nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19

Postawy nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19

Edukacja stoi dziś przed wieloma wyzwaniami, które pojawiły się wraz z pandemią wywołaną  szybkim rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Publikowany raport zawiera wyniki badań prowadzonych wśród nauczycieli wychowania przedszkolnego, którzy realizowali program kształcenia za pośrednictwem nowoczesnych technologii cyfrowych. W materiale dokonano analizy postaw nauczycieli, którzy z dnia na dzi...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja