Cyfrowe Usługi Finansowe a Seniorzy
Pandemia wprowadziła wiele zmian, które dotknęły niemal wszystkich członków społeczeństwa. Przeniesiono wiele obszarów działalności do przestrzeni online. Nie wszyscy jednak byli przygotowani na zmiany i posiadali umiejętności umożliwiające realizację codziennych czynności i obowiązków za pośrednictwem narzędzi cyfrowych. Seniorzy są grupą społeczną, która najbardziej doświadczyła problemu wyklucz...
Identification and verification of the key methodology elements of measuring digital competences of ICT companies' customers.
Nowoczesne technologie ułatwiają wykonywanie wielu czynności i systematycznie rośnie zapotrzebowanie na nowe narzędzia cyfrowe. Wiele przedsiębiorstw w cyfryzacji upatruje szansę na poprawę jakości i efektywności pracy, sukcesywnie wdraża nowości technologiczne i przykłada wagę do kształcenia kompetencji u swoich pracowników. W artykule dokonano analizy poziomu kompetencji cyfrowych klientów firm ...
Transformacja edukacji: Empowering the students of today to create the world of tomorrow
Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu. W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie preze...
Transforming Education. Empowering the students of today to create the world of tomorrow
Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu. W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie prezen...
The outcomes of gaining digital skills for young people’s lives and wellbeing: A systematic evidence review
Rozwój technologii cyfrowych otwiera wiele nowych możliwości i jest szansą na rozwój globalny państw i gospodarek. Systematyczna ekspansja nowoczesnych narzędzi zmienia podejście do codziennie wykonywanych czynności związanych z praca i nauką. Zmiany powodowane cyfryzacją stawiają nowe wyzwania związane z potrzebą ciągłego doskonalenia umiejętności, które umożliwią aktywne wykorzystanie dostępnych...
Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?
Rafał Lew-Starowicz, Jędrzej Witkowski
Centrum Edukacji Obywatelskiej
Szkoła dla innowatora to projekt, który wspiera placówki oświatowe w rozwijaniu kompetencji przyszłości u uczniów, nauczycieli i dyrektorów. Publikowane opracowanie zawiera rekomendacje i wnioski z projektu. W materiale znalazły się odpowiedzi na pytanie, jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości – kompetencje proinnowacyjne (współpracę, zarządzanie sobą, rozwią...
O potrzebie edukacji medialnej w Polsce
Współczesna szkoła zmienia się, dopasowuje metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Dziś społeczeństwo jest w dużej mierze społeczeństwem informacyjnym, w którym duże znaczenie odgrywa dostęp do informacji, dlatego edukacja medialna i kształcenie kompetencji cyfrowych stało się ważnym elementem procesu dydaktycznego. W publikacji poruszono wiele istotnych wątków...
List Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej
Cyfryzacja jest elementem współczesności. W Polsce systematycznie nabiera tempa i wyznacza nowe trendy jednak nadal odbiega od standardów jakie można dostrzec w innych krajach Europy. Publikowany list zawiera deklarację Pełnomocnika Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej dotyczącą przyspieszenia cyfryzacji poprzez utworzenie Laboratoriów Przyszłości, w ramach których uczniowie otrzym...
On the quality of quantitative instruments to measure digital competence in higher education: A systematic mapping study
Kompetencje cyfrowe coraz częściej określane są mianem kompetencji kluczowych, umożliwiających aktywne uczestnictwo w społeczeństwie, determinujących jakość życia. Gospodarka zmienia się a trendy na światowych rynkach coraz częściej wyznaczają nowoczesne technologie, które aktywnie i dynamicznie wkraczają w kolejne obszary aktywności człowieka. Ważne jest aby umiejętności człowieka były dopasowane...
Edukacja zdalna w czasie pandemii COVID-19 w Polsce – mapa głównych szans i zagrożeń
Edukacja w czasach pandemii mierzy się z wieloma wyzwaniami. Konieczność dostosowania metod nauczania do nowych form przekazu wiedzy i umiejętności przysporzyła wielu problemów zarówno nauczycielom, uczniom jak i rodzicom. Problemem okazał się zarówno dostęp do narzędzi umożliwiających realizację edukacji online jak i poziom kompetencji uczestników procesu kształcenia realizowanego w formie zdalne...