Integration of ICTS and Digital Skills in Times of the Pandemic Covid-19
Pandemia wywołana pojawieniem się wirusa COVID-19 otworzyła nowy rozdział w edukacji. Wymusiła zmianę tradycyjnej formy kształcenia i przeniesienie aktywności szkolnej do przestrzeni wirtualnej. Trudno na obecną chwilę ocenić skutki jakie będzie miała w przyszłości ta zmiana. Jedni upatrują w niej szanse inni widzą wiele zagrożeń i obawiają się o przyszłość młodych i ich poziom przygotowania do ży...
One-size does not fit all: Towards an adaptive model to develop preservice teachers’ digital competencies
Nowoczesne technologie zmieniły świat oraz podejście do pracy i nauki. Narzędzia cyfrowe wspierają wiele podejmowanych przez człowieka działań, są coraz bardziej dostępne i coraz szersze grono użytkowników wykorzystuje technologię i możliwości z nią związane na co dzień. W publikacji dokonano analizy szans jakie rozwój technologii otworzył przed systemem oświaty i kadrą pedagogiczną. Omówiono stra...
Learning in a Pandemic: Closing the digital skills gap during COVID-19
Pandemia, z którą mierzy się dziś niemal cały świat wprowadziła wiele zamieszania w gospodarkach krajów i codziennym życiu obywateli. Izolacja społeczeństwa stała się koniecznością i faktem, przed którym stanęli niemal wszyscy ludzie. Zamknięcie szkół, instytucji, zakładów pracy i miejsc rekreacji wymusiło potrzebę dopasowania się do zmian i przeniesienia wielu aktywności do przestrzeni wirtualnej...
Lighthouse Keepers of Digital Poland of Equal Opportunities – information about nation-wide educational program
Nowoczesne technologie są dziś elementem rzeczywistości, w której funkcjonuje człowiek. Edukacja w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych, umożliwiających aktywne uczestnictwo w zmieniającym się cyfrowo środowisku jest elementem procesu kształcenia warunkującym godne i pełne życie. W szczególnie trudnej sytuacji są dziś osoby starsze, które urodziły się i wychowały przed epoką cyfrową. To do nich...
The digital transformation of education: connecting schools, empowering learners
Żyjemy w świecie zmian, które determinuje postęp technologiczny i dynamiczna cyfryzacja kolejnych obszarów w jakich funkcjonuje człowiek. Nowoczesne narzędzia ułatwiają pracę, uatrakcyjniają naukę i otwierają szeroki dostęp do różnego rodzaju rozrywek. Internet otworzył wiele możliwości, o których jeszcze niedawno nikt nie słyszał. Osoby, które z różnych względów nie mają dostępu do sieci dotyka p...
Digital Skills Insights 2019
Technologie są stałym elementem współczesności, towarzyszą człowiekowi w pracy, nauce i rozrywce. Wielu nie zdaje sobie sprawy jak istotną rolę odgrywają w życiu. Digital Skills Insights 2019, koncentruje się na istotnych tematach związanych z rozwijaniem zdolności i umiejętności cyfrowych, ważnych w kontekście działań podejmowanych na co dzień, zarówno obecnie jak i w przyszłości w cyfrowym środ...
Kompetencje jutr@ Jak budować kompetencje przyszłości w świecie po pandemii
Polityka Insight
Pandemia zmieniła życie społeczno-gospodarcze i podejście do codzienne wykonywanych czynności. Lockdown, który dotknął wielu, pokazał jakie znaczenie mają dziś kompetencje przyszłości i cyfryzacja, która już od wielu miesięcy umożliwia ludziom i gospodarkom funkcjonowanie. Zmiany jakie zachodzą dynamicznie w związku z rozprzestrzenianiem się pandemii pokazały, że przeniesienie z dnia na dzień codz...
ySkills: Report on Interviews with Experts on Digital Skills in Schools and on the Labour Market
Kształcenie kompetencji cyfrowych jest dziś, w dobie ekspansji technologii w codzienne życie człowieka kluczowym elementem edukacji. Priorytetem jest dążenie do doskonalenia umiejętności, które umożliwiają efektywne wykorzystanie narzędzi cyfrowych do zaspokajania potrzeb, kreowanych przez cyfryzację kolejnych obszarów działalności człowieka. Niniejszy raport prezentuje wyniki badań dotyczących ko...
ICT in teaching and digital inclusion: the perspective of selected countries from Latin America, Caribbean and Europe
Nowe media stały się dziś elementem codzienności współczesnego człowieka. Wielu nie wyobraża sobie bez nich życia. W publikacji dokonano analizy wyzwań związanych z efektywnym włączaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w proces uczenia się i nauczania. Zdefiniowano zjawisko transformacji cyfrowej, pojęcia, które na stałe wpisało się do słownika i omówiono proces integracji technologii do ...
D3.3 Final recommendations and resources to support innovation within Initial Teacher Education: an ITELab FINAL REPORT
ITELab (Initial Teachers Education Lab) to projekt, który ma na celu wspieranie innowacji i wymianę wiedzy dotyczącej kształcenia nauczycieli. Skupia uniwersytety, które zapewniają kształcenie przyszłej kadry pedagogicznej i firmy, które oferują rozwiązania w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych i umożliwiają rozwój zawodowy nauczycieli. W publikowanym raporcie dokonano analizy nowego...