Spotkanie Techniczne projektu e-podręczniki
Poznańskie Centrum Superkomputerowo Sieciowe
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe (PCSS) jest liderem wprowadzania innowacyjnych technologii sieciowych. Przygotowana prezentacja dotyczy projektu ministerialnego, wprowadzającego na rynek oświatowy nowy model narzędzia edukacyjnego jakim jest e-podręcznik. W materiale zobrazowano podstawową funkcjonalność e-podręczników oraz pokazano infrastrukturę platformy technologicznej tego narzęd...
Metoda projektów. Podsumowanie wdrożenia w 105 szkołach na podstawie projektu „eSzkoła – Moja Wielkopolska”
Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej, Oddział Wielkopolski
Współczesna edukacja poddawana jest procesowi ciągłych przemian, mających na celu podnoszenie jakości kształcenia poprzez wdrażanie nowoczesnych technologii do szkół. Jedną z propozycji przygotowanych właśnie w tym celu jest projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska”, który miał za zadanie wdrożenie do 2014 roku w szkołach Województwa Wielkopolskiego nauki metodą projektów wspieranej poprzez umożliwien...
Aktualna podstawa programowa zajęć komputerowych i informatyki
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Cyfrowe technologie towarzyszą dziś dziecku od pierwszych dni życia. Rodzice wyposażają swoje pociechy w elektroniczne gadżety zanim jeszcze one same się nimi zainteresują. Umiejętność korzystania z dobrodziejstw cyfrowego świata stała się jedną z podstawowych kompetencji warunkujących uczestnictwo w aktywnym życiu współczesnego człowieka. Edukacja dopasowując się do potrzeb współczesnych cyfrowyc...
Nauczyciel w świecie TIK - część VII. Gry komputerowe – zalety i edukacyjne wykorzystanie.
Barbara Kozik
PBW Nowy Sącz
Nowoczesne technologie towarzyszą człowiekowi już od kilkunastu lat, a ich wpływ nie pozostaje bez znaczenia w procesie wychowania, kształcenia i kształtowania osobowości zwłaszcza dzieci, które dopiero zaczynają swoje zmagania z przystosowaniem się do rzeczywistości. Nowoczesne narzędzia uatrakcyjniają wiele działań a współczesny człowiek często nie wyobraża sobie codziennego dnia bez telefonu, t...
TIK na lekcjach języka polskiego i historii w klasach IV – VI
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie
Mając na uwadze konieczność wprowadzania innowacyjnych technik komunikacyjno-informacyjnych do nauczania, Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie zaproponował szkolenie przeznaczone dla nauczycieli języka polskiego i historii, którzy chcą stosować Technologię Informacyjną na lekcjach w klasach IV-VI oraz w pracy własnej. Na ono na celu przekazanie głównych zasad wykorzy...
Kompetencje informatyczne studentów filologii polskiej w latach 2010-2016
Rozwój technik informatycznych oraz ich ekspansja w coraz to nowe dziedziny naszego życia powoduje, że kompetencje cyfrowe wymagane są nie tylko od osób związanych z branżą szeroko pojmowanej informatyki i branż pokrewnych. Niniejszy artykuł przedstawia wyniki badań kompetencji cyfrowych przeprowadzonych na grupie studentów Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicz...
Kurs komputerowy dla seniorów
Ośrodek Wspierania Inicjatyw Społecznych Jaworzno
Współczesność, naznaczona dynamizmem zmian związanych z ekspansją technologii cyfrowych w życie człowieka, wymaga umiejętności szybkiego adaptowania się i dostosowywania do wymogów codzienności. Dzieci najczęściej radzą sobie z narzędziami cyfrowymi zdecydowanie lepiej niż pokolenie rodziców. Przed największymi trudnościami stoi pokolenie seniorów, które spotyka się w życiu codziennym z barierami ...
Komputer dla seniora. Wybór literatury ze zbiorów CDN Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Koninie
Laura Lewandowska, Anna Sosnowska, Magdalena Włodarkiewicz
Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie
Komputer jest współcześnie narzędziem codziennego użytku, korzystają z niego ludzie niezależnie od wieku, wykształcenia, zainteresowań. Do niedawna seniorzy stanowili grupę, w której odnotowywano najniższą aktywność w tym zakresie. Z czasem ta sytuacja ulega zmianie, coraz więcej osób starszych chce rozwijać swoje umiejętności. W opracowaniu znalazły się propozycje dotyczące literatury, z której w...
Komputer – obiekt i narzędzie edukacji. Poznawcze walory informatyki i technologii informacyjno-komunikacyjnej.
Maciej M. Sysło
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki
Omawiając zagadnienia związane z nowoczesnymi technologii, komputer postrzegamy zarówno obiekt edukacji, jak i narzędzie w edukacji. Kolejne nowinki technologiczne wprowadzają do edukacji zmiany. Użytkownik uczy się nowych technologii dostosowuje do środowiska cyfrowego zgodnie z oczekiwaniami twórców. Autor mając względzie innowacyjne zmiany jakich ciągle doświadczamy, zwraca uwagę na konieczność...
O alfabetyzmie komputerowym i cyfrowym słów kilka
Grażyna Gregorczyk
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Jakie są zasoby wiedzy i umiejętności człowieka, pozwalające na bycie pełnowartościowym członkiem współczesnego społeczeństwa? Na to pytanie wielu badaczy próbuje znaleźć odpowiedź. Wszyscy wiedzą jedno, żyjemy w świecie dynamicznych zmian, które determinują konieczność ciągłego kształtowania kompetencji. Patrząc na wyniki badań dotyczących umiejętności posługiwania się nowymi technologiami cyfrow...