Integration of ICTS and Digital Skills in Times of the Pandemic Covid-19
Pandemia wywołana pojawieniem się wirusa COVID-19 otworzyła nowy rozdział w edukacji. Wymusiła zmianę tradycyjnej formy kształcenia i przeniesienie aktywności szkolnej do przestrzeni wirtualnej. Trudno na obecną chwilę ocenić skutki jakie będzie miała w przyszłości ta zmiana. Jedni upatrują w niej szanse inni widzą wiele zagrożeń i obawiają się o przyszłość młodych i ich poziom przygotowania do ży...
Nauczanie zdalne. Oswojenie (nie)znanego. Wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe
Joanna Mazur
DELab UW
Nauczanie zdalne w czasach pandemii to ogromne wyzwanie z jakim mierzy się system oświaty na wszystkich etapach nauczania. Wszyscy zaangażowani w proces nabywania i przekazywania wiedzy stanęli przez koniecznością zmiany środowiska uczenia się i nauczania. Przeniesienie działalności edukacyjnej z tradycyjnej sali lekcyjnej do przestrzeni wirtualnej nie było łatwym zadaniem. W publikowanym raporcie...
Makerspaces in schools: Practical guidelines for school leaders and teachers
System edukacji ewoluuje i dopasowuje formy i metody pracy do zmieniających się potrzeb środowiska edukacyjnego. W ostatnich latach EUN opracował trzy publikacje, które mają stanowić wsparcie dla szkół zainteresowanych adaptacją przestrzeni do nauki. Na potrzeby niniejszego opracowania przeprowadzono wywiady z nauczycielami, które obrazują podejście do uczenia się, wskazują narzędzia i materiały ...
Kompetencje cyfrowe i nauczanie zdalne w Unii Europejskiej
Instytut Analiz Rynku Pracy Sp. z o.o.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Cyfryzacja jest dziś elementem rzeczywistości, która zmienia się dynamicznie wraz z rozwojem nowoczesnych technologii. Cyfrowe narzędzia stały się narzędziami codziennego użytku, ułatwiają pracę, towarzyszą rozrywkom a w edukacji mają wspomagać nauczanie, zwiększać jego efektywność i poprawiać jakość. W dobie pandemii mają również umożliwiać realizację obowiązku szkolnego, którego nie można realiz...
Digital Skills Insights 2019
Technologie są stałym elementem współczesności, towarzyszą człowiekowi w pracy, nauce i rozrywce. Wielu nie zdaje sobie sprawy jak istotną rolę odgrywają w życiu. Digital Skills Insights 2019, koncentruje się na istotnych tematach związanych z rozwijaniem zdolności i umiejętności cyfrowych, ważnych w kontekście działań podejmowanych na co dzień, zarówno obecnie jak i w przyszłości w cyfrowym środ...
Will This School Year Be Another Casualty of the Pandemic?
COVID-19, wirus, który nagle i niespodziewanie zaczął wprowadzać zamieszanie w świecie zmienił życie człowieka i funkcjonowanie gospodarki. Nowoczesne technologie stały się lekarstwem na potrzeby codzienne, umożliwiły realizację obowiązków związanych z pracą i nauką. Publikacja zawiera kluczowe wnioski z ankiet prowadzonych w Stanach Zjednoczonych dotyczących systemu edukacji w dobie COVID-19. Pok...
Practical Family Challenges of Remote Schooling during COVID-19 Pandemic in Finland
Pandemia wywołana dynamicznie rozprzestrzeniającym się wirusem Cocid-19 wprowadziła dużo zmian w życiu ludzi i funkcjonowaniu gospodarek wielu krajów. Jednym z wyzwań było zamknięcie placówek oświatowych i wprowadzenie zdalnej formy realizacji procesu kształcenia. Nauczanie online stało się faktem, z którym musieli zmierzyć się nauczyciele, rodzice i uczniowie oraz specjaliści IT, którzy wdrażali ...
Nauczanie zdalne w Polsce
Kamil Śliwowski, Anna Michniuk, Michał Amielańczyk
Skriware sp. z o.o.
Pandemia wprowadziła duże zmiany w systemie oświaty. Z dnia na dzień przeniesiono proces kształcenia z tradycyjnej przestrzeni szkolnej do przestrzeni wirtualnej. Ani szkoła ani uczniowie nie byli w pełni przygotowani na taką sytuację. W publikowanym raporcie dokonano analizy sytuacji z jaką mierzyć się muszą uczniowie, rodzice i nauczyciele. Wyniki obrazują stopień przygotowania kadry pedagogiczn...
Raport z badania: „Kształcenie na odległość oczami dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i rodziców”
Kształcenie na odległość stało się faktem, z którym mierzą się wszyscy, którzy biorą udział w procesie dydaktycznym. Publikowany raport zawiera wyniki badań prowadzonych wśród czterech grup badawczych, czyli kadry pedagogicznej, dyrektorów, uczniów i rodziców. Pokazuje jak postrzegana jest edukacja zdalna, jak kształtują się kompetencje badanych umożliwiające realizację zadań szkoły online i kieru...
Dydaktyka edukacji hybrydowej: Indywidualizacja w nauczaniu hybrydowym
Każdy człowiek jest inny, ma inny potencjał i warunki, dlatego każdy uczeń wymaga indywidualnego podejścia do procesu kształcenia. Pandemia, z którą mierzy się dziś świat zmieniła sposób nauczania i wymusiła konieczność zmiany modelu edukacji. Z dnia na dzień proces, w którym bierze udział nauczyciel, uczeń i często rodzic został przeniesiony z tradycyjnej szkoły, opartej na bezpośrednim kontakci...