Biblioteka Cyfrowa

Recovery and resilience plans for education: Agile Collection of Informationraport z badań

Recovery and resilience plans for education: Agile Collection of Information

System oświaty zmienia się dopasowując metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającego się rynku. Kluczowym celem decydentów jest wspieranie działań na rzecz poprawy jakości kształcenia i rozwoju szkolnictwa na miarę oczekiwań. W publikacji dokonano analizy planów dotyczących reform jakie wdrażają państwa członkowskie w zakresie rozwoju zawodowego, programów nauczania, kształcenia nauczycieli, o...

Jakich kompetencji wymaga rewolucja przemysłowa 4.0?raport ekspercki

Jakich kompetencji wymaga rewolucja przemysłowa 4.0?

Proces cyfryzacji postępuje dynamicznie i rozszerza się na kolejne obszary gospodarki dlatego niezwykle ważnym elementem rozwoju jest kształcenie i doskonalenie kompetencji przyszłości, które umożliwią aktywny udział człowieka w procesie transformacji cyfrowej i budowaniu przemysłu 4.0. W publikacji dokonano analizy umiejętności, które nabierają szczególnego znaczenia w dobie zmian, zdefiniowano p...

Monitoring źródeł spoza UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłościraport z badań

Monitoring źródeł spoza UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Niniejszy raport jest kolejną publikacją dotyczącą monitoringu źródeł międzynarodowych w zakresie kompetencji przyszłości. Materiał opracowany przez Platformę Przemysłu Przyszłości pokazuje kierunki zmian jakie zachodzą na rynkach pracy w krajach leżących poza wspólnotą UE. W raporcie dokonano analizy tendencji zmian jakie zachodzą na rynkach pracy, wskazano grupy zawodów, które dotykać będą nadch...

Monitoring źródeł UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłościraport z badań

Monitoring źródeł UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Nowoczesne technologie cyfrowe i informacyjne zmieniają świat. Rozwój narzędzi wyznacza trendy na rynkach gospodarczych a tradycyjne modele biznesowe ewoluują zmieniając formy organizacyjne i metody pracy. Publikowany raport opracowany w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości zawiera przegląd strategii, inicjatyw i programów europejskich dotyczących umiejętności, kompetencji i kwalifika...

Monitoring źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłościraport z badań

Monitoring źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Żyjemy w czasach zmian, w których integracja nowoczesnych narzędzi do gospodarki i codziennego życia ma poprawiać komfort życia i pracy ludzi. Publikacja dotyczy monitoringu źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości. Niniejszy raport powstał w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości powołanego przez Platformę Przemysłu Przyszłości. Materiał zawiera definicje klucz...

Blueprint for a 100% Digitally Included UK. For a post-COVID-19 economyraport z badań

Blueprint for a 100% Digitally Included UK. For a post-COVID-19 economy

Nowoczesne technologie stały się elementem codzienności a narzędzia cyfrowe od lat ułatwiają i usprawniają wykonywanie wielu codziennych czynności. Nikt nie zakładał, że świat będzie w dobie cyfrowej będzie mierzył się z pandemią, która nagle i niespodziewanie zmieni życie ludzi i funkcjonowanie gospodarek.  Sytuacja pandemiczna pokazała jak w rzeczywistości kształtuje się poziom kompetencji cyfro...

POLICY NOTE 1/2022: Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemiiraport z badań

POLICY NOTE 1/2022: Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemii

Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania gospodarek. Z dnia na dzień system oświaty musiał zmienić metody i narzędzia pracy, żeby dopasować proces przekazywania wiedzy i umiejętności do możliwości i ograniczeń jakie pojawiły się wraz z rozprzestrzeniającym się wirusem zagrażającym zdrowiu i życiu. Badanie TICKS (Test for International Comparisons of Knowledge and Skill), zawiera informacje dotycząc...

Cyfrowe Usługi Finansowe a Seniorzyraport z badań

Cyfrowe Usługi Finansowe a Seniorzy

Pandemia wprowadziła wiele zmian, które dotknęły niemal wszystkich członków społeczeństwa. Przeniesiono wiele obszarów działalności do przestrzeni online. Nie wszyscy jednak byli przygotowani na zmiany i posiadali umiejętności umożliwiające realizację codziennych czynności i obowiązków za pośrednictwem narzędzi cyfrowych. Seniorzy są grupą społeczną, która najbardziej doświadczyła problemu wyklucz...

Remote education during the pandemic: the teacher's perspectiveraport z badań

Remote education during the pandemic: the teacher's perspective

Edukacja w wielu krajach zmieniła się wraz z pojawieniem się zagrożenia epidemicznego wywołanego dynamiczną ekspansją wirusa SARS-COV-2. Dla wielu rządzących jedynym rozwiązaniem pozwalającym na ochronę przed zakażeniem było zatrzymanie jak największej ilości osób w domach. Publikowany raport zawiera informacje na temat tego, jak przeniesienie codziennych aktywności na platformy umożliwiające prac...

Education disrupted. The second year of the COVID-19 pandemic and school closures

Education disrupted. The second year of the COVID-19 pandemic and school closures

Pandemia, z jaką mierzy się świat od listopada 2019 roku zmieniła szkolnictwo. Izolacja, którą narzucili rządzący w ramach ochrony przed rozprzestrzeniającym się wirusem zamknęła w domach dzieci młodzież i dorosłych. Wszyscy niemal z dnia na dzień musieli przenieść swoje codzienne aktywności do przestrzeni wirtualnej, która dla wielu stanowiła obszar nieznany, z którym wcześniej nie mieli doświadc...