Biblioteka Cyfrowa

Alert edukacyjny 1. Pomylona hierarchiaraport ekspercki

Alert edukacyjny 1. Pomylona hierarchia

Jerzy Wiśniewski, Przemysław Czapliński, Krystyna Dynowska-Chmielewska, Michał Federowicz, Anna Giza-Poleszczuk, Oktawia Gorzeńska, Anna Karwińska, Paweł Kudzia, Marcin Zwierżdżyński, Marcin Kędzierski

Open Eyes Economy, Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Alert Edukacyjny

Żyjemy w świecie ciągłych zmian a umiejętność dopasowania się zmieniającej się rzeczywistości stała się kluczową kompetencją umożliwiająca aktywne uczestnictwo w życiu społeczno-gospodarczym. Do niedawna zmiany związane były z ekspansją technologii w codzienne życie człowieka, dziś stoimy przed koniecznością dopasowania się do zmian jakie następują w związku z rosnącą liczbą zakażeń wirusem COVID-...

Alert edukacyjny 7. System kształcenia nauczycieli jest przestarzałyraport ekspercki

Alert edukacyjny 7. System kształcenia nauczycieli jest przestarzały

Jerzy Wiśniewski, Przemysław Czapliński, Krystyna Dynowska-Chmielewska, Michał Federowicz, Anna Giza-Poleszczuk, Oktawia Gorzeńska, Anna Karwińska, Paweł Kudzia, Robert Traba, Marcin Zwierżdżyński

Open Eyes Economy, Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Alert Edukacyjny

Wpływ COVID-19 na codzienne życie człowieka zaskoczył chyba każdego. Nikt nie spodziewał się, że w dobie cyfryzacji, dostępu do technologii i możliwości medycznych niewidzialny wirus wprowadzi tyle zamieszania. Ograniczenia Covidowe wymusiły dopasowanie się do zmian jakie przynosi rzeczywistość. Dotknęły one w sposób szczególny edukację i sposób zdobywania i przekazywania wiedzy. W publikowanym al...

Alert edukacyjny 6. Uczeń nie ryba, czyli edukacja przyszłościraport ekspercki

Alert edukacyjny 6. Uczeń nie ryba, czyli edukacja przyszłości

Jakub Bródka, Grzegorz Giziński, Kamil Iwanowski, Jakub Kotyński, Maciej Kurkowski, Mateusz Mazurkiewicz, Szymon Stemski, Maria Wołczyk

Open Eyes Economy, Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Alert Edukacyjny

Pandemia COVID-19 wprowadziła wiele zmian w sposobie funkcjonowania społeczeństw. Zmiany dotyczą wielu obszarów i mają ogromny wpływ na codzienne życie człowieka. Kryzys wywołany pandemią dotyka niemal każdego, wywołuje lęk i obawy o przyszłość.  Prof. Jerzy Hausner wraz z wybitnymi specjalistami, których zaprosił do współpracy stworzył cykl opinii w formie alertów, które mają dać odpowiedź na wie...

The Future of Skills. Employment in 2030monografia, książka

The Future of Skills. Employment in 2030

Hasan Bakhshi, Jonathan M. Downing, Michael A Osborne, Philippe Schneider

Pearson and Nesta

Automatyzacja procesów nie dotyczy dziś jedynie przemysłu ale wnika w obszar zarówno społeczny jak i biznesu czy edukacji. Zmienia podejście do wykonywanych czynności zastępując te do niedawna wykonywane ręcznie, zautomatyzowanymi. W prezentowanym badaniu dokonano analizy wpływu nowoczesnych technologii na rynek pracy. Podjęto próbę określenia jakie kompetencje będą kluczowe z punktu widzenia prac...

MYŚLENIE KOMPUTACYJNE Nowe spojrzenie na kompetencje informatycznereferat, materiały konferencyjne

MYŚLENIE KOMPUTACYJNE Nowe spojrzenie na kompetencje informatyczne

Maciej M. Sysło

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Nowoczesne technologie są stałym elementem współczesnej rzeczywistości zarówno szkolnej jak i zawodowej. Już na wczesnym etapie edukacji przykłada się wagę do kształcenia kompetencji cyfrowych, które umożliwią człowiekowi pełne wykorzystanie możliwości, jakie niesie za sobą postęp technologiczny. W publikowanym artykule autor skupia się na myśleniu komputerowym jako narzędziu do rozwiązywania prob...

Nauczanie zdalne. Jak wygląda w naszych domach. Raport z badania ankietowegoraport z badań

Nauczanie zdalne. Jak wygląda w naszych domach. Raport z badania ankietowego

Librus

Edukacja to ciężka praca, zarówno uczących się jak i nauczających. Dochodzenie do wiedzy dla jednych stanowi przyjemność dla innych jest ciążącym obowiązkiem. Dziś w dobie nowoczesnych technologii zmieniają się zarówno narzędzia nauczania jak i metody i formy pracy. Coraz większą popularnością cieszy się edukacja zdalna, która z jednej strony otwiera nowe możliwości, z drugiej budzi kontrowersje i...

Corrigendum: Screens, Teens, and Psychological Well-Being: Evidence From Three Time-Use-Diary Studiesartykuł naukowy

Corrigendum: Screens, Teens, and Psychological Well-Being: Evidence From Three Time-Use-Diary Studies

Andrew K. Przybylski, Amy Orben

SAGE Publishing

Sieć jest współcześnie miejscem kontaktów międzyludzkich. W sieci uczymy się, bawimy, pracujemy i nawiązujemy relacje interpersonalne. Wielu nie wyobraża sobie dziś życia bez dostępu do nowoczesnych technologii. Technologie coraz częściej i na coraz wcześniejszym etapie życia stają się jego integralną częścią. Taki stan rodzi konieczność monitorowania zachowań i zdrowia użytkowników sieci. Pogląd,...

A Large-Scale Test of the Goldilocks Hypothesisartykuł naukowy

A Large-Scale Test of the Goldilocks Hypothesis

Andrew K. Przybylski, Netta Weinstein

SAGE Publishing

Technologie cyfrowe są dziś ogólnie dostępne. Zauważyć można, że stały się nieodzownym elementem życia. Spędzamy w środowisku cyfrowym coraz większą część czasu, sieć staje się często miejscem nauki, pracy, rozrywki i życia społecznego. Z każdym rokiem obniża się wiek przejścia w świat on-line i wydłuża czas w nim spędzony. W publikacji dokonano analizy relacji między technologią cyfrową a zdrowie...

The use and provision of digital skills in the Heart of the South West LEP regionraport z badań

The use and provision of digital skills in the Heart of the South West LEP region

Andrew Dean, Faith Graham, Allice Hocking, Lee Richards

Heart of the South West Digital Skills Partnership

Umiejętności cyfrowe są dziś kluczowymi umiejętnościami, które determinują życie społeczno-gospodarcze. W publikowanym raporcie dokonano przeglądu literatury i analizy poziomu kompetencji  cyfrowych, kluczowych dla osiągnięcia sukcesu.  Wyznaczono cele umożliwiające identyfikację potrzeb i przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu, rozwijanie pełnego zakresu umiejętności cyfrowych, których osoby fizy...

Matching skills and jobs in Europeraport z badań

Matching skills and jobs in Europe

Cedefop

European Centre for the Development of Vocational Training CEDEFOP

Wraz ze zmieniającą się sytuacją społeczno-gospodarczą zmienia się zapotrzebowanie na umiejętności niezbędne do aktywnego uczestnictwa w codziennym życiu. Pracownicy stają przed ciągłym wyzwaniem, muszą systematycznie uczyć się nowych rzeczy, aby nadążyć za szybko zmieniającymi się wymaganiami dotyczącymi umiejętności. W publikowanym sondażu opracowanym przez Cedefop omówiono kwestie dotyczące pro...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja