Wyzwania dla edukacji w sytuacji pandemii COVID-19
Norbert G. Pikuła, Katarzyna Jagielska, Joanna M. Łukasik
Wydawnictwo «scriptum»
Nowoczesne technologie są elementem zmieniającej się rzeczywistości i na stałe wpisały się w codzienność każdego z nas. Trudno wyobrazić sobie dziś dzień bez dostępu narzędzi podłączonych do sieci. Pandemia COVID-19 przyspieszyła wdrażanie nowoczesnych technologii i postawiła przed koniecznością korzystania z nich tych, którzy na zmianę sposobu funkcjonowania nie byli jeszcze gotowi. W publikacji ...
DIGITAL INDIA INITIATIVES AND ONLINE EDUCATION SYSTEM IN INDIA AMIDST COVID 19 PANDEMIC
Anil Kumar Biswas
UIN Sunan Gunung Djati Bandung
Szkoła wraz z pojawieniem się pandemii wywołanej dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 musiała zmienić sposób realizacji procesu kształcenia. Tradycyjny system klasowo-lekcyjny został zastąpiony nowoczesną formą edukacji - online, która umożliwiła realizację nauki w zmienionych poprzez pandemię warunkach. W publikacji omówiono sposób realizacji zadań szkoły w czasach epidemii w India...
The image of the transformation of learning brought by “1 device for 1 student with a high-speed network”
MEXT Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology - Japan
Edukacja zdalna jest dziś elementem procesu kształcenia i umożliwia realizację nauki w sposób nieograniczony miejscem i czasem. W materiale wskazano zalety korzystania z możliwości jakie niesie nieograniczony dostęp do sieci w dydaktyce i poddano propozycje, które mogą wesprzeć system oświaty, zindywidualizować nauczanie, dopasować program do potrzeb i możliwości, rozbudzić zainteresowanie ucznia ...
NASTOLATKI 3.0 Raport z ogólnopolskiego badania uczniów - 2021
Rafał Lange
NASK – Państwowy Instytut Badawczy
NASK – Państwowy Instytut Badawczy od kilku lat realizuje projekty, w ramach których dokonuje analizy zachowań polskich nastolatków w sieci. Publikowany raport zawiera wyniki badań zrealizowanych w grudniu 2020 roku. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące aktywności online. Wyniki pokazują do jakich celów młodzi wykorzystują media, obrazują, jaką mają świadomość na temat możliwości i zagroże...
Postawy nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19
Sylwia Jaskulska, Barbara Jankowiak, Anna Rybińska
Komitet Nauk Pedagogicznych PAN
Edukacja stoi dziś przed wieloma wyzwaniami, które pojawiły się wraz z pandemią wywołaną szybkim rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Publikowany raport zawiera wyniki badań prowadzonych wśród nauczycieli wychowania przedszkolnego, którzy realizowali program kształcenia za pośrednictwem nowoczesnych technologii cyfrowych. W materiale dokonano analizy postaw nauczycieli, którzy z dnia na dzi...
Young people's experiences with sexual messages online: Prevalence, types of sexting and emotional responses
Elisabeth Staksrud, Monica Barbovschi, Niamh Ni Bhroin, Despina Chronaki, Lana Ciboci, Lorleen Farrugia, Mary-Anne Lauri, Anna Ševčíková, Liza Tsaliki, Anca-Maria Velicu
University of Oslo
Internet to otwarte źródło informacji zarówno tej użytecznej i potrzebnej jak i bezużytecznej czy wręcz szkodliwej a nawet niebezpiecznej. Publikowany raport zawiera informacje dotyczące doświadczeń jakie deklarują młodzi użytkownicy sieci w kwestii dostępu do treści o charakterze seksualnym. W materiale dokonano analizy wielu aspektów związanych z nieobyczajnymi praktykami jakie podejmują młodzi ...
Druk 3d. Podręcznik do warsztatów praktycznych
Regionalny Koordynator Programów i Funduszy Europejskich Regionu Istria, Chorwacja
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Edukacji
Rozwój nowoczesnych technologii wprowadza nowe trendy, które są w szybkim tempie adaptowane na potrzeby rynku. Publikowany podręcznik, opracowany w ramach projektu 3d FOR VET - strategiczne partnerstwo dla rozwoju kompetencji w obszarze technologii 3d, ma za zadanie wspomóc nauczycieli i ośrodki kształcenia i szkolenia zawodowego w procesie edukacyjnym. Zawiera wytyczne i przykłady praktycznych ćw...
Smartphone addiction, daily interruptions and self-reported productivity
Éilish Duke, Christian Montag
Elsevier Ltd.
Nowoczesne technologie są elementem zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Rozwój narzędzi cyfrowych narzuca nowe trendy w komunikacji, która zmienia formę z tradycyjnej na cyfrową. Znakiem rozpoznawczym zmian jakie niesie cyfryzacja jest smartfon, który stał się narzędziem codziennego użytku, bez którego trudno często sobie wyobrazić możliwość funkcjonowania. Posiadanie mobilnego, kieszonkowego...
Jak pracować metodą projektów w szkole?
Anna Klimowicz
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
System oświaty wykorzystuje wiele metod pracy i narzędzi dydaktycznych, systematycznie wzbogaca zasoby aby stworzyć najlepsze warunki dla wszechstronnego rozwoju uczniów. Jedną z innowacyjnych możliwości, która otwiera nowe drzwi do świata wiedzy jest metoda projektów. Angażuje uczniów, aktywizuje do podejmowania działań i uczy umiejętności samodzielnego rozwiazywania problemów. W publikacji omówi...
Metoda projektów a nowoczesne środki techniczne (multimedia) w edukacji historycznej
Mariusz Ausz, Ewa Barnaś-Baran
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Nowoczesne technologie znalazły swoje miejsce w systemie oświaty i stanowią uzupełnienie dla tradycyjnych narzędzi dydaktycznych. Innowacje są dziś elementem procesu kształcenia i nadają nowy kierunek w szkolnictwie. W publikacji omówiono proces wdrażania innowacji, w tym metody projektów, do tradycyjnego systemu kształcenia. Autorzy wskazali możliwości jakie niesie wprowadzenie i wykorzystanie no...