Biblioteka Cyfrowa

Kompetencje cyfrowe polskich uczniów i nauczycieli – kierunek zmianartykuł naukowy

Kompetencje cyfrowe polskich uczniów i nauczycieli – kierunek zmian

Goretta Siadak

Ogrody Nauk i Sztuk

„Ogrody Nauk i Sztuk” to – jak określają je redaktorzy – czasopismo internetowe przeznaczone dla promowania młodych polskich talentów naukowych z obszaru wszystkich nauk z wyjątkiem przyrodniczych i ścisłych. W roczniku 2016 znajdziemy publikację Goretty Siadak z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy traktującą o zagadnieniu kompetencji cyfrowych. W pierwszej części artykułu autorka zajm...

Niezbędnik Latarnikapodręcznik

Niezbędnik Latarnika

Krzysztof Głomb

Stowarzyszenie Miasta w Internecie

Latarnicy Polski Cyfrowej to lokalni liderzy, animatorzy edukacji cyfrowej osób z pokolenia 50+. Autorem pomysłu ruchu Latarników Polski Cyfrowej jest Krzysztof Głomb, prezes Stowarzyszenia „Miasta w Internecie”. Działalność Latarników realizowana jest w ramach projektu Polska Cyfrowa Równych Szans – wspólnej inicjatywy Stowarzyszenia „Miasta w Internecie” oraz Ministerstwa Administracji i Cyfryza...

Przygotowanie nauczycieli do pracy w cyfrowej szkole – Akademia e-Nauczyciela w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczejreferat

Przygotowanie nauczycieli do pracy w cyfrowej szkole – Akademia e-Nauczyciela w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej

Danuta Morańska

Rewolucja technologiczna jakiej obecnie doświadczamy wywiera ogromny wpływ na model funkcjonowania  społeczeństwa we wszystkich niemal dziedzinach życia.  Technologia cyfrowa służy nam nie tylko do urozmaicania dnia codziennego. Ma wpływ na nasz sposób komunikowania się, współpracy, zdobywania, gromadzenia i przetwarzania informacji. Służy do rozrywki i pracy. Rozwój nowoczesnych technologii wymus...

Stanowisko polskich wydawców podręczników zrzeszonych w Polskiej Izbie Książki zaniepokojonych kształtem pilotażu programu „Cyfrowa Szkoła”polemika

Stanowisko polskich wydawców podręczników zrzeszonych w Polskiej Izbie Książki zaniepokojonych kształtem pilotażu programu „Cyfrowa Szkoła”

Polska Izba Książki

Przedstawione 3 kwietnia 2012 roku stanowisko polskich wydawców podręczników, członków Polskiej Izby Książki jest wyrazem obaw związanych z kształtem przyjętego w tym samym dniu rządowego programu pilotażowego „Cyfrowa Szkoła”. Autorzy podkreślając, iż popierają ideę unowocześnienia polskiej szkoły poprzez wprowadzenie do niej elementów technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), jednocześnie ...

Badanie potencjału wdrażania edukacji medialnej w warszawskich szkołachraport z badań

Badanie potencjału wdrażania edukacji medialnej w warszawskich szkołach

Kaja Dziarmakowska, Paulina Wróbel

Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”

Tytułowe badanie potencjału edukacji medialnej w Warszawie zostało zainicjowane przez Fundację Nowoczesna Polska wraz z Biurem Edukacji Miasta Społecznego Warszawy. Zrealizowane zostało przez Pracownię Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” w 2015 roku. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące możliwości wprowadzenia do warszawskich szkół edukacji medialnej. Raport z badani...

Małe dzieci w świecie technologii informacyjno-komunikacyjnych - pomiędzy utopijnymi szansami a przesadzonymi zagrożeniamimonografia

Małe dzieci w świecie technologii informacyjno-komunikacyjnych - pomiędzy utopijnymi szansami a przesadzonymi zagrożeniami

Jacek Pyżalski

Wydawnictwo "Eter"

Współczesne dzieci niemal rodzą się z tabletem w ręku, bardzo wcześnie wchodzą w świat technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Fakt ten budzi wiele emocji. Dla jednych zjawisko to oznacza zagrożenie dla prawidłowego rozwoju dzieci – postulują oni wyłączenie nowych mediów ze środowiska rozwoju małego dziecka. Drudzy akcentują potrzebę wdrażania dziecka w cyfrowy świat możliwie najwcześniej,...

Rola edukacji cyfrowej w dydaktyce nauczania religiiartykuł naukowy

Rola edukacji cyfrowej w dydaktyce nauczania religii

Mateusz Pisarek

KUL

Artykuł podejmuje problematykę technologii cyfrowej w nauczaniu religii. Autor w pierwszej części przedstawia stosunek Kościoła do nowoczesnych technologii w kontekście aktywności w tej sferze papieża Franciszka. Podkreśla znaczenie konieczności obecności Kościoła Katolickiego w tym obszarze. W dalszej części artykułu znajdziemy krótką krytyczną analizę stanu cyfryzacji polskiej szkoły. Tak zaryso...

Nastolatki wobec interneturaport ekspercki

Nastolatki wobec internetu

Maciej Tanaś

NASK

Instytut badawczy NASK od lat prowadzi badania dotyczące zachowań i postaw w sieci. Publikacja Nastolatki wobec Internetu pod redakcją Macieja Tanasia to naukowe i eksperckie spojrzenie na specyfikę funkcjonowania nastolatków, cyfrowych tubylców, dla których życie online stanowi istotną część ich rzeczywistości. Książka podzielona została na dwie części. Pierwsza nosi tytuł Nastolatki 2.0 i w zna...

Zwrot cyfrowy w humanistycesprawozdanie

Zwrot cyfrowy w humanistyce

Andrzej Radomski, Radosław Bomba

E-naukowiec

Publikacja stanowi pokłosie konferencji zorganizowanej wspólnie przez Zakład Teorii Kultury i Metodologii Nauk o Kulturze Instytutu Kulturoznawstwa UMSC oraz Uniwersyteckie Centrum Zdalnego Nauczania i Kursów Otwartych, która odbyła się 25-26 października 2012  w Centrum Języka i Kultury Polskiej w Lublinie pod nazwą Zwrot Cyfrowy w Humanistyce. Celem konferencji było pogłębienie refleksji akademi...

Fake news, czyli jak kłamstwo rządzi światem

Fake news, czyli jak kłamstwo rządzi światem

Agencja Informacyjna Newseria, Szapiro Business Advisory

Żyjemy w czasach, gdy nadinterpretacja, zafałszowania i brak rzetelnej wiedzy stały się realnym narzędziem wpływu. Nie jest do tego już potrzebne Ministerstwo Prawdy, stworzone przez Georga Orwella. O tym, co jest prawdą, może już decydować każdy, przedstawiając dowolną wersję rzeczywistości. Coraz bardziej istotnym sposobem jej kreowania jest tworzenie i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacj...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja