Biblioteka Cyfrowa

Kompetencje cyfrowe 19 latków

Kompetencje cyfrowe 19 latków

Wydawnictwo Naukowe TYGIEL sp. z o.o

Umiejętności cyfrowe są dziś niezbędne. Żyjemy w świecie cyfrowych przemian, które dokonują się systematycznie i dynamicznie. Dziś już nawet małe dzieci mają dostęp do narzędzi cyfrowych, których uczą się intuicyjne w trakcie zabawy. Konieczność dostosowania umiejętności do wymogów współczesności sprawiła, że formalne kształcenie kompetencji cyfrowych zaczyna się już na pierwszym poziomie nauczani...

Integration of ICTS and Digital Skills in Times of the Pandemic Covid-19artykuł naukowy

Integration of ICTS and Digital Skills in Times of the Pandemic Covid-19

Jose Antonio Manco-Chavez, Yrene Cecilia Uribe-Hernandez, Roberto Buendia-Aparcana, Jacinto Joaquin Vertiz-Osores, Sandy Dorian Isla Alcoser, Raul Alberto Rengifo-Lozano

Sciedu Press

Pandemia wywołana pojawieniem się wirusa COVID-19 otworzyła nowy rozdział w edukacji. Wymusiła zmianę tradycyjnej formy kształcenia i przeniesienie aktywności szkolnej do przestrzeni wirtualnej. Trudno na obecną chwilę ocenić skutki jakie będzie miała w przyszłości ta zmiana. Jedni upatrują w niej szanse inni widzą wiele zagrożeń i obawiają się o przyszłość młodych i ich poziom przygotowania do ży...

Nauczanie zdalne. Oswojenie (nie)znanego. Wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższeraport z badań

Nauczanie zdalne. Oswojenie (nie)znanego. Wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe

Joanna Mazur

DELab UW

Nauczanie zdalne w czasach pandemii to ogromne wyzwanie z jakim mierzy się system oświaty na wszystkich etapach nauczania. Wszyscy zaangażowani w proces nabywania i przekazywania wiedzy stanęli przez koniecznością zmiany środowiska uczenia się i nauczania. Przeniesienie działalności edukacyjnej z tradycyjnej sali lekcyjnej do przestrzeni wirtualnej nie było łatwym zadaniem. W publikowanym raporcie...

2nd Survey of Schools: ICT in Education. Technical Reportraport z badań

2nd Survey of Schools: ICT in Education. Technical Report

Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Sieci Komunikacyjnych, Treści i Technologii

Biuro Publikacji Komisji Europejskiej

Edukacja systematycznie mierzy się z wyzwaniami jakie stawia przed nią rozwój technologiczny. Nowoczesne narzędzia dydaktyczne usprawniają pracę a systematycznie podnoszone kompetencje cyfrowe zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli pozwalają na wprowadzanie zmian zarówno w formach jak i metodach pracy lekcyjnej. Niniejsza publikacja zawiera analizę postępów w zakresie wdrażania i wykorzystania IC...

Practical Family Challenges of Remote Schooling during COVID-19 Pandemic in Finland

Practical Family Challenges of Remote Schooling during COVID-19 Pandemic in Finland

Pandemia wywołana dynamicznie rozprzestrzeniającym się wirusem Cocid-19 wprowadziła dużo zmian w życiu ludzi i funkcjonowaniu gospodarek wielu krajów. Jednym z wyzwań było zamknięcie placówek oświatowych i wprowadzenie zdalnej formy realizacji procesu kształcenia. Nauczanie online stało się faktem, z którym musieli zmierzyć się nauczyciele, rodzice i uczniowie oraz specjaliści IT, którzy wdrażali ...

Smartfon jako pomoc dydaktyczna oraz narzędzie komunikacji z uczniami

Smartfon jako pomoc dydaktyczna oraz narzędzie komunikacji z uczniami

Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie

Nowoczesne technologie są dziś elementem codziennego życia. Towarzyszą pracy, nauce i rozrywce.  Są dostępne dla szerokiej grupy odbiorców, która systematyczne rośnie. Z każdym miesiącem obniża się również wiek inicjacji człowieka z technologią. Dziś dzieci, które jeszcze nie potrafią mówić mają za pośrednictwem rodziców dostęp do narzędzi cyfrowych, których obsługi uczą się przez zabawę. Trudno s...

The Future of Jobs. Report 2020

The Future of Jobs. Report 2020

Do niedawna to technologie zmieniały świat, dziś w dobie pandemii wywołanej pojawieniem się wirusa COVID-19 można odnieść wrażenie, że świat dopasowuje się do warunków jakie dyktuje każdy kolejny dzień naznaczony strachem i obawą o zdrowie i byt socjalny. W publikowanym raporcie wskazano zawody i umiejętności, które będą w przyszłości kluczowe. Dokonano analizy zmian jakie zachodzą w gospodarce w ...

Socjalizacja i wychowanie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w erze cyfrowej

Socjalizacja i wychowanie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w erze cyfrowej

Wydawnictwo Adam Marszałek

Technologie cyfrowe stały się współcześnie elementem warunkującym jakość życia. Coraz większa część społeczeństwa na co dzień wykorzystuje narzędzia cyfrowe do pracy, nauki i rozrywki, rozszerza się również przedział wiekowy użytkowników, którzy aktywnie wykorzystują technologie na co dzień. Brak umiejętności i możliwości cyfrowych często ogranicza możliwości człowieka. W publikacji dokonano anali...

KOMPETENCJE 4.0 Część 2: Edukacja dla Przemysłu 4.0 - wyzwania dla Polski

KOMPETENCJE 4.0 Część 2: Edukacja dla Przemysłu 4.0 - wyzwania dla Polski

System oświaty stoi dziś przed wieloma wyzwaniami jakie niesie transformacja cyfrowa i globalizacja. Technologie cyfrowe odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu środowiska pracy i nauki, konieczne jest więc monitorowanie stanu edukacji i analiza jej wpływu na proces kształcenia kompetencji przyszłości. W publikowanym raporcie dokonano oceny umiejętności cyfrowych Polaków i analizy możliwości ...

ICT in teaching and digital inclusion: the perspective of selected countries from Latin America, Caribbean and Europeraport z badań, książka

ICT in teaching and digital inclusion: the perspective of selected countries from Latin America, Caribbean and Europe

Łukasz Tomczyk, Solomon Sunday Oyelere

University of Eastern Finland

Nowe media stały się dziś elementem codzienności współczesnego człowieka. Wielu nie wyobraża sobie bez nich życia. W publikacji dokonano analizy wyzwań związanych z efektywnym włączaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w proces uczenia się i nauczania. Zdefiniowano zjawisko transformacji cyfrowej, pojęcia, które na stałe wpisało się do słownika i omówiono proces integracji technologii do ...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja