Benchmarking e - Skills Policies in EU Member States
Gospodarki krajów opierają się dziś na technologiach i umiejętnościach cyfrowych swoich obywateli. Niniejsza prezentacja zawiera statystyki i wskaźniki, które dotyczą istotnych dla rozwoju gospodarki czynników takich jak: innowacja, konkurencyjność i umiejętności ICT w kontekście działań polityki i inicjatyw podejmowanych w ramach rozwoju e-umiejętności. Przytoczone dane pokazują wskaźniki aktywno...
21st-Century digital skills instrument aimed at working professionals: Conceptual development and empirical validation
Współczesna gospodarka zmienia za pośrednictwem nowoczesnych technologii swój charakter. Narzędzia cyfrowe podnoszą jakość pracy a pracownicy doskonalą kompetencje TIK aby móc dostosować poziom swoich umiejętności do zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Szybkie zmiany technologiczne narzucają tempo w jakim człowiek musi podnosić i doskonalić kompetencje cyfrowe aby dostosować się do zmian i sp...
Wykorzystanie technologii informacyjno–komunikacyjnych w edukacji biologicznej
Technologie komunikacyjno-informacyjne są dziś obecne w życiu niemal każdego człowieka. Trudno wyobrazić sobie życia bez dostępu do nich. Stały się elementem codziennej rzeczywistości współczesnego człowieka. Ekspansja technologii nie ominęła również obszaru edukacyjnego. Łatwy i szybki dostęp do informacji i wiedzy zmienił sposób nauczania i uczenia się, wpłynął zasadniczo na efektywność procesu ...
Wykorzystanie TIK w nauczaniu poszczególnych przedmiotów
Biblioteka Pedagogiczna w Łomży
Współczesny nauczyciel stoi przed trudnym wyzwaniem. Musi dopasowani narzędzia, treści i formy kształcenia do potrzeb i oczekiwań ucznia, który funkcjonuje na granicy dwóch światów, realnego i wirtualnego. Zadanie niezwykle trudne z uwagi na to, że współczesne dzieci w coraz młodszym wieku zaczynają funkcjonować w wirtualnej rzeczywistości, obcej zarówno pokoleniu rodziców jak i często nauczycielo...
Aktywna edukacja Moduł V - materiał dodatkowy II. Pakiet narzędzi TIK na zajęcia pozalekcyjne
Ośrodek Rozwoju Edukacji, Centrum Edukacji Obywatelskiej
Nowoczesne technologie otwierają przed użytkownikami wiele możliwości. Są wykorzystywane w wielu obszarach aktywności człowieka i dostosowane do jego potrzeb, oczekiwań, umiejętności i wieku. W prezentowanym materiale wskazano narzędzia technologii komunikacyjno - informacyjnej wspierające aktywności pedagogiczne podejmowane na zajęciach pozalekcyjnych. W kolejnych modułach wskazano narzędzia przy...
Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki
Przed współczesną szkołą stoi dziś wiele wyzwań. Ma za zadanie przygotować młodego człowieka do świadomego, uczestnictwa w zmieniającej się rzeczywistości, ma nauczyć myślenia komputacyjnego i stworzyć warunki umożliwiające poznawanie i doświadczanie. Prezentowana publikacja powstała w oparciu o materiały przygotowane i realizowane przez nauczycieli praktyków w ramach prowadzonych przez nich zajęć...
Technologie Informacyjno-Komunikacyjne (TIK) w rozwijaniu kompetencji zawodowych i społecznych osób z mniejszymi szansami
Małgorzata Piekarska
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu „Uczenie się przez całe życie”
Informatyzacja jakiej doświadczamy na co dzień wymaga systematycznego dostosowywania wiedzy i umiejętności w obszarze TIK. Nie tylko modne, ale konieczne stało się life wide learning, uczenie przez całe życie, które umożliwia człowiekowi dostosowanie się do wymagań współczesnego świata. Żyjemy w dobie szybkich zmian, umiejętność dopasowywania się do nich jest współcześnie jedną z podstawowych komp...
Plan pracy z TIK w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Pruszkowie
Anna Korsak, Monika Gryczka, Joanna Romanowska , Łukasz Pac, Angelika Kurnik
Zespół TIK w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Pruszkowie
Technologie informacyjno-komunikacyjne stały się współcześnie elementem wspierającym działania nauczyciela mające na celu podnoszenie jakości i efektywności kształcenia na każdym etapie edukacji. Stały się narzędziem dydaktycznym, które nie tylko usprawnia proces kształcenia ale również często uatrakcyjnia zajęcia pobudzając ucznia do aktywności i zachęcając do podejmowania działań pozwalających n...
Aktywna edukacja Moduł IV dla Nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej... TIK na zajęciach przedmiotowych. Dobre praktyki
Małgorzata Ostrowska
Ośrodek Rozwoju Edukacji, Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
Program „ Aktywna edukacja” ma na celu wyposażenie dyrektorów i nauczycieli placówek edukacyjnych w wiedzę i umiejętności wprowadzania TIK do procesu nauczania tak, aby przyczynić się do poprawy jakości kształcenia i wspierania uczniów w procesie dochodzenia do wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi dydaktycznych. W prezentowanym materiale wskazano różne modele wykorzystywania T...
Smartfon jako narzędzie w procesie edukacji w szkole wyższej – możliwości i perspektywy zastosowania
Telefon komórkowy jest jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi nowoczesnych technologii. Posługują się nim zarówno dzieci jak i dorośli, nieznacznie zmienia się sposób wykorzystania zależnie od wieku użytkownika. Aplikacje internetowe umożliwiają wykorzystywanie go nie tylko do komunikacji, umożliwiają szybkie zdobycie informacji, dostarczają rozrywki. Rozwój w dziedzinie technologii cyfrow...