How countries are using edtech (including online learning, radio, television, texting) to support access to remote learning during the COVID-19 ...
Nowoczesne technologie są elementem współczesnej rzeczywistości. Dziś w dobie pandemii, która wprowadziła zamieszanie i zmieniła sposób funkcjonowania ludzi i gospodarek krajów umożliwiły zachowanie ciągłości pracy i aktywności w podejmowanych na co dzień działaniach. Bank Światowy współpracuje na bieżąco z Ministerstwami Edukacji krajów, które dokładają wszelkich starań aby w pełni wykorzystać no...
Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives
Pandemia związana z pojawieniem się i dynamicznym rozprzestrzenianiem wirusa Covid-19 zmieniła oblicze systemu oświaty i edukacji. W publikowanym artykule omówiono zagadnienia związane z realizacją procesu kształcenia w czasach pandemii w szkolnictwie wyższym w Pakistanie. Jak wskazują wyniki prowadzonych badań sytuacja epidemiczna z jaką mierzy się świat nie wpływa korzystnie na realizację proce...
Distance Learning in Vocational High Schools during the COVID-19 Pandemic in West Java Province, Indonesia
Covid-19 zmienił sposób funkcjonowania ludzi i gospodarek krajów. Nikt nie spodziewał się, że w dobie nowoczesnych technologii, dostępu do wiedzy medycznej i narzędzi cyfrowych niewidoczny okiem ludzkim wirus wprowadzi tak duże zamieszanie. Izolacja stała się jedyną skuteczną metodą ograniczającą rozprzestrzenianie się pandemii. Świat z jednej strony zwolnił, zamknięto szkoły, instytucje państwowe...
Teachers’ training and use of information and communications technology in the face of the COVID-19 crisis
Technologie komunikacyjne w dobie pandemii niewątpliwie pomogły w realizacji zadań szkoły i pracy dydaktycznej. Stały się elementem codzienności, który umożliwił funkcjonowanie. Niestety poziom umiejętności użytkowników korzystających z narzędzi cyfrowych nie zawsze pokrywa się z potrzebami jakie niesie cyfryzacja. Publikowany dokument zawiera informacje dotyczące kompetencji nauczycieli, środowis...
Negatywne doświadczenia młodzieży w trakcie pandemii. Raport z badań ilościowych
Skutki trwającej od wiosny 2020 roku pandemii, wywołanej pojawieniem się niebezpiecznego dla zdrowia i życia ludzi wirusa będą miały daleko idące negatywne skutki społeczno-gospodarcze. Izolacja, strach przed jutrem i niepewność to czynniki, które powodują falę niepożądanych społecznie zachowań. Publikowane badanie miało na celu określenie skali występowania różnych form krzywdzenia młodzieży, oce...
Understanding progress in the 2020/21 academic year. Interim findings
Pandemia wywołana dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 zmieniła obraz edukacji. Tradycyjny system kształcenia uległ całkowitej przemianie, w ramach której zajęcia prowadzone w tradycyjnej sali lekcyjnej przeniesione zostały na platformy e-learningowe, do przestrzeni wirtualnej. Taka zmiana wprowadziła duże zamieszanie. Zarówno uczniowie, nauczyciele jak i rodzice stanęli przed wielo...
The post pandemic economy. The future of work after COVID‑19. Executive summary
Pandemia, z która mierzy się dziś niemal cały świat wprowadziła duże zamieszanie w funkcjonowaniu państw i gospodarkach krajów. Z dnia na dzień zmienił się rynek pracy i polityka społeczno-gospodarcza. W ramach walki z wirusem wprowadzono obostrzenia, które wywróciły do góry nogami gospodarkę i codzienne życie ludzi. Niniejsze badanie dotyczy wpływu COVID-19 na pracę w obszarach i gospodarkach o z...
Teacher survey: Learning loss is global— and significant
Pandemia wywołana pojawieniem się wirusa Covid-19 zmieniła sposób funkcjonowania ludzi. Niemal z dnia na dzień wiele podejmowanych aktywności przeniesiono do wirtualnej przestrzeni, która pozwala w izolacji realizować codzienne zadania. Jednym z ważnych obszarów, który musi mierzyć się z wyzwaniami jakie niesie praca w trybie on-line jest edukacja i system oświaty. Wspólny cyfrowy język musiały zn...
Policy Brief: Education during COVID-19 and beyond
Edukacja jest niezwykle ważnym elementem życia człowieka, wpływa na jego rozwój, kształtuje charakter i przygotowuje do życia w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Zakłócenie tego procesu może mieć poważne skutki. To jak będzie wyglądało dorosłe życie człowieka w dużej mierze zależy od sukcesów edukacyjnych, które motywują, podnoszą samoocenę ucznia, zachęcają do podejmowania kolejnych wy...
The impact of school closures on autumn 2020 attainment
Rok 2020 wniósł wiele zmian do systemu oświaty. Tradycyjny proces nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności musiał zmienić formę. Z dnia na dzień na skutek obostrzeń związanych z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 zamknięto placówki oświatowe i przeniesiono zajęcia dydaktyczne z tradycyjnej sali lekcyjnej do przestrzeni wirtualnej. Jakie skutki będzie miała w przyszłości ta ...