COVID-19 and the Promotion of Digital Competences in Education
Maria José Sá, Sandro Serpa
Horizon Research Publishing
Pandemia spowodowana pojawieniem się wirusa COVID-19 zmieniła życie społeczne, gospodarcze i kulturalne oraz sposób funkcjonowania ludzi na całym świecie. Konsekwencje jakie będą z tego wynikały w przyszłości są na obecną chwilę trudne do oszacowania. Sytuacja pandemiczna wpływa na regularne funkcjonowanie placówek oświatowych na wszystkich etapach edukacyjnych na całym świecie, a ich tymczasowe z...
Teaching in times of COVID-19. Challenges and opportunities for digital teaching
Daniel Tolks, Sylvia Kaap-Fröhlich, Sebastian Kuhn
Gesellschaft für Medizinische Ausbildung
Wirus z jakim przyszło współcześnie walczyć światu z jednej strony spowolnił procesy gospodarcze i życie ludzi, z drugiej wymusił dynamiczną zmianę sposobu funkcjonowania gospodarek światowych i obywateli. Zamknięcie wielu przestrzeni życia społeczno-gospodarczego takich jak instytucje, zakłady pracy, szkoły stworzyło konieczność przeniesienia tych obszarów działalności do przestrzeni wirtualnej, ...
Invited Talk on "Reinventing education in digital world during COVID-19"
Gunjan Jain
Sharda University
Współczesna edukacja wkroczyła w nową erę. Pandemia wywołana pojawieniem się wirusa COVID-19 zmieniła formę, w jakiej do niedawna realizowany był proces kształcenia. W prezentacji dokonano analizy wyzwań z jakimi mierzy się system oświaty w czasie pandemii. Omówiono założenia tradycyjnego systemu nabywania wiedzy, wskazano różnice jakie wynikają z przeniesienia edukacji do przestrzeni wirtualnej o...
Integration of ICTS and Digital Skills in Times of the Pandemic Covid-19
Jose Antonio Manco-Chavez, Yrene Cecilia Uribe-Hernandez, Roberto Buendia-Aparcana, Jacinto Joaquin Vertiz-Osores, Sandy Dorian Isla Alcoser, Raul Alberto Rengifo-Lozano
Sciedu Press
Pandemia wywołana pojawieniem się wirusa COVID-19 otworzyła nowy rozdział w edukacji. Wymusiła zmianę tradycyjnej formy kształcenia i przeniesienie aktywności szkolnej do przestrzeni wirtualnej. Trudno na obecną chwilę ocenić skutki jakie będzie miała w przyszłości ta zmiana. Jedni upatrują w niej szanse inni widzą wiele zagrożeń i obawiają się o przyszłość młodych i ich poziom przygotowania do ży...
Digital Transformation in Education during COVID–19: a Case Study
Transformacja cyfrowa zmienia codzienne życie człowieka, wpływa na sposób funkcjonowania, pracę, naukę i rozrywkę. Nowoczesne narzędzia technologii stały się narzędziami codziennego użytku, które pomagają w realizacji codziennych zadań. Dynamika z jaką wkraczamy w cyfrową rzeczywistość sprawiła, że konieczne stało się szukanie strategii umożliwiających integrację cyfrowych rozwiązań z tradycyjnymi...
Learning in a Pandemic: Closing the digital skills gap during COVID-19
Chrystalla Kapetaniou
Nesta
Pandemia, z którą mierzy się dziś niemal cały świat wprowadziła wiele zamieszania w gospodarkach krajów i codziennym życiu obywateli. Izolacja społeczeństwa stała się koniecznością i faktem, przed którym stanęli niemal wszyscy ludzie. Zamknięcie szkół, instytucji, zakładów pracy i miejsc rekreacji wymusiło potrzebę dopasowania się do zmian i przeniesienia wielu aktywności do przestrzeni wirtualnej...
Nauczanie zdalne. Oswojenie (nie)znanego. Wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe
Joanna Mazur
DELab UW
Nauczanie zdalne w czasach pandemii to ogromne wyzwanie z jakim mierzy się system oświaty na wszystkich etapach nauczania. Wszyscy zaangażowani w proces nabywania i przekazywania wiedzy stanęli przez koniecznością zmiany środowiska uczenia się i nauczania. Przeniesienie działalności edukacyjnej z tradycyjnej sali lekcyjnej do przestrzeni wirtualnej nie było łatwym zadaniem. W publikowanym raporcie...
COVID-19 and the State of K–12 Schools
Melissa Diliberti, Julia H. Kaufman, Gerald P. Hunter, David Grant, Laura S. Hamilton, Heather L. Schwartz, Claude Messan Setodji, Joshua Snoke, Christopher J. Young
RAND Corporation
Marzec 2020 przyniósł niespodziewane i duże zmiany w systemie edukacji w niemal wszystkich krajach. Zamkniecie szkół powodowane względami bezpieczeństwa społecznego, warunkowane dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 zmusiło do przeniesienia działalności edukacyjnej z tradycyjnej przestrzeni szkolnej do przestrzeni wirtualnej. Nauczanie zdalne stało się faktem, z którym musieli zmierz...
Practical Family Challenges of Remote Schooling during COVID-19 Pandemic in Finland
Jonna Häkkilä, Matilda Kalving, Ashley Colley, Mari Karhu
Association for Computing Machinery
Pandemia wywołana dynamicznie rozprzestrzeniającym się wirusem Cocid-19 wprowadziła dużo zmian w życiu ludzi i funkcjonowaniu gospodarek wielu krajów. Jednym z wyzwań było zamknięcie placówek oświatowych i wprowadzenie zdalnej formy realizacji procesu kształcenia. Nauczanie online stało się faktem, z którym musieli zmierzyć się nauczyciele, rodzice i uczniowie oraz specjaliści IT, którzy wdrażali ...
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania...
Pandemia, z którą boryka się świat w związku z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 wprowadziła duże zamieszanie w sposobie funkcjonowania gospodarek i życiu obywateli. Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało rozporządzenie „w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i z...