Living and working in Europe 2020
Pandemia wywołała duże zamieszanie w działaniu gospodarek, sposobie funkcjonowania państw i codziennym życiu obywateli. Dla jednych Covid-19 otworzył nowe możliwości rozwoju inni musieli zmierzyć się z trudnościami, które prowadziły do załamania gospodarczego i finansowego. W publikacji podjęto próbę oceny doświadczeń związanych z sytuacją pandemiczną i dokonano analizy wpływu pandemii na życie i ...
High-Tech skills industry: Increasing EU’s talent pool and promoting the highest quality standards in support of digital transformation
Cyfryzacja gospodarki zmienia sposób funkcjonowania przedsiębiorstw, które muszą dopasować sposób funkcjonowania do potrzeb związanych z pojawianiem się nowych trendów technologicznych. Problemy pojawiają się zarówno w zakresie dostosowania narzędzi do potrzeb jak i przygotowania ludzi do pełnienia nowych funkcji i zmiany sposobu pracy. Adaptacja wymaga nakładu środków i czasu. W publikacji dokona...
Skills for industry curriculum guidelines 4.0. Future-proof education and training for manufacturing in Europe : final report
Rewolucja cyfrowa wyznacza trendy na rynkach, dużym wyzwaniem jest wiec kształcenie kompetencji cyfrowych, które umożliwią współdziałanie człowieka z technologią w zmieniającym się cyfrowo świecie. Potrzeba wysoko wykwalifikowanych specjalistów produkcyjnych, którzy już dziś będą mogli rozwiązać problemy jutra. W publikacji omówiono najnowsze trendy technologiczne, wskazano kluczowe potrzeby w zak...
Skills for industry fostering new services and jobs creation. Interim report
Rozwój nowoczesnych technologii otworzył nowe możliwości w wielu obszarach społeczno-gospodarczych a dynamiczne wdrażanie innowacji technologicznych zmieniło rynek pracy i nauki. Kształcenie kompetencji cyfrowych stało się nieodzownym elementem procesu kształcenia a poziom umiejętności determinuje dziś jakość i sposób życia. W publikowanym raporcie omówiono wpływ innowacji na gospodarkę i polityki...
Digital organisational frameworks and IT professionalism
Technologie cyfrowe są elementem codzienności wielu ludzi. Korzystają z nich niemal wszyscy ponieważ ułatwiają pracę i wspomagają naukę. Wraz z transformacja cyfrowa zmieniły się priorytety w edukacji i kształcenie kompetencji cyfrowych stało się jednym z kluczowych zadań szkoły. Publikowany raport zawiera spostrzeżenia zebrane podczas badania. W kolejnych częściach omówiono istotne kwestie związa...
Skills for Industry Strategy. Promoting Online Training Opportunities for the Workforce in Europe. FINAL REPORT
Nowoczesne technologie zmieniają rynki pracy i sposób życia człowieka. Wraz z technopolizacją kolejnych obszarów, w których funkcjonuje człowiek zmienia się zapotrzebowanie na umiejętności, umożliwiające aktywne uczestnictwo w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Duże zmiany zaobserwować można na rynku pracy, na którym pojawia się systematycznie zapotrzebowanie na nowe cyfrowe umiejętności. W ...
Skills for Smart Industrial Specialisation and Digital Transformation. Final Report
Wraz z rozwojem cywilizacyjnym zmienia się zapotrzebowanie na nowe umiejętności. Zawody związane z branżą IT zyskują na popularności a technopolizacja sprawia, że rośnie zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie. Konkurencyjność przemysłu w dużej mierze zależy od wiedzy, kompetencji i kreatywności pracowników, dlatego wszelkie niedobory i luki w umiejętnościach w połączeniu z niedopasowanie...
Learning Ecosystems: An Emerging Praxis For The Future Of Education
Edukacja stanowi niezwykle ważny element życia człowieka. Towarzyszy każdemu od wczesnego dzieciństwa do późnych lat. Każdy kto chce nadążyć za zmianami cywilizacyjnymi poprzez edukację dopasowuje swoje umiejętności do zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji omówiono złożone i współzależne wyzwania środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i kulturowe, przed którymi stoi ludzkość. Analiza raportu...
Thinking Now - Critical, Creative and Digital
Współczesny rynek pracy mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja i automatyzacja. Dynamika zmian jest duża i konieczne jest podejmowanie działań skoncentrowanych na rozwój i doskonalenie kompetencji umożliwiających szybkie dopasowanie się pracownika do wymagań rynku pracy i potrzeb społeczno-gospodarczych. W trudnej sytuacji znajdują się obywatele Południowej Australii, którzy stoją...
Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? Jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji?
Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania szkół. Przez wiele miesięcy zarówno uczniowie, nauczyciele jak i rodzice zmuszeni byli do realizowania obowiązku szkolnego w zmienionej covidowo rzeczywistości. W publikowanym raporcie przedstawiono wyniki badania przeprowadzonego wśród nauczycieli i uczniów w pierwszych dniach po powrocie do szkoły. Raport składa się z trzech części, w których dokonano anal...