Czym jest STEAM?
Artur Krawczyk, Oktawia Gorzeńska
Projekt Zmiana
System oświaty ewoluuje, dopasowuje metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Autorzy „Projektu Zmiana” w ramach cyklicznych spotkań podejmują tematy dotyczące współczesnej szkoły i zmian jakie w niej zachodzą. Publikowany materiał wyjaśnia czym jest STEAM, narzędzie, które we współczesnym systemie oświaty umożliwia zdobywanie wiedzy i umiejętności w atrakcyjny d...
Monitoring źródeł spoza UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości
Paweł Strojny, Michał Lewandowski, Piotr Kryjom
Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości
Niniejszy raport jest kolejną publikacją dotyczącą monitoringu źródeł międzynarodowych w zakresie kompetencji przyszłości. Materiał opracowany przez Platformę Przemysłu Przyszłości pokazuje kierunki zmian jakie zachodzą na rynkach pracy w krajach leżących poza wspólnotą UE. W raporcie dokonano analizy tendencji zmian jakie zachodzą na rynkach pracy, wskazano grupy zawodów, które dotykać będą nadch...
Uczniowskie Laboratoria Informatyczne. Cyberprzestrzeń: wyprawa do wnętrza netu.
Krzysztof Głomb, Anna Michniuk, Artur Krawczyk, Jan Bielaszka, Roman Dwulit, Grzegorz Foltak, Maria Kaliszan-Kaźmierczak, Marcin Mechla, Konrad Mleczko, Łukasz Mroziński, Zbigniew Nowak, Anna Skiendziel
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu
Nowoczesne technologie są współcześnie nieodłącznym elementem codzienności a wraz z rozwojem cywilizacyjnym zmieniają się potrzeby w zakresie kompetencji priorytetowych współcześnie. Dziś w dobie ekspansji cyfrowej umiejętności cyfrowe stały się umiejętnościami kluczowymi, które umożliwiają aktywne uczestnictwo człowieka w życiu społeczno-gospodarczym. Publikowany poradnik dydaktyczny dla nauczyci...
Wnioski dla pracy szkół płynące z badań oświatowych realizowanych podczas pandemii
Beata Kossakowska, Elżbieta Tołwińska-Królikowska
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
Edukacja jest ważnym elementem życia każdego człowieka. Dziś w dobie cyfryzacji i dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych zarówno placówki oświatowe jak i osoby z nimi związane – dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice mierzą się z wieloma wyzwaniami. Poziom kompetencji ludzi często odbiega niosą zmiany. Problem związany z pojawieniem się pandemii COVID-19 pokazał z jak dużymi deficytami w...
STEAM w klasie. Jak to zrobić?
Artur Krawczyk, Oktawia Gorzeńska
Projekt Zmiana
Edukacja jest stałym i ważnym elementem życia każdego człowieka a rozważania na jej temat podejmują zarówno praktycy jak i laicy w dziedzinie. Autorzy „Projektu Zmiana” w ramach cyklicznych spotkań poruszają tematy związane z systemem oświaty, współczesną szkołą i problematyką powiązaną z dydaktyką. W publikowanych podcastach zainteresowani mogą znaleźć zarówno ciekawe informacje dotyczące edukacj...
Skills Requirements Across Task-Content Groups in Poland – What On-Line Job Offers Tell Us?
Lukasz Arendt, Ewa Gałecka-Burdziak, Fernando Nuñez, Robert Pater, Carlos Usabiaga
Elsevier Ltd.
Rynek pracy zmienia się ponieważ systematycznie zmienia się sytuacja gospodarcza kraju i potrzeby związane z kompetencjami pracowników. W publikacji dokonano analizy ogłoszeń on-line publikowanych w latach 2017-2019 na wybranych portalach pracy w Polsce. Wyniki obrazują potrzeby rynku i wskazują tendencje zmian. Autorzy wskazali zmiany jakie zachodzą w strukturze zawodowej i zobrazowali kompetencj...
Monitoring źródeł UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości
Ziemowit Socha, Anna Nikowska
Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości
Nowoczesne technologie cyfrowe i informacyjne zmieniają świat. Rozwój narzędzi wyznacza trendy na rynkach gospodarczych a tradycyjne modele biznesowe ewoluują zmieniając formy organizacyjne i metody pracy. Publikowany raport opracowany w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości zawiera przegląd strategii, inicjatyw i programów europejskich dotyczących umiejętności, kompetencji i kwalifika...
Monitoring źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości
Ziemowit Socha, Przemysław Wojdyła
Fundacja Patforma Przemysłu Przyszłości
Żyjemy w czasach zmian, w których integracja nowoczesnych narzędzi do gospodarki i codziennego życia ma poprawiać komfort życia i pracy ludzi. Publikacja dotyczy monitoringu źródeł krajowych w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości. Niniejszy raport powstał w ramach prac Obserwatorium Kompetencji Przyszłości powołanego przez Platformę Przemysłu Przyszłości. Materiał zawiera definicje klucz...
Blueprint for a 100% Digitally Included UK. For a post-COVID-19 economy
Good Things Foundation
Good Things Foundation
Nowoczesne technologie stały się elementem codzienności a narzędzia cyfrowe od lat ułatwiają i usprawniają wykonywanie wielu codziennych czynności. Nikt nie zakładał, że świat będzie w dobie cyfrowej będzie mierzył się z pandemią, która nagle i niespodziewanie zmieni życie ludzi i funkcjonowanie gospodarek. Sytuacja pandemiczna pokazała jak w rzeczywistości kształtuje się poziom kompetencji cyfro...
Poradnik dydaktyczny dla nauczycieli prowadzących zajęcia pozalekcyjne w ramach Projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020
Violetta Julkowska, Katarzyna Moskiewicz
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu
Projekt Cyfrowa Szkoła Wielkopolska 2020 był realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Projekt miał na celu podnoszenie kompetencji nauczycieli i uczniów wielkopolskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Publikowany poradnik opracowany w ramach projektu jest skierowany do nauczycieli prowadzących zajęcia pozalekcyjne. W pierwszej części publika...