The image of the transformation of learning brought by “1 device for 1 student with a high-speed network”
MEXT Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology - Japan
Edukacja zdalna jest dziś elementem procesu kształcenia i umożliwia realizację nauki w sposób nieograniczony miejscem i czasem. W materiale wskazano zalety korzystania z możliwości jakie niesie nieograniczony dostęp do sieci w dydaktyce i poddano propozycje, które mogą wesprzeć system oświaty, zindywidualizować nauczanie, dopasować program do potrzeb i możliwości, rozbudzić zainteresowanie ucznia ...
Postawy nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19
Komitet Nauk Pedagogicznych PAN
Edukacja stoi dziś przed wieloma wyzwaniami, które pojawiły się wraz z pandemią wywołaną szybkim rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Publikowany raport zawiera wyniki badań prowadzonych wśród nauczycieli wychowania przedszkolnego, którzy realizowali program kształcenia za pośrednictwem nowoczesnych technologii cyfrowych. W materiale dokonano analizy postaw nauczycieli, którzy z dnia na dzi...
Young people's experiences with sexual messages online: Prevalence, types of sexting and emotional responses
Elisabeth Staksrud, Monica Barbovschi, Niamh Ni Bhroin, Despina Chronaki, Lana Ciboci, Lorleen Farrugia, Mary-Anne Lauri, Anna Ševčíková, Liza Tsaliki, Anca-Maria Velicu
University of Oslo
Internet to otwarte źródło informacji zarówno tej użytecznej i potrzebnej jak i bezużytecznej czy wręcz szkodliwej a nawet niebezpiecznej. Publikowany raport zawiera informacje dotyczące doświadczeń jakie deklarują młodzi użytkownicy sieci w kwestii dostępu do treści o charakterze seksualnym. W materiale dokonano analizy wielu aspektów związanych z nieobyczajnymi praktykami jakie podejmują młodzi ...
Smartphone addiction, daily interruptions and self-reported productivity
Éilish Duke, Christian Montag
Elsevier Ltd.
Nowoczesne technologie są elementem zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Rozwój narzędzi cyfrowych narzuca nowe trendy w komunikacji, która zmienia formę z tradycyjnej na cyfrową. Znakiem rozpoznawczym zmian jakie niesie cyfryzacja jest smartfon, który stał się narzędziem codziennego użytku, bez którego trudno często sobie wyobrazić możliwość funkcjonowania. Posiadanie mobilnego, kieszonkowego...
Ocena stosowania rozwiązań e-learningowych na poziomie szkoły wyższej
Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej
W dobie pandemii e-learning stał się jedną z najpopularniejszych form kształcenia. Nauczanie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii otworzyło nowe możliwości edukacyjne, dzięki narzędziom cyfrowym proces dydaktyczny mógł trwać nieprzerwanie. Z problemami jakie pojawiły się wraz ze zmianą formy pracy dydaktycznej borykały się zarówno instytucje jak i wszyscy pracownicy, uczniowie i studenci. Pub...
Living and working in Europe 2020
Pandemia wywołała duże zamieszanie w działaniu gospodarek, sposobie funkcjonowania państw i codziennym życiu obywateli. Dla jednych Covid-19 otworzył nowe możliwości rozwoju inni musieli zmierzyć się z trudnościami, które prowadziły do załamania gospodarczego i finansowego. W publikacji podjęto próbę oceny doświadczeń związanych z sytuacją pandemiczną i dokonano analizy wpływu pandemii na życie i ...
Jak aktywizować uczniów – metoda projektu edukacyjnego
Kształcenie jest procesem, który wielu przysparza problemów. Mozolne, systematyczne dochodzenie do wiedzy i umiejętności wymaga cierpliwości, zaangażowania i wsparcia. W publikowanym artykule podjęto rozważania na temat motywowania uczniów i angażowania w działania, które przyczynią się do wspierania procesu kształcenia i będą stanowić wsparcie w dążeniu do osiągania indywidualnych sukcesów edukac...
Cyfrowe wędrówki. Autorski program nauczania informatyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii wprowadził zmiany w systemie oświaty. Dziś edukacja w zakresie nowoczesnych technologii jest stałym elementem programu dydaktycznego i wchodzi w skład programu nauczania. Proponowana publikacja jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W dokumencie zawarto wytyczne, które pomogą nauczycielom w przygotowaniu programu nauczania info...
High-Tech skills industry: Increasing EU’s talent pool and promoting the highest quality standards in support of digital transformation
Tobias Hüsing, Niels van der Linden, Co Siebes, Werner Korte, Marianne Kolding
Biuro Publikacji Komisji Europejskiej
Cyfryzacja gospodarki zmienia sposób funkcjonowania przedsiębiorstw, które muszą dopasować sposób funkcjonowania do potrzeb związanych z pojawianiem się nowych trendów technologicznych. Problemy pojawiają się zarówno w zakresie dostosowania narzędzi do potrzeb jak i przygotowania ludzi do pełnienia nowych funkcji i zmiany sposobu pracy. Adaptacja wymaga nakładu środków i czasu. W publikacji dokona...
Skills for Industry. Online Training. Promoting Opportunities for the Workforce in Europe
Kristina Dervojeda, Naveen Srivatsav, Marte Andresen, Anton Koonstra, Serge Ravet
Biuro Publikacji Komisji Europejskiej
Zmiany narzucone przez dynamiczny rozwój technologii i cyfryzację dotykają współcześnie niemal wszystkich. Zmiany zachodzą w przedsiębiorstwach, systemie oświaty i w codziennym życiu obywateli a adaptacja środowiska do nowoczesnych trendów przysparza wielu problemów. W publikacji dokonano analizy potrzeb jakie niesie robotyzacja i wskazano umiejętności kluczowe umożliwiające dopasowanie się do zmi...