Wykorzystanie technologii informacyjno–komunikacyjnych w edukacji biologicznej
Technologie komunikacyjno-informacyjne są dziś obecne w życiu niemal każdego człowieka. Trudno wyobrazić sobie życia bez dostępu do nich. Stały się elementem codziennej rzeczywistości współczesnego człowieka. Ekspansja technologii nie ominęła również obszaru edukacyjnego. Łatwy i szybki dostęp do informacji i wiedzy zmienił sposób nauczania i uczenia się, wpłynął zasadniczo na efektywność procesu ...
Aktywna edukacja Moduł V - materiał dodatkowy II. Pakiet narzędzi TIK na zajęcia pozalekcyjne
Nowoczesne technologie otwierają przed użytkownikami wiele możliwości. Są wykorzystywane w wielu obszarach aktywności człowieka i dostosowane do jego potrzeb, oczekiwań, umiejętności i wieku. W prezentowanym materiale wskazano narzędzia technologii komunikacyjno - informacyjnej wspierające aktywności pedagogiczne podejmowane na zajęciach pozalekcyjnych. W kolejnych modułach wskazano narzędzia przy...
Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki
Przed współczesną szkołą stoi dziś wiele wyzwań. Ma za zadanie przygotować młodego człowieka do świadomego, uczestnictwa w zmieniającej się rzeczywistości, ma nauczyć myślenia komputacyjnego i stworzyć warunki umożliwiające poznawanie i doświadczanie. Prezentowana publikacja powstała w oparciu o materiały przygotowane i realizowane przez nauczycieli praktyków w ramach prowadzonych przez nich zajęć...
Plan pracy z TIK w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Pruszkowie
Technologie informacyjno-komunikacyjne stały się współcześnie elementem wspierającym działania nauczyciela mające na celu podnoszenie jakości i efektywności kształcenia na każdym etapie edukacji. Stały się narzędziem dydaktycznym, które nie tylko usprawnia proces kształcenia ale również często uatrakcyjnia zajęcia pobudzając ucznia do aktywności i zachęcając do podejmowania działań pozwalających n...
Aktywna edukacja Moduł IV dla Nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej... TIK na zajęciach przedmiotowych. Dobre praktyki
Małgorzata Ostrowska
Ośrodek Rozwoju Edukacji, Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
Program „ Aktywna edukacja” ma na celu wyposażenie dyrektorów i nauczycieli placówek edukacyjnych w wiedzę i umiejętności wprowadzania TIK do procesu nauczania tak, aby przyczynić się do poprawy jakości kształcenia i wspierania uczniów w procesie dochodzenia do wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi dydaktycznych. W prezentowanym materiale wskazano różne modele wykorzystywania T...
Programowanie z eTwinning
Zmieniająca się cyfrowo rzeczywistość wymaga umiejętności ciągłego, systematycznego dostosowywania się do panujących realiów. Kompetencje w zakresie TIK stały się jednymi z kluczowych we współczesnym świecie. Już od wczesnych lat dziecięcych przygotowuje się człowieka do edukacji całożyciowej, która umożliwi sprawne funkcjonowanie w zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji dokonano prezentacj...
Using the Technology of Today, in the Classroom Today
Współczesny nauczyciel stoi przez ogromnym wyzwaniem. W dobie postępu technologicznego musi dostosować środowisko edukacyjne do potrzeb ucznia funkcjonującego w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Zadanie to jest niezwykle trudne ponieważ nauczyciele zazwyczaj sami muszą zdobywać na bieżąco kompetencje zakresie TIK. W publikacji podjęto rozważania dotyczące możliwości jakie gry, symulacje i t...
Interaktywne tablice w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Nowoczesne narzędzia technologii cyfrowych są dziś coraz częściej narzędziami dydaktycznymi wykorzystywanymi na co dzień w edukacji. Współczesna szkoła wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości i dopasowuje poziom sprzętu i umiejętności kadry pedagogicznej do wymagań, jakie ekspansja cyfrowych technologii przed nią postawiła. Jak wskazują wyniki prowadzonych sukcesywn...
Tiki dla metodyki, czyli narzędzia cyfrowe w szkole podstawowej
Cyfrowe technologie są stałym elementem współczesnej rzeczywistości. Towarzyszą człowiekowi od wczesnych lat dziecięcych, współtworząc środowisko w jakim funkcjonuje. Kształcenie podnoszenie i doskonalenie kompetencji związanych ze świadomym, refleksyjnym wykorzystaniem technologii w codziennym życiu jest priorytetem współczesnej edukacji. W publikacji dokonano prezentacji projektu realizowanego w...
Metody aktywizujące w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna jest niezwykle ważna pod wieloma względami. To czas, kiedy dziecko zaczyna kształtować kompetencje niezbędne w przyszłości. Wychodzi poza krąg rodziny i zaczyna nawiązywać relacje interpersonalne z innymi członkami społeczności. Rola nauczycieli na tym etapie rozwoju ma duże znaczenie, ponieważ w tym wieku buduje się fundament pod przyszłe zmagania z nauką, p...