Biblioteka Cyfrowa

Wykorzystanie technologii informacyjno–komunikacyjnych w edukacji biologicznejopis dobrej praktyki

Wykorzystanie technologii informacyjno–komunikacyjnych w edukacji biologicznej

Technologie komunikacyjno-informacyjne są dziś obecne w życiu niemal każdego człowieka. Trudno wyobrazić sobie życia bez dostępu do nich. Stały się elementem codziennej rzeczywistości współczesnego człowieka. Ekspansja technologii nie ominęła również obszaru edukacyjnego. Łatwy i szybki dostęp do informacji i wiedzy zmienił sposób nauczania i uczenia się, wpłynął zasadniczo na efektywność procesu ...

Aktywna edukacja Moduł V - materiał dodatkowy II. Pakiet narzędzi TIK na zajęcia pozalekcyjneopis dobrej praktyki

Aktywna edukacja Moduł V - materiał dodatkowy II. Pakiet narzędzi TIK na zajęcia pozalekcyjne

Nowoczesne technologie otwierają przed użytkownikami wiele możliwości. Są wykorzystywane w wielu obszarach aktywności człowieka i dostosowane do jego potrzeb, oczekiwań, umiejętności i wieku. W prezentowanym materiale wskazano narzędzia technologii komunikacyjno - informacyjnej wspierające aktywności pedagogiczne podejmowane na zajęciach pozalekcyjnych. W kolejnych modułach wskazano narzędzia przy...

Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki

Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki

Przed współczesną szkołą stoi dziś wiele wyzwań. Ma za zadanie przygotować młodego człowieka do świadomego, uczestnictwa w zmieniającej się rzeczywistości, ma nauczyć myślenia komputacyjnego i stworzyć warunki umożliwiające poznawanie i doświadczanie. Prezentowana publikacja powstała w oparciu o materiały przygotowane i realizowane przez nauczycieli praktyków w ramach prowadzonych przez nich zajęć...

Plan pracy z TIK w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Pruszkowieopis dobrej praktyki

Plan pracy z TIK w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Pruszkowie

Technologie informacyjno-komunikacyjne stały się współcześnie elementem wspierającym działania nauczyciela mające na celu podnoszenie jakości i efektywności kształcenia na każdym etapie edukacji. Stały się narzędziem dydaktycznym, które nie tylko usprawnia proces kształcenia ale również często uatrakcyjnia zajęcia pobudzając ucznia do aktywności i zachęcając do podejmowania działań pozwalających n...

Aktywna edukacja Moduł IV dla Nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej... TIK na zajęciach przedmiotowych. Dobre praktykiopis dobrej praktyki

Aktywna edukacja Moduł IV dla Nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej... TIK na zajęciach przedmiotowych. Dobre praktyki

Małgorzata Ostrowska

Ośrodek Rozwoju Edukacji, Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej

Program „ Aktywna edukacja” ma na celu wyposażenie dyrektorów i nauczycieli placówek edukacyjnych w wiedzę i umiejętności wprowadzania TIK do procesu nauczania tak, aby przyczynić się do poprawy jakości kształcenia i wspierania uczniów w procesie dochodzenia do wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi dydaktycznych. W prezentowanym materiale wskazano różne modele wykorzystywania T...

Programowanie z eTwinningopis dobrej praktyki

Programowanie z eTwinning

Zmieniająca się cyfrowo rzeczywistość wymaga umiejętności ciągłego, systematycznego dostosowywania się do panujących realiów. Kompetencje w zakresie TIK stały się jednymi z kluczowych we współczesnym świecie. Już od wczesnych lat dziecięcych przygotowuje się człowieka do edukacji całożyciowej, która umożliwi sprawne funkcjonowanie w zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji dokonano prezentacj...

Using the Technology of Today, in the Classroom Todayopis dobrej praktyki

Using the Technology of Today, in the Classroom Today

Współczesny nauczyciel stoi przez ogromnym wyzwaniem. W dobie postępu technologicznego musi dostosować środowisko edukacyjne do potrzeb ucznia funkcjonującego w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Zadanie to jest niezwykle trudne ponieważ nauczyciele zazwyczaj sami muszą zdobywać na bieżąco kompetencje zakresie TIK. W publikacji podjęto rozważania dotyczące możliwości jakie gry, symulacje i t...

Interaktywne tablice w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnejopis dobrej praktyki

Interaktywne tablice w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Nowoczesne narzędzia technologii cyfrowych są dziś coraz częściej narzędziami dydaktycznymi wykorzystywanymi na co dzień w edukacji. Współczesna szkoła wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości i dopasowuje poziom sprzętu i umiejętności kadry pedagogicznej do wymagań, jakie ekspansja cyfrowych technologii przed nią postawiła. Jak wskazują wyniki prowadzonych sukcesywn...

Tiki dla metodyki, czyli narzędzia cyfrowe w szkole podstawowejopis dobrej praktyki

Tiki dla metodyki, czyli narzędzia cyfrowe w szkole podstawowej

Cyfrowe technologie są stałym elementem współczesnej rzeczywistości. Towarzyszą człowiekowi od wczesnych lat dziecięcych, współtworząc środowisko w jakim funkcjonuje. Kształcenie podnoszenie i doskonalenie kompetencji związanych ze świadomym, refleksyjnym wykorzystaniem technologii w codziennym życiu jest priorytetem współczesnej edukacji. W publikacji dokonano prezentacji projektu realizowanego w...

Metody aktywizujące w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnejopis dobrej praktyki

Metody aktywizujące w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna jest niezwykle ważna pod wieloma względami. To czas, kiedy dziecko zaczyna kształtować kompetencje niezbędne w przyszłości. Wychodzi poza krąg rodziny i zaczyna nawiązywać relacje interpersonalne z innymi członkami społeczności. Rola nauczycieli na tym etapie rozwoju ma duże znaczenie, ponieważ w tym wieku buduje się fundament pod przyszłe zmagania z nauką, p...