Young people's experiences with sexual messages online: Prevalence, types of sexting and emotional responses
Internet to otwarte źródło informacji zarówno tej użytecznej i potrzebnej jak i bezużytecznej czy wręcz szkodliwej a nawet niebezpiecznej. Publikowany raport zawiera informacje dotyczące doświadczeń jakie deklarują młodzi użytkownicy sieci w kwestii dostępu do treści o charakterze seksualnym. W materiale dokonano analizy wielu aspektów związanych z nieobyczajnymi praktykami jakie podejmują młodzi ...
Druk 3d. Podręcznik do warsztatów praktycznych
Rozwój nowoczesnych technologii wprowadza nowe trendy, które są w szybkim tempie adaptowane na potrzeby rynku. Publikowany podręcznik, opracowany w ramach projektu 3d FOR VET - strategiczne partnerstwo dla rozwoju kompetencji w obszarze technologii 3d, ma za zadanie wspomóc nauczycieli i ośrodki kształcenia i szkolenia zawodowego w procesie edukacyjnym. Zawiera wytyczne i przykłady praktycznych ćw...
Metoda projektów a nowoczesne środki techniczne (multimedia) w edukacji historycznej
Nowoczesne technologie znalazły swoje miejsce w systemie oświaty i stanowią uzupełnienie dla tradycyjnych narzędzi dydaktycznych. Innowacje są dziś elementem procesu kształcenia i nadają nowy kierunek w szkolnictwie. W publikacji omówiono proces wdrażania innowacji, w tym metody projektów, do tradycyjnego systemu kształcenia. Autorzy wskazali możliwości jakie niesie wprowadzenie i wykorzystanie no...
Współpraca. Wokół kompetencji przyszłości
Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii zmienił sposób funkcjonowania człowieka. Dążenie do rozwoju kompetencji cyfrowych stało się priorytetowym zadaniem edukacji i nadrzędnym celem wielu ludzi. Publikowany materiał zawiera odpowiedzi na wiele pytań dotyczących nowych trendów edukacyjnych i wyzwań związanych z koniecznością dopasowywania umiejętności do potrzeb zmieniającego się cyfrowo świata...
Uczę Nowocześnie nr 2 luty/marzec 2012
„Uczę nowocześnie” to dwumiesięcznik wydawany w elektronicznej formie, w którym poruszane są tematy związane z edukacją, systemem oświaty, szkolnictwem i procesem kształcenia, realizowanym w nowoczesnej formie z wykorzystaniem nowych narzędzi i technologii w pracy dydaktycznej. W publikowanym numerze poruszono zagadnienia dotyczące metody projektów jako efektywnej formy kształcenia, omówiono podst...
Praca metodą projektu. Materiały szkoleniowe
Metoda projektu jest jedną z metod kształcenia, która w swoich strategiach kładzie duży nacisk na aktywizację ucznia w procesie nabywania wiedzy i umiejętności. Publikowane materiały szkoleniowe zawierają wiele cennych informacji dotyczących wdrażania metody projektu do dydaktyki, pokazują możliwości wykorzystania metody w praktyce i sposób planowania pracy, która ma przynieść zamierzone efekty ed...
Projekt edukacyjny w ośmiu krokach. Miniporadnik dla nauczycieli. Jakie życiowe kompetencje pomaga kształtować praca metodą projektu?
Praca metodą projektu jest coraz chętniej wykorzystywana w procesie kształcenia. Po to innowacyjne narzędzie sięga coraz szersze grono pedagogów, którzy chcą w aktywny sposób włączyć uczniów w proces zdobywania wiedzy i umiejętności. Publikowany poradnik zawiera praktyczne wskazówki i przykłady projektów realizowanych w rożnych szkołach w Polsce. W materiale omówiono założenia metody projektu, zal...
EdTech i nowe technologie w branży edukacji. Krajobraz branży, trendy, historie sukcesu. Raport 2021
Edukacja wychodzi naprzeciw nowym trendom i dopasowuje proces dydaktyczny do oczekiwań jakie niesie nowa, cyfrowa rzeczywistość. Dynamiczna ekspansja nowoczesnych technologii zmienia sposób podejścia do nauczania a nowoczesne technologie uzupełniają tradycyjne narzędzia dydaktyczne i poprzez innowacje uatrakcyjniają kształcenie i żmudną drogę dochodzenia do wiedzy i umiejętności. W raporcie „EdTec...
Przestrzeń, w której dobrze się uczy. Jak to osiągnąć w naszej szkole?
Szkoła to miejsce, które od najmłodszych lat uczy i wspomaga wychowanie. Każde dziecko spędza w niej dużą część swojego codziennego dnia, powinna więc być miejscem przyjaznym uczniowi. Jak stworzyć przestrzeń dopasowaną do indywidualnych potrzeb każdego ucznia? W publikacji omówiono kwestie związane rolą edukacji w procesie nabywania wiedzy i umiejętności, dokonano analizy przygotowania placówek d...
Metoda projektów jako metoda dydaktyczna : materiały pomocnicze dla nauczycieli
Szkoła jest miejscem, w którym zachodzi proces dydaktyczny przygotowujący młodych ludzi do aktywnego, pełnego życia w przyszłości. Nauczyciele stosują wiele metod, które mają umożliwić zdobywanie wiedzy i umiejętności na miarę potrzeb. W publikacji omówiono jedną z metod nauczania - metodę projektów, która aktywizuje uczniów do samodzielnej realizacji zadań wyznaczonych przez nauczyciela. Pozwala ...