Biblioteka Cyfrowa

Praca metodą projektu

Praca metodą projektu

Metoda projektu to jedna z metod nauczania, która aktywizuje uczniów do poszukiwania i samodzielnego rozwiązywania zadań przygotowanych przez nauczyciela. W publikacji przybliżono założenia pracy metodą projektu, wskazano cechy, które ją charakteryzują i określono fazy pracy, które pozwalają efektywnie realizować proces dydaktyczny przy zastosowaniu tej metody.

Ocena stosowania rozwiązań e-learningowych na poziomie szkoły wyższej

Ocena stosowania rozwiązań e-learningowych na poziomie szkoły wyższej

W dobie pandemii e-learning stał się jedną z najpopularniejszych form kształcenia. Nauczanie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii otworzyło nowe możliwości edukacyjne, dzięki narzędziom cyfrowym proces dydaktyczny mógł trwać nieprzerwanie. Z problemami jakie pojawiły się wraz ze zmianą formy pracy dydaktycznej borykały się zarówno instytucje jak i wszyscy pracownicy, uczniowie i studenci. Pub...

Kompetencje  cyfrowe  w instytucjach kultury

Kompetencje cyfrowe w instytucjach kultury

Wraz z rozwojem technologii i dynamiczną ekspansją nowoczesnych narzędzi w codzienne życie człowieka kompetencje cyfrowe stały się jednymi z kluczowych umiejętności, które determinują jakość i poziom życia. Są elementem edukacji, która coraz częściej wychodzi poza mury tradycyjnej szkoły i jest realizowana poprzez całe życie. W publikacji dokonano analizy kompetencji cyfrowych w kontekście możliwo...

Jak aktywizować uczniów  – metoda  projektu edukacyjnego

Jak aktywizować uczniów – metoda projektu edukacyjnego

Kształcenie jest procesem, który wielu przysparza problemów. Mozolne, systematyczne dochodzenie do wiedzy i umiejętności wymaga cierpliwości, zaangażowania i wsparcia. W publikowanym artykule podjęto rozważania na temat motywowania uczniów i angażowania w działania, które przyczynią się do wspierania procesu kształcenia i będą stanowić wsparcie w dążeniu do osiągania indywidualnych sukcesów edukac...

Cyfrowe wędrówki. Autorski program nauczania informatyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej.

Cyfrowe wędrówki. Autorski program nauczania informatyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej.

Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii wprowadził zmiany w systemie oświaty. Dziś edukacja w zakresie nowoczesnych technologii jest stałym elementem programu dydaktycznego i wchodzi w skład programu nauczania. Proponowana publikacja jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W dokumencie zawarto wytyczne, które pomogą nauczycielom w przygotowaniu programu nauczania info...

Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnym

Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnym

Dynamiczna ekspansja technologii wprowadza systematycznie zmiany w sposobie funkcjonowania. Wraz z rozwojem narzędzi cyfrowych zmienia się sposób pracy i nauki. Ta sytuacja rodzi nowe wyzwania, na które społeczeństwo musi odpowiedzieć. Początek roku 2020 i pojawienie się pandemii znacznie przyspieszyło proces adaptacji technologii w codzienne życie człowieka, ponieważ wraz ze wzrostem zachorowań p...

Skills for industry. Curriculum Guidelines 4.0. Future-proof education and training for manufacturing in Europe

Skills for industry. Curriculum Guidelines 4.0. Future-proof education and training for manufacturing in Europe

Cyfryzacja wprowadziła duże zmiany w gospodarkach i przemyśle. Stała się elementem wyznaczającym trendy technologiczne. Wraz z rozwojem technologicznym pojawiły się nowe wyzwania środowiskowe. Konieczne stało się dopasowanie umiejętności ludzkich do potrzeb jakie wnosi dynamiczna ekspansja narzędzi cyfrowych w kolejne obszary życia. W publikacji omówiono kluczowe trendy pojawiające się wraz z cyfr...

The Pact for Skills and the  Updated Industrial  Strategy

The Pact for Skills and the Updated Industrial Strategy

Kompetencje cyfrowe determinują współcześnie poziom i jakość życia ponieważ nowoczesne technologie systematycznie wkraczają w kolejne obszary życia człowieka. 7 maja 2021 roku w Porto odbył się szczyt społeczny, w ramach którego przywódcy UE omawiali ważne tematy związane między innymi z edukacją, zapewnieniem równych szans i zapobieganiem wykluczeniu, które wraz z rozwojem technologii zaczęło dot...

Learning Ecosystems: An Emerging Praxis For The Future Of Education

Learning Ecosystems: An Emerging Praxis For The Future Of Education

Edukacja stanowi niezwykle ważny element życia człowieka. Towarzyszy każdemu od wczesnego dzieciństwa do późnych lat. Każdy kto chce nadążyć za zmianami cywilizacyjnymi poprzez edukację dopasowuje swoje umiejętności do zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji omówiono złożone i współzależne wyzwania środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i kulturowe, przed którymi stoi ludzkość. Analiza raportu...

Thinking Now - Critical, Creative and Digital

Thinking Now - Critical, Creative and Digital

Współczesny rynek pracy mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja i automatyzacja. Dynamika zmian jest duża i konieczne jest podejmowanie działań skoncentrowanych na rozwój i doskonalenie kompetencji umożliwiających szybkie dopasowanie się pracownika do wymagań rynku pracy i potrzeb społeczno-gospodarczych. W trudnej sytuacji znajdują się obywatele Południowej Australii, którzy stoją...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja