Biblioteka Cyfrowa

Transformacja edukacji: Empowering the students of today to create the world of tomorrowksiążka

Transformacja edukacji: Empowering the students of today to create the world of tomorrow

Imogen Dall, Dof Dickinson, Rodney Payne, Sean Tierney

Microsoft Education

Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu.  W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie preze...

Transforming Education.  Empowering the students of today to create the world of tomorrowksiążka

Transforming Education. Empowering the students of today to create the world of tomorrow

Imogen Dall, Dof Dickinson, Rodney Payne, Sean Tierney

Microsoft Education

Współczesna edukacja mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Tempo zmian technologicznych wymaga od szkół dynamicznego rozwoju i wdrażania innowacji do tradycyjnego systemu. W publikacji dokonano analizy poziomu przygotowania polskich placówek edukacyjnych do kształcenia kompetencji cyfrowych wśród Polaków i poddano ocenie poziom umiejętności niezbędnych w przyszłości jakie prezen...

The outcomes of gaining digital skills for young people’s lives and wellbeing: A systematic evidence reviewartykuł naukowy

The outcomes of gaining digital skills for young people’s lives and wellbeing: A systematic evidence review

Giovanna Mascheroni, Sonia Livingstone, Mariya Stoilova

SAGE Publishing

Rozwój technologii cyfrowych otwiera wiele nowych możliwości i jest szansą na rozwój globalny państw i gospodarek. Systematyczna ekspansja nowoczesnych narzędzi zmienia podejście do codziennie wykonywanych czynności związanych z praca i nauką. Zmiany powodowane cyfryzacją stawiają nowe wyzwania związane z potrzebą ciągłego doskonalenia umiejętności, które umożliwią aktywne wykorzystanie dostępnych...

Education disrupted. The second year of the COVID-19 pandemic and school closuresbroszura

Education disrupted. The second year of the COVID-19 pandemic and school closures

UNICEF

Pandemia, z jaką mierzy się świat od listopada 2019 roku zmieniła szkolnictwo. Izolacja, którą narzucili rządzący w ramach ochrony przed rozprzestrzeniającym się wirusem zamknęła w domach dzieci młodzież i dorosłych. Wszyscy niemal z dnia na dzień musieli przenieść swoje codzienne aktywności do przestrzeni wirtualnej, która dla wielu stanowiła obszar nieznany, z którym wcześniej nie mieli doświadc...

Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?poradnik, opis dobrej praktyki

Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?

Rafał Lew-Starowicz, Jędrzej Witkowski

Centrum Edukacji Obywatelskiej

Szkoła dla innowatora to projekt, który wspiera placówki oświatowe w rozwijaniu kompetencji przyszłości u uczniów, nauczycieli i dyrektorów. Publikowane opracowanie zawiera rekomendacje i wnioski z projektu. W materiale znalazły się odpowiedzi na  pytanie, jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości – kompetencje proinnowacyjne (współpracę, zarządzanie sobą, rozwią...

Skuteczność samoregulacji służących ochronie dzieci w telewizji i internecieraport z badań, raport ekspercki

Skuteczność samoregulacji służących ochronie dzieci w telewizji i internecie

Agnieszka Wąsowska, Monika Trochimczuk, Rafał Świątek

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

Środki masowego przekazu są elementem kultury masowej. Mają do nich nieograniczony dostęp niemal wszyscy członkowie społeczeństwa. Grupa odbiorców jest bardzo zróżnicowana pod względem wieku, dlatego ważna jest edukacja medialna i informacyjna, która przyczynić się ma do kształtowania kompetencji umożliwiających właściwe i świadome korzystanie z dostępnych treści. Krajowa Rady Radiofonii i Telewiz...

O potrzebie edukacji medialnej w Polsceksiążka

O potrzebie edukacji medialnej w Polsce

Michał Federowicz, Sławomir Ratajski

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Polski Komitet do spraw UNESCO

Współczesna szkoła zmienia się, dopasowuje metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Dziś społeczeństwo jest w dużej mierze społeczeństwem informacyjnym, w którym duże znaczenie odgrywa dostęp do informacji, dlatego edukacja medialna i kształcenie kompetencji cyfrowych stało się ważnym elementem procesu dydaktycznego. W publikacji poruszono wiele istotnych wątków...

The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Polandartykuł naukowy

The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland

Paulina Marchlik, Kamila Wichrowska, Ewelina Zubala

Springer Nature

COVID-19 zmienił sposób funkcjonowania placówek edukacyjnych. Zmiany dotknęły zarówno nauczycieli, uczniów jak i rodziców dzieci, które z dnia na dzień stanęły przed koniecznością realizowania obowiązku szkolnego w formie zdalnej. W publikowanym artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w Polsce podczas pierwszej fali pandemii, po zamknięciu większości placówek edukacyjnych. Wyniki badania ...

List Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowejdokument

List Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej

Justyna Orłowska

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Cyfryzacja jest elementem współczesności. W Polsce systematycznie nabiera tempa i wyznacza nowe trendy jednak nadal odbiega od standardów jakie można dostrzec w innych krajach Europy. Publikowany list zawiera deklarację Pełnomocnika Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej dotyczącą przyspieszenia cyfryzacji poprzez utworzenie Laboratoriów Przyszłości, w ramach których uczniowie otrzym...

On the quality of quantitative instruments to measure digital competence in higher education: A systematic mapping studyartykuł naukowy

On the quality of quantitative instruments to measure digital competence in higher education: A systematic mapping study

Rafael Saltos Rivas, Rocío Serrano, Pavel Novoa-Hernández

plos.org

Kompetencje cyfrowe coraz częściej określane są mianem kompetencji kluczowych, umożliwiających aktywne uczestnictwo w społeczeństwie, determinujących jakość życia. Gospodarka zmienia się a trendy na światowych rynkach coraz częściej wyznaczają nowoczesne technologie, które aktywnie i dynamicznie wkraczają w kolejne obszary aktywności człowieka. Ważne jest aby umiejętności człowieka były dopasowane...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja