INNOVATION IN INITIAL TEACHER EDUCATION: EVIDENCE FROM THE ITELAB PROJECT
Opublikowano:Edukacja musi mierzyć się dziś z wieloma wyzwaniami, przed którymi stanęła nagle i niespodziewanie. Pandemia z jaką boryka się świat wymusiła wprowadzenie zmian, na które zarówno ludzie jak i instytucje nie były w pełni przygotowane. Cyfryzacja wielu obszarów życia człowieka zmieniła sposób funkcjonowania i jakość życia tych, którzy nie potrafią nadążyć za zmianami. Zmiany w sposobie funkcjonowania dotknęły również systemu oświaty. W tym dokumencie przedstawiono najważniejsze wyniki, wnioski i zalecenia z projektu ITELab (Laboratorium Edukacji Nauczycieli) (2017-2019), koordynowanego przez European Schoolnet (EUN) skierowanego do nauczycieli, przygotowujących się do roli przyszłych edukatorów. Analizie poddano sposób, w jaki kształtowane są kompetencje osób przygotowujących się do pracy nauczyciela oraz wskazano umiejętności, które mają przygotować do pracy w przyszłości i ułatwić przyszłym pedagogom wprowadzanie narzędzi cyfrowych i innowacyjnych metod nauczania w pracy zarówno stacjonarnej jak i online.
http://itelab.eun.org/documents/452109/4263479/ITELab_final+summary+report_v.5/1bf533d2-43cb-4f1d-8553-ca8040de0ed2
Roger Blamire, Dorothy Cassells
European Schoolnet
2019
Bruksela, Belgia
broszura
angielski