POLSKIE UCZELNIE W CZASIE PANDEMII
Opublikowano:Pandemia wywołana pojawieniem się i dynamicznym rozprzestrzenianiem wirusa zmieniła sposób funkcjonowania ludzi. Ograniczenia epidemiczne jakie narzucił rząd na obywateli sprawiły, że dużą część działalności, w tym edukacyjną przeniesiono do przestrzeni wirtualnej. Nauka online stała się faktem, z którym zmierzyć musieli się zarówno nauczyciele jak i uczniowie. Narzędzia technologii cyfrowej stały się narzędziami dydaktycznymi, które umożliwiły realizację procesu kształcenia. W publikowanym raporcie przygotowanym w ramach projektu SpołTech dokonano analizy sytuacji z jaką na co dzień spotykają się studenci i wykładowcy polskich uczelni realizujący nauczanie online. Omówiono zmiany jakie wprowadziła pandemia i doświadczenia z nimi związane. Wnioski zebrane w ramach prac badawczych mają pomóc w określeniu wyzwań, z jakimi mierzyć się będzie musiała wspólnota akademicka w pracy dydaktycznej w kolejnych miesiącach walki z pandemią.
https://centrumcyfrowe.pl/wp-content/uploads/sites/16/2020/10/Raport_Polskie_uczelnie_w_czasie_pandemii.pdf
Marta Klimowicz
Fundacja Centrum Cyfrowe, Projekt SpołTech
2020
Warszawa
raport z badań
polski