SMARTFONY W SZKOLE. USTALAMY REGUŁY GRY.
Opublikowano:Miniaturyzacja i cyfryzacja sprawiły, że narzędzia cyfrowe, które otwierają nieograniczone możliwości kontaktów międzyludzkich są dziś urządzeniami codziennego użytku, które zmieszczą się w dłoni dziecka. Większość rodziców wyposaża dzieci w smartfony już na wczesnym etapie dzieciństwa, tłumacząc się najczęściej względami bezpieczeństwa. Autorzy projektu opracowanego przez Instytutu Badań Edukacyjnych, wychodząc naprzeciw temu zjawisku podjęli próbę uregulowania zasad korzystania ze smafrfonów w przestrzeni szkolnej. Głównym celem była diagnoza wyzwań z jakimi mierzyć się muszą współcześni nauczyciele w starciu ze zminiaturyzowaną technologią oraz wypracowanie i pilotażowe wdrożenie rozwiązań dotyczących korzystania ze smartfonów w szkole podstawowej.
https://pisa.ibe.edu.pl/wp-content/uploads/2020/09/SMARTFONY-W-SZKOLE-RAPORT.pdf
Michał Danielewicz, Zuzanna Cichowska, Iwona Gmaj, Agnieszka Koterwas, Agata Urbanik, Wojciech Wilk
Instytut Badań Edukacyjnych
2020
Warszawa
raport z badań
polski
978-83-66612-51-8